• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3475 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

شهردار تهران: مردم از بيكاري مي‌گويند شهرداري كار نمي‌كند

اعتماد| محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در آيين بهره‌برداري از ۲۲ پروژه خدمات شهري، اجتماعي و فرهنگي، عمراني و ترافيكي منطقه ۸، تاكيد كرد: با همه مشكلاتي كه در عرصه اقتصادي كشوروجود دارد، در پيشرفت كارهاي شهرداري تهران هيچ توقف و كندي اتفاق نيفتاده است و برنامه‌ها همچنان به صورت گسترده در دو بخش به صورت پرشتاب پيش مي‌رود.
وي با ذكر اينكه امروز تمامي بزرگراه‌ها و پل‌ها تا پايان طرح ۱۴۰۴ در تهران ساخته شده است و حالا نوبت تكميل مترو است، به اجراي عمليات توسعه خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو با بيش از ۴۰۰ كارگاه اشاره كرد و گفت: خط ۶مترو تهران از افسريه به اتوبان آهنگ، خيابان ۱۷ شهريور، ميدان امام حسين (ع)، ميدان سپاه، ميدان حضرت ولي عصر (عج)، پارك لاله و بلوار كشاورز امتداد يافته و تا منطقه ۵ و دانشگاه آزاد ادامه پيدا مي‌كند. هم‌اكنون تمامي طول اين خط به طول ۳۰ كيلومتر و به صورت سه شيفت در حال ساخت است و بخش قابل توجهي از تونل‌هاي آن نيز ساخته شده است.
به گفته قاليباف خط ۷ مترو نيزاز ميدان بسيج در جنوب شهر شروع و به خيابان مولوي، اتوبان شهيد نواب صفوي و پل گيشا منتهي شده و تا ميدان صنعت ادامه پيدا مي‌كند، هم‌اكنون تونل‌هاي اين خط از ميدان بسيج تا ميدان قدس ساخته شده و در حال ريل‌گذاري و ساخت ايستگاه‌ها است. شهردار تهران با تاكيد بر اين نكته كه هر ماه يك ايستگاه مترو در شهر تهران به بهره‌برداري مي‌رسد، خبر از اتصال خط ۴ مترو تهران به فرودگاه مهرآباد داد؛ خطي كه باعث مي‌شود مسافران بتوانند از سالن فرودگاه سوار مترو شده و به شبكه شهري متصل شوند.
وي گلايه‌اي هم ازانتقادهاي مردم از بسته بودن مترو در اين دو خط كرد و گفت: گاهي افراد بيكاري هستند كه فقط حرف مي‌زنند و مدعي‌اند كه شهرداري كار نمي‌كند! البته مردم ما فهيم‌تر از آن هستند كه تحت تاثير اين حرف‌ها قرار بگيرند و ما نيز به بركت انقلاب اسلامي و فرهنگ بسيج و جهاد به صورت شبانه‌روز در خدمت مردم هستيم تا اين كارها به سرعت پيش برود و ديگر كسي گلايه نداشته باشد.
قاليباف توجه به مسائل فرهنگي و اجتماعي را به عنوان دومين برنامه شهرداري تهران معرفي كرد و گفت: از روز اول خدمت در شهرداري تهران تاكيد كردم كه رويكرد ما در شهر رويكرد اجتماعي و فرهنگي است و از اين رو كارهاي فرهنگي، هنري و اجتماعي مورد توجه قرار دارد. بر اين اساس امروز نيز سراهاي محله، شوراياري‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي و ورزشي در عرصه‌هاي مختلف با رويكرد ديني انجام مي‌شود چرا كه جوهره كار ما در حوزه فرهنگي رويكرد ديني و تربيتي است.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه شهرداري نه تنها به خاطر وظيفه قانوني كه به خاطر وظيفه اسلامي و انساني خود به موضوع آسيب‌هاي اجتماعي ورود پيدا مي‌كند، گفت: بيكاري زمينه و بستر خيلي از مشكلات مردم است و بسياري از آسيب‌ها نيز ريشه در بيكاري و فقر دارد. در اين زمينه شهرداري تهران به همه صاحب نظران اين عرصه دست نياز دراز مي‌كند و در عين حال اطمينان مي‌دهيم كه كار ما مبتني بر يك كار دقيق، مشورت با اهل نظر و تجربه‌اي است كه در اين موضوع داريم.
شهردار تهران با اشاره به تلاش براي جمع‌آوري و ساماندهي كارتن‌خواب‌هاي افراد معتاد در مناطق مختلف شهر تهران، گفت: هم‌اكنون معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوري شده و به كمپ‌هاي ترك اعتياد هدايت شده‌اند تا مسير ترك را طي كنند. در اين ميان بايد بپذيريم بخشي از مشكلي كه اين افراد دارند به گردن ما مسوولان و خانواده‌ها است و به همين دليل نبايد همه گناه را به گردن فرد معتاد بيندازيم بلكه ضروري است همه تلاش كنيم تا اگر قصوري كرده‌ايم آن را به سهم خودمان جبران كنيم. وي به راه‌اندازي مراكز مهارت‌آموزي كوثر در شهر تهران اشاره كرد و گفت: در چند سال گذشته شهرداري تهران بالغ بر ۲۰۰ مركز مهارت‌آموزي كوثر را ويژه زنان سرپرست خانوار و بانوان بدسرپرست راه‌اندازي كرده است تا بتوانند اقتصاد خانه را اداره كنند.
وي همچنين با اشاره به راه‌اندازي مراكز توانمند‌سازي بهاران ويژه آقايان اشاره كرد و گفت: معتاداني كه جذب شده‌اند به صورت داوطلب اعتياد خود را در كمپ‌ها ترك كرده‌اند و امروز هم به صورت داوطلب براي هميشه ترك اعتياد مي‌كنند. اين فرد وقتي به جامعه بر مي‌گردد آيا نبايد شغلي داشته باشد؟ اگر اين فرد مهارت پيدا نكند و سر كار نرود، مجددا چند ماه بعد مسير اعتياد را طي مي‌كند. از اين رو مراكز بهاران را راه‌اندازي كرديم اما متاسفانه بعضي افراد جو‌سازي كردند و در محلاتي كه مراكز توانمند‌سازي بهاران را راه‌اندازي كرديم، به مردم محل اين گونه منتقل كردند كه اينجا محل نگهداري معتادان است و وقتي اين افراد به اينجا بيايند، محله آسيب‌پذير مي‌شود.
وي با اشاره به راه‌اندازي نخستين مركز بهاران به صورت پايلوت در سال گذشته، تاكيد كرد: در بين اين افراد پزشك، متخصص، افراد متبحر فني و كارگر وجود دارد؛ حتي ممكن است بخشي از افراد هم مهارت نداشته باشند اما در اينجا مهارت‌آموزي مي‌كنند و ارتباط آنها با مركز بهاران براي حمايت‌هاي اقتصادي و فرهنگي برقرار است.
قاليباف با تاكيد بر اينكه «مراكز بهاران، مراكز ترك اعتياد نيست»، گفت: هر كسي بگويد اين مراكز براي معتادان است به جامعه ظلم كرده است. اين مراكز براي توانمند‌سازي و اشتغال است و ما نيز مصمم هستيم تا محيط‌هايي كه براي خانم‌ها وجود دارد در قالب مراكز كوثر دنبال شود تا از اين طريق بتوانيم بخش اشتغال و درآمدزايي را با همكاري همديگر پيش ببريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون