• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3489 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ اسفند

مرگ ابراهيمي باعث كناره‌گيري پيكان از فينال ليگ واليبال شد

فدراسيون بانك سرمايه را قهرمان معرفي كرد

گروه ورزش| رضا ابراهيمي، ملي‌پوش اسبق واليبال ايران و مربي تيم پيكان كه سه‌شنبه هفته گذشته در جريان تمرينات اين تيم دچار حمله قلبي شده بود، يكشنبه شب در بيمارستان آتيه تهران جان به جان آفرين تسليم كرد. ابراهيمي سابقه مربيگري در تيم ملي و دستياري ولاسكو را در كارنامه داشت. مراسم تشييع پيكر آن مرحوم ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه در خانه واليبال تهران برگزار مي‌شود.
بر خلاف تصور بسياري خبر درگذشت مرحوم ابراهيمي تاثيري در تغيير زمان برگزاري ديدار فينال ليگ واليبال نداشت و به پيشنهاد فدراسيون و سازمان ليگ قرار شد مراسم ويژه‌اي براي گراميداشت مرحوم ابراهيمي برگزار شود و بازيكنان و كادر فني تيم‌هاي پيكان و بانك سرمايه قبل از مسابقه فينال ساعت 16 روز دوشنبه با اهداي گل و يك دقيقه سكوت به ساحت اين مربي فقيد واليبال ايران اداي احترام كنند؛ اما به دنبال درگذشت اين مربي فقيد واليبال پيكان، اين باشگاه طي نامه‌اي به فدراسيون واليبال اعلام كرد كه آمادگي حضور در مسابقه فينال را ندارد و خواستار برگزاري اين مسابقه بعد از تعطيلات سال نو شد. به ‌اين‌ ترتيب عملا بازي نهايي لغو ‌شد تا همگان در انتظار موضع سازمان ليگ فدراسيون در برابر عدم حضور باشگاه پيكان در مسابقه فينال بنشينند و ببينند مسوولان چه تصميمي در اين باره مي‌گيرند؟ در ادامه سازمان ليگ برتر واليبال طي اطلاعيه‌اي باشگاه بانك سرمايه را به عنوان قهرمان بيست و نهمين دوره ليگ برتر واليبال معرفي كرد. سازمان ليگ واليبال طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد: «ضمن عرض تسليت به خانواده بزرگ واليبال به علت درگذشت رضا ابراهيمي مربي و بازيكن سابق تيم ملي و تيم واليبال پيكان بدين وسيله به اطلاع مي‌رساند باشگاه فرهنگي ورزشي پيكان طي نامه‌اي انصراف خود را از حضور در فينال ليگ برتر كه قرار بود ساعت 16 روز دوشنبه در خانه واليبال تهران آغازشود، اعلام كرد. لذا با توجه به نبود زمان كافي براي برگزاري مسابقات در بعد از تعطيلات سال نو و عدم امكان آماده نگه داشتن بازيكنان در شرايط مسابقه تا بعد از تعطيلات و همچنين آغاز اردوهاي فشرده تيم ملي از هشتم فروردين ماه جهت حضور در مسابقات انتخابي المپيك، بنابراين تيم بانك سرمايه به عنوان قهرمان و تيم پيكان به عنوان نايب قهرمان ليگ برتر واليبال ايران در سال 1394 معرفي مي‌شوند.»
قهرماني مهم‌تر از رضا ابراهيمي نبود
مرتضي عهدي، سرپرست تيم واليبال پيكان با اظهار تاسف از درگذشت رضا ابراهيمي و با اشاره به برگزاري مراسم تشييع او از مقابل خانه واليبال تهران تاكيد كرد: قهرماني براي ما مهم‌تر از رضا ابراهيمي نبود و بازيكنان اصلا شرايط حضور در فينال را نداشتند. خداوند به همه صبر دهد. ابراهيمي خيلي با‌شخصيت و جوانمرد بود. درگذشت او غم بسيار بزرگي براي همه ما است. هيچ كس از او بدي نديد. طي روزهاي گذشته ما خيلي اميدوار بوديم كه حالش بهتر شود. مي‌گفتند كه در مقابل صداي افراد عكس‌العمل نشان مي‌دهد. همه از بهبود شرايط او خوشحال بودند كه ناگهان شب گذشته اين اتفاق متاثر‌كننده روي داد. از ساعت 17 ديروز قلب او دچار مشكل مي‌شود و از كار مي‌افتد. گفتند سه بار او را برگرداندند و قلبش را احيا كردند اما بار چهارم احيا نشد. ساعت 20:30 هم اعلام كردند او به رحمت ايزدي پيوسته است. همه اعضاي تيم پيكان به بيمارستان رفتيم اما ديگر خيلي دير شده بود. فردا طبق برنامه‌ريزي كه انجام شده از ساعت 10 صبح طي مراسمي در خانه واليبال مراسم تشييع پيكر او برگزار مي‌شود و از آنجا تا بهشت زهرا او را همراهي مي‌كنند. سرپرست باشگاه درباره لغو ديدار فينال گفت: طبق نظر مديريت باشگاه و درخواستي كه از فدراسيون داشتند، با توجه به اين شرايط به فدراسيون اعلام شد كه امكان بازي براي تيم پيكان وجود ندارد. درخواست كردند كه اين بازي به تعويق بيفتد. گفتيم بازي در اين شرايط درست نيست و به نوعي بي‌احترامي است، اجازه دهيد بازي بعد از مراسم خاكسپاري انجام شود اما فدراسيون اين موضوع را نپذيرفت. پيكان هم گفته بود كه اگر موافقت نكنيد انصراف مي‌دهيم. فدراسيون هم استدلال كرده كه با توجه به شرايط بازيكنان و اردوهاي تيم ملي زمان ديگري براي برگزاري مسابقه نبود و بازي لغو شد.
قهرماني‌ها مهم نيست. واقعا انتظار داشتيد با چه حسي و شعوري بياييم و در زمين حاضر شويم. بازيكنان ما جوان هستند و اين موضوع در روحيه آنها تاثير مي‌گذارد و نمي‌توانند سرپا بايستند چه برسد به اينكه   بازي كنند.
قهرمان واقعي ابراهيمي است
باشگاه فرهنگي ورزشي بانك سرمايه كه به عنوان قهرمان ليگ برتر واليبال معرفي شد طي بيانيه‌اي با اظهار تاثر از درگذشت رضا ابراهيمي، او را قهرمان واقعي واليبال ايران معرفي كرد و درگذشت مربي فقيد پيكان را تسليت گفت. مديريت، اعضاي كادر فني و بازيكنان باشگاه فرهنگي ورزشي بانك سرمايه متاثر از درگذشت نا‌به‌هنگام مرحوم رضا ابراهيمي همسو با ساير ورزشكاران و جامعه شريف واليبال خود را در اين مصيبت شريك دانسته و اعتقادمان بر اين است كه قهرمان واقعي، مرد اخلاق‌مدار واليبال ايران مرحوم رضا ابراهيمي است. روحش شايد و يادش گرامي.
دبير فدراسيون: هيچ راه ديگري وجود نداشت
محمود افشاردوست، دبير فدراسيون واليبال ضمن تسليت درگذشت رضا ابراهيمي، مربي تيم پيكان تهران با اشاره به انصراف باشگاه پيكان از حضور در ديدار نهايي ليگ برتر واليبال كه قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، گفت: من به عنوان عضوي از خانواده واليبال و همبازي زنده‌ياد رضا ابراهيمي از درگذشت اين مربي ناراحت هستم اما واقعا امكان برگزاري ديدار نهايي ليگ برتر در زمان ديگر ميسر نيست. وي به نامه مديرعامل باشگاه پيكان تهران اشاره كرد و گفت: اين باشگاه از حضور در مسابقه انصراف داد و گفت كه اين مسابقه بعد از تعطيلات نوروز برگزار شود كه با توجه به اينكه اردوي فشرده تيم ملي از هشتم فروردين ماه آغاز مي‌شود، امكان برگزاري ديدار نهايي در زمان ديگر امكان پذير نيست. فدراسيون قبلا نيز براي همكاري با دو باشگاه و حل مشكلات به وجود آمده روش مسابقه را از پنج مسابقه به سه بازي تغيير داد و با توجه به اينكه فردا سه‌شنبه مراسم تشييع زنده‌ياد رضا ابراهيمي برگزار مي‌شود و روزهاي پاياني هفته نيز مراسم‌هاي ديگر مانند سوم زنده‌ياد خواهد بود، ديگر امكان برگزاري مسابقه نيست. افشاردوست با يادآوري اينكه بازيكنان خارجي دو تيم پيكان و بانك سرمايه شب گذشته تهران را ترك كردند، گفت: اگر مي‌خواستيم اين مسابقه را بعد از تعطيلات نوروز برگزار كنيم، بايد اردوي تيم ملي را با تاخير يك‌ماهه آغاز كنيم كه اين مورد به دليل اهميت بازي‌هاي انتخابي المپيك عملا امكان‌پذير نيست. بايد تيم ملي را براي منافع ملي آماده كنيم. كسب سهميه المپيك موضوعي است كه چهار سال روي آن برنامه‌ريزي شده و نمي‌توان تشكيل اردوي تيم ملي را تغيير داد. به يقين زنده‌ياد رضا ابراهيمي نيز كه سال‌ها براي تيم ملي زحمت كشيده است، راضي به اين كار نيست و روحش حتما از صعود واليبال به المپيك شاد خواهد شد. بنابراين تيم بانك سرمايه به عنوان قهرمان ليگ برتر بيست و نهم معرفي مي‌شود و پيكان تهران نيز نايب قهرمان مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون