• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3464 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ بهمن

روسيه هم به جمع حاميان « اينفانتينو »پيوست

وزير ورزش روسيه از حمايت اين كشور از اينفانتينو براي انتخابات فيفا پرده برداشت. هر زمان كه به انتخابات فيفا نزديك مي‌شويم، دوقطبي بودن اين انتخابات با حضور اينفانتينو سوييسي و شيخ سلمان بيشتر مي‌شود و به احتمال زياد يكي از اين دو نفر به عنوان رييس فدراسيون بين‌المللي فوتبال انتخاب خواهد شد.
ويتالي موتكو، وزير ورزش روسيه با حمايت از اينفانتينو گفت: ما با بيشتر كشورهاي اروپايي هم‌عقيده و معتقد هستيم اينفانتينو بهترين گزينه براي انتخابات فيفاست. او در يوفا كه موفق‌ترين سازمان فعلي فوتبال در جهان است اقدامات خوبي كرده است و علاوه بر آن تجربه زيادي هم دارد كه باعث شده است يكي از بهترين نامزدهاي انتخابات فيفا باشد. او قطعا توانايي اين را دارد تا بار ديگر فوتبال را متحدتر از قبل كند. انتخابات فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا دقيقا 14 روز ديگر برگزار مي‌شود و از بين نامزدهاي اعلام شده جانشين بلاتر سوييسي مشخص خواهد شد.
 اينفانتينو كه در روسيه به سر مي‌برد، از نماد جام كنفدراسيون‌ها كه سال آينده در اين كشور برگزار مي‌شود رونمايي كرد. او عنوان كرده است كه دوست دارد چندين كشور در ميزباني جام جهاني فعاليت كنند و اين افتخار را داشته باشند كه بازي‌هاي جام جهاني در كشورهاي‌شان برگزار شوند. همچنين شيخ سلمان بحريني در گفت‌وگو با خبرگزاري تاس روسيه عنوان كرد ممكن است به نفع اينفانتينو در انتخابات فيفا كنار برود و از تلاش خود براي يك سو كردن اهداف فيفا با اينفانتينو استفاده كند. او درباره اين موضوع گفت: بين آسيا و اروپا ارتباط خوبي برقرار است و من فكر مي‌كنم كه اين تفاهم عقيده مي‌تواند در نهايت منجر به يكسو كردن اهداف و اختيارات در انتخابات فيفا شود. هيچ چيزي را نمي‌شود از الان رد كرد. فيفا سال گذشته ميلادي 130 ميليون دلار ضرر مالي داشت.
براي نخستين بار است كه از سال 2001 فيفا با ضرر مالي روبه‌رو شده است. با اين حال هنوز 26 اسپانسر مالي در فيفا حضور دارند و ممكن است حضور آنها باعث شود تا فيفا همچنان استوار بماند. شيخ سلمان در جلسه‌اي كه اخيرا با روساي فدراسيون‌هاي آسيايي داشت از حمايت آنها براي خود تضمين گرفته و به نظر مي‌رسد رييس AFC كه يكي از مسوولان كنوني فيفا نيز هست يكي از بخت‌هاي اصلي انتخاب به عنوان جانشين بلاتر باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون