• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3455 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ بهمن

رشد اقتصادي در گرو حل بحران آب و انرژي است

بررسي بازارهاي ايران نشان مي‌دهد بورس در سال 1395 با توجه به ورود سرمايه‌هاي جديد و امكان گردش سريع‌تر پول از موقعيت مناسبي برخوردار خواهد بود.
دبير اجرايي همايش دورنماي اقتصادي ايران در سال 1395 با اعلام اين مطلب افزود: رونق بروس البته با نرخ سود بانكي ارتباط ويژه‌اي دارد اما بايد توجه داشت حتي اگر نرخ سود بانكي نيز كاهش نيابد اين بازار با شرايط خوبي روبرو باشد.
اميررضا حسني با تاكيد بر اينكه قرار است برآوردي درباره بازارهاي مهم ايران در سال آينده در اسفند ماه به فعالان اقتصادي ارايه شود، گفت: اجراي برجام اين سوال مهم را ايجاد مي‌كند كه بعد از اجراي برجام اقتصاد به كدام سمت مي‌رود؟
 او با اشاره به اينكه چالش‌هاي داخلي اقتصاد ايران در سال آينده با توجه به اجرايي شدن برجام خود را بيشتر نشان مي‌دهد، گفت: از اين منظر بودجه كل كشور اهميت فوق‌العاده‌اي مي‌يابد و همين مساله نشان مي‌دهد ايران تا چه‌حد بايد به جزييات بودجه توجه كند.
او با اشاره به ضرورت تغيير نگرش‌ها گفت: رشد اقتصادي در ايران با چالش‌هايي بزرگ‌تر از تحريم روبه‌روست. به عنوان مثال ايران براي آنكه رشد اقتصادي پايداري داشته باشد بايد مساله انرژي، محيط زيست و آب را برطرف كند در غير اين صورت نمي‌تواند مسير رو به بالاي حركتش را تداوم دهد.
اين كارشناس اقتصادي تاكيد كرد: ايران در دوره رشد منفي اقتصادي با مشكلات و كمبودهايي در بخش انرژي روبه‌رو بود، حالا با توجه به هدفگذاري رشد هشت درصدي و برآورد رشد چهار تا پنج درصدي براي اقتصاد ايران در سال آينده چطور مي‌شود به مساله انرژي بي‌توجه بود.
 وي بحران محيط زيست و آب را نيز براي اقتصاد ايران بسيار جدي خواند و تاكيد كرد كه رسيدگي به اين مسائل از اولويت‌هاي مهم پساتحريم خواهد بود.
او با اشاره به اينكه بيشترين سرمايه ايرانيان در حوزه مسكن ذخيره شده است، سرنوشت بازار مسكن در سال آينده را براي ايرانيان بسيار مهم خواند و گفت: پيشنهاداتي هفت‌گانه از سوي كارشناسان براي خروج از ركود و پيشبرد اهداف اقتصادي در سال آينده تدوين شده است كه در اسفندماه در قالب همايشي اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون