• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3479 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

سكه سد يك ميليوني را پشت سر گذاشت

گروه اقتصادي| افزايش قيمت‌ انواع طلا و سكه در بازارهاي جهاني و بازار ايران در روز گذشته، موجب شد تا باز هم نرخ هر سكه طلاي طرح جديد، باز مرز يك ميليون توماني را بشكند. در بازار ارز نيز، نرخ هر دلار امريكا 38/0 درصد كاهش پيدا كرد و پوند انگليس نيز بعد از كاهش نسبتا چشمگير يكشنبه، ديروز افزايش قيمت را تجربه كرد.
روز گذشته در بازار طلاي تهران، نرخ هر سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش 6 هزار توماني قيمت مجددا از مرز يك ميليون تومان گذشت. بر اين اساس هر سكه تمام بهار طرح جديد يك ميليون و 500 تومان ارزش‌گذاري شد. سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم 999 هزار تومان قيمت‌گذاري شد كه به معناي گران‌تر شدن هشت هزار توماني اين سكه در تهران است. همچنين نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 511 هزار تومان و 276 هزار تومان خريد و فروش شدند كه اين به معناي افزايش قيمت 6 هزار توماني نيم‌سكه و دو هزار توماني ربع سكه بهار آزادي است. نرخ سكه يك گرمي نيز هزار تومان گران‌تر شد و به قيمت 186 هزار تومان در بازار
به دست متقاضيان رسيد.
علاوه بر اين در بازارهاي جهاني، بعد از يك روز تعطيلي به دليل مصادف شدن با روز يكشنبه، افزايشي نسبتا چشمگير را تجربه كرد. افزايش قيمت ديروز در حالي رخ داد كه در روز شنبه نرخ اين طلا در بازارهاي جهاني با كاهشي مشابه رو‌به‌رو شده بود. هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با نرخ هزار و 235 دلار به فروش رسيد كه به معناي گران شدن 13 دلاري آن است. مظنه مثقال طلا دو هزار و 700 تومان افزايش قيمت را تجربه كرد و با نرخ 442 هزار و 200 تومان در بازار قيمت‌گذاري شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز صد و يك هزار و 990 تومان معامله شد.
در سوي ديگر بازار، صرافان ارز، هر چند كه كماكان با ركود دست و پنجه نرم مي‌كنند وليكن حداقل مي‌توانند به ثبات در بازار دل خوش كنند. بر اين اساس هر دلار امريكا در روز گذشته، با كاهش قيمت 13 توماني، سه هزار و 463 تومان خريد و فروش شد. همچنين هر يورو و پوند انگليس به ترتيب سه هزار و 821 تومان و چهار هزار و 859 تومان ارزش‌گذاري شدند. درهم امارات 948 تومان و لير تركيه نيز هزار و 183 تومان به فروش رفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون