• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3489 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ اسفند

روند صعودي قيمت طلا ادامه دارد

گروه اقتصادي| ديروز در بازار تهران سکه طرح جدید با پنج هزار تومان افزایش یک میلیون و 16 هزار تومان و دلار با رشد سه تومانی سه هزار و428 تومان به فروش رسید.
همچنين در بازار تهران قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قدیم هم با چهار هزار تومان رشد یک میلیون و 13 هزار تومان و هرقطعه نیم سکه با افزایش پنج هزار تومانی 536 هزار تومان معامله شد.
ربع سکه نیز با هزار تومان رشد قیمت 281 هزار تومان، سکه گرمی با هزار تومان کاهش
190 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 49 تومان افزایش 103 هزار و 439 تومان فروخته شد. قیمت اونس در بازار جهانی طلا هم با پنج دلار و 80 سنت افزایش به هزار و 256 دلار و 90 سنت رسید.
بر همين اساس یک تحلیلگر و استراتژیست برجسته اقتصادی تاکید کرده كه قیمت طلا در ماه‌های آینده روند صعودی خود را ادامه خواهد داد و به سرمایه‌گذاران توصيه كرده که به خرید ادامه دهند.
به گزارش پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، دنیس گارتمن، تحلیلگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 20درصد رشد داشته و سرمایه‌گذاران نباید در شرایط کنونی دست از خرید بردارند. براساس این گزارش وی افزود: روند قیمت طلا صعودی است و این روند طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت.
من فکر می‌کنم تا زمانی که سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک‌های مرکزی جهان ادامه دارد، روند قیمت طلا نیز صعودی خواهد بود. اجرای سیاست‌های انبساطی پولی به معنای افزایش بیشتر قیمت طلا است.
این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی بستگی زیادی به روند سیاست‌های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان خواهد داشت.  بانک مرکزی اروپا در تازه‌ترین نشست خود نرخ بهره را کاهش داده ولی ماریو دراگی گفته است که این بانک برنامه خود برای کاهش نرخ بهره و خرید دارایی را انجام داده و فعلا برنامه دیگری ندارد.
در بازار ارز، دلار با سه تومان افزایش سه هزار و 428 تومان، یورو بدون تغییر سه هزار و 823 تومان و درهم با دو تومان افت قیمت 937 تومان به فروش رسید.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون