• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3467 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن

سخنگوي نيروي انتظامي از انتخابات تا جريمه رانندگي گفت

بنرهايي كه الزامات انتخابي را رعايت نكرده بودند جمع‌آوري شدند

اعتماد| هفتمين نشست خبري سخنگوي نيروي انتظامي با توضيحات او در مورد جمع‌آوري بنرهاي تبليغاتي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني همراه بود. «عدم رعايت الزامات تبليغاتي» دليلي بود كه سردار سعيد منتظرالمهدي براي اقدام به جمع‌آوري بنرها عنوان كرد: «آقاي محسني‌اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه توضيحاتي در اين زمينه اعلام كردند براين اساس بنرهاي مجهول‌المسووليت كه مشخص نبود براي كجا هستند، در روز 22 بهمن توسط پليس جمع‌آوري شد. از آنجايي كه اين بنرها الزامات تبليغاتي را رعايت نكرده بودند جمع‌آوري و به مراجع قضايي تحويل شد و اكنون منتظر هستيم تا نتايج را اعلام كنند.»  او البته نامي از هاشمي‌رفسنجاني به ميان نياورد اما روز 22 بهمن، جمع‌آوري كليه بنرهاي فهرست خبرگان ٩٤ از مسيرهاي راهپيمايي كه حاوي تصوير رهبر انقلاب، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رييس‌جمهور و يادگار امام خميني بود، خبرساز شد.  منتظرالمهدي در مورد عملكرد نيروي انتظامي در اين زمينه توضيح داد: «پليس به جا و به موقع وارد عمل شد و با جمع آوري افراد توزيع كننده بنرهاي تبليغاتي آنها را به دستگاه قضا معرفي كرد. با كانديداهايي كه قصد برگزاري ميتينگ‌هاي انتخاباتي دارند همكاري لازم انجام مي‌شود اما لازم است نامزدهاي انتخاباتي بدانند كه پليس با برگزاري هرگونه ميتينگ بدون دريافت مجوز به‌شدت و بدون چشم پوشي برخورد مي‌كند. » سخنگوي ناجا با اعلام اينكه در روز انتخابات 250 هزار مامور مسووليت اصلي تامين امنيت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: «نيروي انتظامي تمامي تلاش خود را براي برگزاري انتخاباتي باشكوه با مشاركتي حداكثري به كار خواهد گرفت و آمادگي كامل براي پيشگيري از هرگونه كنش امنيتي را دارد.»  به گفته منتظر‌المهدي همه تخلفات در فضاي مجازي رصد مي‌شود و با كوچك‌ترين تخلفات برخورد خواهد شد. سخنگوي ناجا همچنين از دستگيري عاملان تيراندازي در يكي از برنامه‌هاي انتخاباتي در شوش خبر داد و گفت: «اين افراد شناسايي و دستگير شده و تيراندازي نيز توسط تفنگ ساچمه‌اي انجام شده بود.»
هنرمندان در حاشيه امن نيستند
موضوع ديگري كه سخنگوي ناجا به آن پرداخت بحث حضور و برخورد گشت ارشاد در حاشيه جشنواره فيلم فجر بود: «هنرمندان در حاشيه امن نيستند و همه در برابر قانون يكسانند. حضور پليس در برج ميلاد بر حسب وظيفه ذاتي خود و براي تامين نظم و امنيت بوده است.»  او با توضيح اين مورد كه هر محفل يا جمعيتي تشكيل شود پليس بر اساس وظيفه ذاتي خود حضور مي‌يابد و چنانچه نياز باشد تذكر مي‌دهد، گفت: «در كاخ جشنواره فيلم فجر نيز گرچه هيچ گونه دستگيري نداشتيم، اما تعدادي از افراد به خاطر نوع پوشش خود امكان حضور در كاخ جشنواره نيافتند. حضور پليس سبب رضايت مردم و مسوولان بوده اما در مورد پوشش هنرمندان بايد از دستگاه‌هاي فرهنگي سوال كنيد.» منتظرالمهدي البته افزود كه «ناجا با مد مخالف نيست اما مدهايي مناسب است كه متناسب با آرايه‌هاي ديني و فرهنگ خودمان باشد.» پس از آن نوبت به تكذيب اطلاعيه «مقابله با ترويج فرهنگ منحط غرب موسوم به روز والنتاين» رسيد. اطلاعيه‌اي كه بر روي سايت اتحاديه آبميوه بستني و كافي شاپ تهران گذاشته شده بود و خبر آن در چند روز گذشته جايش را در ميان تيتر اخبار رسانه‌هاي داخلي و خارجي باز كرد. منتظر‌المهدي در اين مورد گفت: «اين اطلاعيه از سوي پليس نبود و كاملا داخلي است. به گفته وي، هر روز در ايران اسلامي روز ابراز محبت است اما دستوري براي برخورد با افراد در روز ولنتاين و روز محبت ايراني نداريم.»
خاوري در ليست اينترپل
وي درباره آخرين وضعيت پرونده محمود خاوري مديرعامل فراري بانك ملي و از متهمان اصلي پرونده اختلاس سه هزار ميلياردي در دولت احمدي‌نژاد گفت: «اين فرد همان‌طور كه مي‌دانيد به كانادا رفته و اعلان قرمز اينترپل برايش صادر شده است. از ميان 200 كشور جهان 189 كشور عضو اينترپل هستند كه به قوانين پايبندند كه در اين بين سه يا چهار كشور عضو مواضع ديگري براي استرداد متهمان دارند كه كانادا يكي از آنها است.» منتظر المهدي ابراز اميدواري كرد كه با پيگيري‌هاي ديپلماتيك خاوري به كشور بازگردد.   سخنگوي ناجا فروش لباس‌هاي نيروي انتظامي و لوازم پليسي را تاييد كرد و گفت: «درباره فروش لباس‌هاي پليسي اين كار خلاف قانون است اما انجام مي‌شود. فروش شوكر و باتوم فقط از طريق شركت انتظامي قانوني است.» منتظرالمهدي درباره موضوع آدم ربايي در آبادان و درگيري اراذل و اوباش با ماموران پليس و مجروح شدن يكي از ماموران پليس نيز گفت: «پليس با همه امكانات در برخورد با اراذل و اوباش وارد عمل مي‌شود اما اينكه اراذل و اوباش قلدر شده و براي ماموران ما مشكل ايجاد مي‌كنند و درگير مي‌شوند شكي نيست.»  به گفته او همه شركت‌كنندگان در اين درگيري شناسايي و دستگير شده‌اند و به دستگاه قضايي ارجاع شده‌اند و حال مامور ناجا كه در اين حادثه مجروح شد رو به بهبود است.  منتظرالمهدي در رابطه با حادثه سبزوار و كشته شدن يكي از متهمان به دست پليس گفت: «بر اساس ماده 156 مجازات اسلامي به دليل دفاع مشروع و در مواقع خطر، ماموران مي‌توانند از خود دفاع كنند اما در رابطه با اين حادثه ماموران در اختيار دژبان كل ناجا قرار گرفته‌اند و نتايج آن اعلام خواهد شد.»  سخنگوي نيروي انتظامي درباره فعاليت داعش و سخنان يكي از فرماندهان نظامي درباره دور شدن داعش از مرزهاي كشورمان گفت: «آنچه كه مسلم است اين است كه ما كشور شيعي هستيم و داعش يكي از دشمنان اصلي ما است. ما در مرزها مدام پايش مرزي را انجام مي‌دهيم و فرمانده ناجا نيز اخيرا اعلام كرده‌اند كه چند نفر در اين زمينه دستگير شده‌اند در مجموع در مرزها آمادگي داريم.»
كاهش هشت درصدي خودكشي
سخنگوي نيروي انتظامي با اشاره به كاهش هشت‌درصدي ميزان خودكشي در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته گفت: «اينكه گفته مي‌شود خودكشي تبديل به هنجار شده از نظر علم جامعه‌شناسي درست نيست.» به گفته وي در سال 93 حدود سه هزار نفر در كشور خودكشي كردند كه البته اين رقم امسال نسبت به گذشته كاهش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون