• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3489 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ اسفند

عدد نوشت

جهش واردات نفت ژاپن از ايران

صادرات نفت‌خام ايران به ژاپن در ماه ژانويه بيش از ١٠درصد افزايش يافت و به يك ميليون و ٩٥٠ هزار بشكه در روز رسيد. آمارهاي وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) نشان مي‌دهد واردات نفت خام اين كشور در ماه ژانويه به سه ميليون و ٤٠٠ هزار بشكه در روز رسيد كه اين رقم در مقايسه با ژانويه ٢٠١٥، حدود
5/2 درصد كاهش يافته است. سهم كشورهاي خاورميانه در واردات نفت خام ژاپن از  3/80 درصد در ژانويه ٢٠١٥ به 1/87 درصد در ژانويه امسال افزايش يافت كه يك حد نصاب قابل توجه است. در اين ميان، واردات نفت خام ژاپن ازعربستان با ٢٤ درصد افزايش نسبت به ژانويه پارسال به ميانگين يك ميليون و ٣٢٠ هزار بشكه درروز رسيد، بر اين اساس عربستان توانست در ژانويه ٢٠١٦، سهم حدود ٤٠ درصدي از واردات روزانه نفت خام ژاپن را به خود اختصاص دهد كه بالاترين ميزان از مارس ٢٠١٥ تاكنون بوده است.

كاهش قيمت نفت

 قيمت نفت به علت تاثير فزوني عرضه و كندي رشد اقتصادي با 22 سنت كاهش يافت و 17/40 دلار فروخته شد. قيمت نفت در معاملات به علت تاثير فزوني عرضه و كندي رشد اقتصادي كاهش يافت اما چشم‌انداز كاهش توليد اندكي موجب افزايش قيمت‌ها شد. هر بشكه نفت برنت با 22 سنت كاهش يافت و 17/40 دلار فروخته شد. نفت خام امريكا نيز با 37 سنت كاهش 18/38 دلار در هر بشكه فروخته شد. مورگان استنلي روز دوشنبه اعلام كرد افزايش ذخاير سبب كاهش قيمت نفت امريكا شد. قيمت‌ها براي شكستن سطح مقاومتي 45 دلار با چالش روبه‌رو مي‌شوند حتي اگر ارزش دلار امريكا همچنان
كاهش يابد.

گشايش اعتبار بانك‌هاي ايراني

با گذشت ۵۰ روز از اجرايي شدن برجام، بانك‌هاي ايراني از طريق بانك تجارتي ايران و اروپا افزون بر مبلغ ۴۸۰ ميليون يورو اعتبار گشايش كردند. مبلغ ۱۰۸ ميليون يورو از مبلغ ۴۸۰ ميليون دلار مربوط به بانك صنعت و معدن و مابقي متعلق به بانك‌هاي ديگر كشورمان از جمله بانك‌هاي ملت و تجارت است. براساس اعلام بانك مركزي، سوييفت برقرار است و هيچ مشكل و مانعي براي بازكردن ال‌سي از طريق سوييفت وجود ندارد.

ايجاد شغل تعاوني

معاون وزير كار با تاكيد بر لزوم توسعه فعاليت بخش تعاون گفت: از محل فعاليت ۱۰۰ هزار بنگاه تعاوني در كشور، يك ميليون و ۷۰۰ هزار شغل ايجاد شده است. سيدحميد كلانتري از فعاليت ۵۰۰ تعاوني دانش بنيان در سطح كشور خبر داد و گفت: اميدواريم با حمايت مديران ارشد استان‌ها، شاهد تقويت و گسترش آنها باشيم. تعاوني‌هاي دانش بنيان در صورت تقويت مي‌توانند نقش مهمي را در حوزه فناوري و اقتصاد كشور ايفا كنند. وي به تشريح نقش تعاون در اقتصاد كشور پرداخت و اظهارداشت: با توجه به شرايط كنوني و لزوم گام برداشتن به سمت اقتصاد مقاومتي و نيز براي پياده كردن سياست‌هاي مربوط به حوزه توليد و اشتغال، بايد براي توسعه تعاوني‌ها تلاش كنيم.

پيش‌بيني افزايش سفرهاي جاده‌اي

معاون وزير راه و شهرساز‌ي گفت: بر اساس آمارهايي كه از ترددشمارها و مقايسه‌اي كه بين آنها در سال ۹۲ تا ۹۴ به دست آمده است پيش‌بيني ما اين است كه امسال ميزان سفرهاي جاده‌اي نسبت به سال گذشته 1/5 درصد رشد داشته باشد. كشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در رابطه با سفرهاي نوروزي 95 بيان داشت: قسمت اعظم سفرهاي نوروزي با خودروهاي شخصي و از طريق جاده‌ها است، بر اساس آمارهايي كه از ترددشمارها و مقايسه‌اي كه بين آنها در سال 92 تا 94 به دست آمده است پيش‌بيني ما اين است كه امسال ميزان سفرهاي جاده‌اي نسبت به سال گذشته 1/5 درصد رشد داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون