• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3479 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

عدد نوشت

نزول صادرات ايران به سوييس  

بر اساس آمار رسمي گمرك، ميزان واردات ايران از كشور سوييس با اختلاف بيشتر از ميزان صادرات ايران به اين كشور است. از جمله در 9 ماهه امسال ميزان صادرات غيرنفتي ايران به سوييس شش ميليون و 600 هزار دلار بوده است و در همين دوره زماني، ايران يك ميليارد و 860 ميليون و 500 هزار دلار كالا از سوييس وارد كرده است. همچنين بررسي روند 10 ساله مبادلات تجاري ايران و سوييس نيز نشان مي‌دهد ارزش صادرات ايران به اين كشور كاهشي قابل توجه داشته است. صادرات ايران به سوييس در سال 1385 معادل 9/19ميليون دلار بوده كه اين مقدار در سال گذشته به 10 ميليون و 700 هزار دلار تنزل پيدا كرد و در 9 ماهه امسال نيز ايران شش ميليون و 600 هزار دلار كالا به سوييس صادرات داشته است به اين ترتيب صادرات ايران به سوييس 64درصد كاهش داشت.

افزايش صادرات دام

معاون سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از افزايش 48 درصدي صادرات دام خبر داد و چالش‌هاي عمده تنظيم بازار گوشت قرمز و دلايل افزايش قيمت در مدت اخير را تشريح كرد. مصيب محمديان شمالي، با بيان اينكه ميزان توليد گوشت قرمز در كشور بر اساس آخرين آمار ارايه شده توسط وزارت جهاد كشاورزي حدود 720 هزار تن و نياز كشور به اين محصول نزديك به 820 هزارتن برآورد مي‌شود، اظهار كرد: بر اين اساس براي تعادل بازار، سالانه نيازمند واردات حداقل 100 هزار تن گوشت قرمز هستيم كه پيش از اين طبق اعلام وزارت جهاد كشاورزي توليد گوشت قرمز 900 هزار تن و مصرف اين كالا 1100 تن برآورد مي‌شد. از توليد 720 هزار تني گوشت قرمز در كشور بين 350 تا 400 هزار تن از دام سبك (گوسفند و بز) و مابقي از دام سنگين (گاو و گوساله) استحصال مي‌شود.

هدفگذاري تجارت ايران و پاكستان

سرپرست هيات ۲۶ نفره اتاق بازرگاني و صنايع لاهور كه به ايران سفر كرده است، گفت: «هدفگذاري شده كه ارزش مبادلات تجاري بين دو كشور در سه سال آينده به سالانه پنج ميليارد دلار برسد.» به گزارش آذرنيوز، تجار و بانكداران پاكستاني براي بررسي راه‌هاي گسترش روابط تجاري و اقتصادي دوجانبه به ايران سفر كرده‌اند. الماس حيدر، سرپرست هيات 26 نفره اتاق بازرگاني و صنايع لاهور كه رييس شركت توسعه صنعتي پاكستان نيز هست در حاشيه نشست با همتايان ايراني از اتاق بازرگاني تهران گفت، كشورش بسيار اميدوار به توسعه روابط با ايران است. وي گفت: «پس از تهران ما به شيراز و مشهد مي‌رويم تا گفت‌وگوهاي بيشتري داشته باشيم... ما فرصت آزاد شدن ايران از تحريم‌ها را مغتنم شمرده‌ايم و به ايراني‌ها بابت اين مذاكرات هوشمندانه در جريان گفت‌وگوهاي هسته‌اي تبريك مي‌گوييم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون