• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3456 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

سوريان و نوروزي به هيچ مسابقه‌اي نمي‌روند

بنا: برخي‌ از بيرون به كشتي ضربه مي‌زنند

محمد بنا، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي درباره موافقتش مبني بر حضور عابدين‌زاده و باباجان‌زاده دو فرنگي‌كار ايران در تورنمنت زومباتلي مجارستان اظهار كرد: روز يكشنبه بني‌تميم، دبير فدراسيون كشتي در تماسي با من اعلام كرد فدراسيون كشتي مجارستان درخواست مجددي را به فدراسيون كشتي ارسال كرده‌ و خواستار اين شده‌ كه به‌طور حتم و در جهت ادامه همكاري‌هاي گسترده دو كشور، كشتي‌گيران فرنگي‌كار ايران هرچند محدود در اين رقابت‌ها حاضر شوند تا با حضور آنها اعتبار اين تورنمنت بالاتر برود كه من نيز با اين درخواست موافقت كردم و اين دو كشتي‌گير به همراه جزيني، مربي تيم ملي، راهي مجارستان خواهند شد. سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي درباره علت مخالفتش با حضور ساير فرنگي‌كاران ايران در تورنمنت مجارستان كه پيش از اين اعلام شده بود، گفت: حميد سوريان و اميد نوروزي مهم‌ترين نفراتي بودند كه مي‌خواستند با حضور در اين تورنمنت، به خوبي محك بخورند تا خود را براي حضور در رقابت‌هاي گزينشي المپيك كه پايان اسفند در قزاقستان برگزار مي‌شود، آماده كنند اما وقتي ديدم اين دو كشتي‌گير در تمرين‌ها سير صعودي داشته‌اند و از وضعيت مناسبي برخوردارند نخواستم كه به واسطه حضور در اين تورنمنت، فشاري به آنها بابت كاهش وزن وارد شود. از سوي ديگر قاسم رضايي از اضافه وزن زيادي برخوردار بود و اگر مي‌خواست به اين تورنمنت برود بايد فشار زيادي را تحمل مي‌كرد. گرايي نيز انگشت دستش شكسته است و كريم فر نيز از ناحيه زانو مصدوم شده بود. بنابراين ترجيح دادم تا اين نفرات به مجارستان اعزام نشوند. بنا با بيان اينكه بشير باباجان‌زاده حتما بايد با حضور در يك مسابقه بين‌المللي محك جدي بخورد، گفت: باباجان‌زاده قرار بود پس از لغو تورنمنت مجارستان به مسابقه‌هاي اوكراين برود اما با تصميم جديد، مجددا به همان مجارستان اعزام خواهد شد. از آنجا كه خوب نبود فقط يك كشتي‌گير را به اين تورنمنت اعزام كنيم تصميم گرفتم عابدين‌زاده را نيز به اين مسابقه‌ها اعزام كنم. هرچند اگر گرايي مصدوم نبود، او را جايگزين عابدين‌زاده مي‌كردم. رسول جزيني كه مربي سنگين‌وزن تيم ملي است، به همراه باباجان‌زاده به مجارستان مي‌رود تا به‌طور دقيق بر نحوه عملكرد او نظارت كند تا پس از بررسي شرايط او و بهنام مهدي‌زاده كه به تورنمنت اوكراين مي‌رود نسبت به انتخاب نماينده سنگين وزن ايران در مسابقه‌هاي كسب سهميه المپيك اقدام كنيم.
بنا با اشاره به اينكه دور جديد تمرين‌هاي تيم ملي كشتي فرنگي از روز چهارشنبه هفته جاري آغاز مي‌شود، گفت: نفراتي كه قرار است به تورنمنت اوكراين و مسابقه‌هاي قهرماني آسيا اعزام شوند، به صورت ويژه تمرين‌هاي خود را پيگيري مي‌كنند. هدف ما از اعزام چهره‌هايي مانند اسماعيلي، فلاح، ارسلان، بلفكه، ميرفتح‌اللهي و... كه موفق به كسب عنوان در جام تختي شدند اين است كه اولا جايزه موفقيت آنها در جام تختي حضورشان در تورنمنت اوكراين باشد. ضمن اينكه آنها در اردوهاي تيم ملي حاضر مي‌شوند و عملكردشان به‌طور دقيق مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
سرمربي تيم ملي كشتي، با اشاره به اينكه كمتر از 6 ماه تا رقابت‌هاي مهم المپيك باقي مانده گفت: امسال سال المپيك است و تمام تيم‌هاي مطرح در دنيا درها را به روي كشتي‌گيران نام‌آور خود بسته‌اند و تنها بر روي آماده‌سازي آنها براي حضور در المپيك تمركز كرده‌اند. تورنمنت‌هايي مانند پادوبني و ياريگين نيز كه از اعتبار بالايي برخوردارند با حضور اندك كشتي‌گيران مطرح دنيا برگزار شد و بيشتر چهره‌هاي داخلي آن كشورها در آن حضور داشتند. در جام تختي نيز همين طور بود چرا كه كشورهاي ديگر نمي‌خواهند مهره‌هاي اصلي‌شان در المپيك را به مسابقه‌هاي مختلف بياورند و فقط مشغول تمرين براي آماده‌سازي هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون