• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3489 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ اسفند

خبر كوتاه

تهديد به محو منهتن
پيونگ يانگ روز گذشته اعلام كرد، تمام تكنولوژي‌هاي مورد نياز براي مقابله با اقدامات خصمانه از سوي كره جنوبي و امريكا را دارد. اين اظهارات در حالي بيان مي‌شود كه واشنگتن و سئول رزمايش مشترك سالانه خود را در خاك كره جنوبي آغاز كرده‌اند. بر اساس اعلام دولت پيونگ يانگ، بمب هيدروژني توليد شده توسط اين كشور بسيار بزرگ‌تر از نوع توليد شده آن در دوران اتحاد جماهير شوروي است و اگر اين بمب روي يك موشك بالستيك قاره‌پيما نصب شود و به سمت منطقه منهتن در نيويورك پرتاب شود، همه مردم آن منطقه بلافاصله كشته مي‌شوند و تمام شهر به خاكستر تبديل مي‌شود.  

بركناري وزير دادگستري مصر به اتهام اهانت به پيامبر اكرم (ص)
نخست وزير مصرروز گذشته، وزير دادگستري اين كشور را پس از اظهارات اخيرش كه از سوي الازهر اهانت به پيامبر(ص) تلقي شد، بركنار كرد. شريف اسماعيل، نخست‌وزير مصر در بيانيه كوتاهي كه از سوي دفترش منتشر شد بركناري احمد زند، وزير دادگستري اين كشور را اعلام كرد. زند عصر روز جمعه در گفت‌وگو با يك شبكه تلويزيوني مصري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا به شكايت از خبرنگاراني كه متهم به انتشار اخبار دروغ درباره وي و خانواده‌اش هستند، ادامه خواهد داد. اين سخن اهانت‌آميز را گفته بود.

حكمتيار به مذاكرات صلح مي‌پيوندد
گلبدين حكمتيار، نخست‌وزير سابق افغانستان و رهبر حزب اسلامي حكمتيار كه در فهرست سياه سازمان ملل نيز قرار دارد اعلام كرده است كه آماده حضور در مذاكرات صلح طالبان با دولت كابل است تا به افغان‌ها نشان دهد كه به دنبال صلح است. وي در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما مي‌بينيم كه امريكايي‌ها به دنبال نبرد هستند و بسياري از مقام‌هاي كابل نيز صلح را تهديدي عليه قدرت خود مي‌دانند اما ما در عوض به دنبال حضور در مذاكرات هستيم. اين بيانيه از سوي حكمتيار يك هفته پس از آن منتشر شده كه رهبري طالبان مذاكرات با دولت كابل را رد و اعلام كرده است كه به دنبال گفت‌وگوي رودررو نيست.  

ساندرز: ترامپ دروغگو است
برني ساندرز، داوطلب نامزدي حزب دموكرات براي رياست‌جمهوري امريكا، دونالد ترامپ، داوطلب نامزد پيشتاز حزب جمهوريخواه را دروغگو خواند. مشاجره بين اين دو نامزد رياست‌جمهوري پس از آن درگرفت كه ترامپ به دنبال لغو تجمع انتخاباتي‌اش در شيكاگو، مدعي شد برني ساندرز افرادي را مامور برهم زدن تجمع انتخاباتي او كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون