• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3456 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

پرسپوليس-سپاهان تقابل مربيان كروات

داربي ايران، حسا‌س‌تر از هميشه

ديدار پرسپوليس و سپاهان همواره از مسابقات تماشايي ليگ بوده و بي‌مورد نيست كه به اين مسابقه داربي ايران مي‌گويند. ديدار رفت دو تيم با نتيجه ۴ بر ۲ به سود سپاهان تمام شده بود. آن روزها پرسپوليس حال و روز خوشي نداشت و انتقادات زيادي به عملكرد اين تيم مطرح مي‌شد ولي برانكو ايوانكوويچ به تدريج انديشه‌هايش را در اين تيم جا انداخت و از تيمش يك مدعي قهرماني ساخت. سرخپوشان كه تمام توجه‌شان در نقل و انتقالات نيم فصل متوجه جذب دروازه‌بان بود، «لوبانف» ازبك و محسن‌زاده را در اين پست جذب كردند تا نگراني‌ هواداران در اين بخش كمتر شود.
اين بازي كه از ساعت 17 آغاز مي‌شود، تقابل انديشه‌هاي دو مربي هموطن كروات يعني برانكو ايوانكوويچ و ايگور استيماچ است. استيماچ كه بعد از كناره‌گيري حسين فركي سرمربي سپاهان شد، نتوانست با اين تيم نتايج خوبي بگيرد و با سپاهان تا رده نهم جدول پايين رفت. او بارها وعده داده كه در نيم فصل دوم «سيمايي متفاوت» از سپاهان نشان بدهد و انتظارات را برآورده كند.
شكست استقلال خوزستان و بازي رودرروي ذوب‌آهن-استقلال فرصت خوبي در اختيار هر دو تيم پرسپوليس و سپاهان قرار داده است كه فاصله خود را با صدر جدول كم كنند.
شرايط براي دو تيم در جدول رده‌بندي نيز از حساسيت ويژه‌اي برخوردار است. پرسپوليس با برد برابر استقلال خوزستان يك بار ديگر به صدرنشيني اميدوار شد و حالا خودش را در ۵ امتيازي صدر جدول مي‌بيند. پرسپوليس اگر مي‌خواهد به هدفش يعني قهرماني نزديك شود بايد در اين بازي‌هاي بزرگ برنده شود كاري كه در دور رفت چندان در انجامش موفق نبود. در دور برگشت برانكو از استقلال خوزستان انتقام گرفت و بايد ديد از سپاهان هم مي‌تواند انتقام بگيرد. البته نبايد اين نكته را فراموش كرد كه سپاهان در سه بازي اخيرش مقابل پرسپوليس برنده بوده است.
سپاهان براي بازگشت به روند نتيجه‌گيري اميدواري‌هاي زيادي دارد. بازگشت پريرا و پادواني به تركيب سپاهان اميدواري‌هاي زيادي براي اين تيم به وجود آورده است. در سوي ديگر پرسپوليس در بازي با استقلال خوزستان نشان داد در حال حاضر كيفيت شكست دادن هر رقيبي را دارد. هواداران فوتبال انتظار دارند يك بازي تماشايي از اين دو تيم مدعي ببينند. با توجه به اينكه باشگاه پرسپوليس با همراهي اسپانسر بليت‌هاي طبقه دوم ورزشگاه را خريداري كرده است، با رايگان شدن حضور تماشاگران در طبقه دوم به نظر مي‌رسد كه استقبال نسبتا خوبي هم از اين بازي از سوي هواداران انجام شود و اين مساله مي‌تواند روي كيفيت بازي نيز تاثير مثبت بگذارد.
شايد نكته مبهم پرسپوليس در بازي امروز دروازه اين تيم باشد. به نظر مي‌رسد الكساندر لوبانوف، دروازه‌بان جديد قرمزها هنوز آماده نيست. از طرفي گفته شده سوشا مكاني مجوز حضور در اين مسابقه را دارد و نام او هم در ليست 18 نفره قرار گرفته بود. بايد ديد برانكو ايوانكوويچ براي دروازه تيم چه تصميمي مي‌گيرد؟ بازي دادن لوبانوف ناآماده يا سوشا مكاني پرحاشيه. در دفاع چپ هم با مصدوميت محمد انصاري برانكو كمي مشكل دارد. با اين حال پرسپوليس اگر اين بازي را ببرد خيز خود را براي قهرماني برداشته، البته از آن طرف هم در رسانه‌ها شايعه شده اگر استيماچ به اين نتايج ضعيف ادامه دهد جاي خود را به زلاتكو كرانچار مي‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون