• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3467 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن

دري‌نجف‌آبادي:

مجلس خبرگان جايگاهي بسيار حساس در نظام جمهوري اسلامي دارد

 

گروه سياسي| يك كانديداي انتخابات مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه خبرگان جايگاه بسيار حساس و مهمي در نظام جمهوري اسلامي دارد، گفت: مردم در هفت اسفند در آستانه امتحان بزرگ ديگري قرار دارند كه اين انتخاب‌ها براي ملت، كشور و عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي سرنوشت‌ساز است. به گزارش  ايسنا ، جمله‌هاي كليدي اظهارات آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي در برنامه تبليغات انتخاباتي نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري كه از تلويزيون پخش مي‌شد، به شرح زير است:
  مردم در آستانه امتحان بزرگ ديگري قرار دارند، هفتم اسفند موعد برگزاري دو انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي است. اهميت انتخابات مجلس شوراي اسلامي از حيث قانون‌گذاري و تاثير در مسائل اجرايي است و از اين رو بسيار حياتي و تعيين‌كننده است.
   اميدواريم اين امتحان ديگر مردم در هفت اسفند برگ زرين ديگري در تاريخ كشور و حماسه ديگري باشد و دوستان را خوشحال و دشمنان را بار ديگر مأيوس كند.
  حيات و محور قانون اساسي ولايت فقيه است كه پشتوانه ولايت فقيه، خبرگان رهبري است. ولايت فقيه مهم‌ترين و حساس‌ترين كارها را در نظام مقدس جمهوري اسلامي بر عهده دارد و خبرگان نيز پشتوانه زمينه‌ساز و بستر سازند تا در شرايط نياز و ضرورت وظيفه بسيار حساس‌شان را به نحو احسن انجام دهند.
   خبرگان اول بعد ارتحال امام توانستند بهترين، شايسته‌ترين و لايق‌ترين فرد را براي زعامت، ولايت و رهبري نظام برگزينند و امروز بعد از 28 سال از آن دوران حساس شاهد بركات، آثار و زحمات و خدمات رهبر معظم انقلاب اسلامي هستيم. حال اگر روزي مجددا نياز باشد وظيفه بر تكليف مجلس خبرگان است تا آمادگي صددرصد براي تعيين‌تكليف زعامت و ولايت فقيه را داشته باشد كه اگر خداي ناكرده حادثه‌اي اتفاق افتاد و شرايط به‌گونه‌اي شد كه نياز به تصميم خبرگان رهبري شد بتوانند حساس‌ترين تصميمات را بگيرند.
  مردم بايد در اين امتحان بزرگ شايسته‌ترين‌ها و علماي بلاد و مورد اطمينان را انتخاب كنند يعني كساني كه مردم به آنها اطمينان دارند و هر تصميمي كه گرفته‌اند آن تصميم براي ملت آرامش ايجاد مي‌كند. همان طور كه در زمان امام با حضور ايشان همه احساس شادماني و غرور مي‌كردند، هر تصميم و سخن امام براي ملت ما مطاع بود براي آينده هم بايد اين طور باشد.
  تمام كانديداهاي مورد تاييد شوراي نگهبان شايستگي دارند، مردم بايد از حدود 180 كانديداي تهران شايسته‌ترين‌ها را انتخاب كنند كه مورد تاييد و حمايت شخصيت‌هاي حوزوي، دانشگاهي، علمي، فرهيخته، صاحب قلم، تاليف، آگاه به مسائل داخلي بين‌المللي و حادثه‌شناس باشند چون آنها مي‌خواهند شخصيتي را انتخاب كنند كه آن شخصيت نيز حادثه‌شناس باشد.
   ما مي‌خواهيم حجت امام زمان را انتخاب كنيم البته همه علما و مجتهدان برجسته نيز مرحله‌اي از ولايت را دارند اما ولايتي كه به عنوان ولي فقيه عادل در قانون اساسي مورد توجه قرار گرفته را بايد مبنا قرار دهيم چون چنين فردي قرار است سكان‌دار كشتي انقلاب باشد و سه قوه و نيروهاي مسلح زيرنظر رهبر عمل كرده و مسائل بين‌المللي نيز تحت نظرش اقدام شود و در نهايت شاخص و تراز الگوي نظام مقدس جمهوري اسلامي باشد.
  خبرگان تنها اين نيست كه در مقام تصميم‌گيري راجع به ولي فقيه عمل كند و نظارت داشته باشد بلكه خبرگان وراي اين مسووليت و حضور در مجلس خبرگان و هيات رييسه و شش كميسيون مجلس خبرگان و فعال در عرصه‌هاي مختلف فعاليت انجام مي‌دهند. به عبارت ديگر اين شخصيت‌هاي مورد اعتماد ستون‌هاي فقرات جامعه هستند كه ستون اصلي فقرات جامعه را انتخاب مي‌كنند. از اين رو شخصيت خبرگان ساده نيست و رجال و علماي بزرگ دين و اسلام هستند كه شخصيت‌هاي بزرگي همچون مشكيني، خزعلي و مهدوي‌كني از جمله آن هستند.
  خبرگان جايگاه بسيار حساس و مهمي در نظام جمهوري اسلامي دارد، اين انتخاب براي ملت و كشور و عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي سرنوشت‌ساز است. خبرگان در زمان حيات رهبري، پشتيبان، حامي و صيانت‌كننده و حافظ هستند و ديدگاه‌هاي ايشان را به مردم در شهرستان‌ها و استان‌ها منتقل مي‌كنند كه در نهايت وحدت عظيمي در جامعه ايجاد مي‌شود. در شرايط اضطرار براي اقدام جديدي تصميمات لازم را مي‌گيرند كه براي همه قابل اطاعت خواهد بود.
  مردم براي حفظ نظام اسلامي براساس فقاهت اسلامي بايد شايسته‌ترين‌ها را در مجلس خبرگان انتخاب كنند، 88 نفر خبرگان بايد بعد از انتخاب شدن احساس مسووليت داشته باشند. همه بايد دست در دست هم براي پيشرفت نظام و دهه‌هاي آينده اين ميراث گرانبهاي امام را حفظ كرده و به دست آيندگان بسپاريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون