• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3489 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ اسفند

خبر كوتاه

انصراف يك كانديداي رياست فدراسيون فوتبال
عليرضا معظمي‌نيا كه براي انتخابات رياست فدراسيون فوتبال ثبت‌نام كرده بود، امروز انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام كرد. وي پيش از اين گفته بود هر هياتي كه به او راي بدهد يك ميليارد به آن هيات كمك خواهد كرد كه با اين وضعيت همه‌چيز منتفي شد. معظمي‌نيا در مورد انصراف خود گفت: با توجه به اينكه اساسنامه بايد به تاييد هيات دولت برسد و اين پروسه چون ۵، ۶ ماه زمان نياز دارد، به همين دليل من فرصت نمي‌كنم در انتخابات حاضر شوم. معظمي نيا همان فردي است كه قصد داشت باشگاه پرسپوليس را خريداري كند.

خبر جدايي كونته از آتزوري فردا اعلام مي‌شود
قرارداد آنتونيو كونته، سرمربي حال حاضر تيم ملي ايتاليا در پايان يورو 2016 به پايان خواهد رسيد و او قصد ندارد اين قرارداد را تمديد كند. به گزارش روزنامه گاتزتا دلو اسپورت، گويا كونته با مالك باشگاه چلسي به توافق رسيده و اين مربي براي فصل آينده هدايت تيم فوتبال اين باشگاه انگليسي را بر عهده خواهد گرفت. امروز قرار است كه كونته نشستي با كارلو تاوكيو، رييس فدراسيون فوتبال ايتاليا داشته باشد و به احتمال فراوان در اين نشست او اعلام خواهد كرد كه قراردادش را ديگر تمديد نخواهد كرد. خبر توافق كونته با چلسي هنوز رسمي نشده اما اين احتمال مي‌رود در هفته جاري و پس از توافق اين مربي با فدراسيون فوتبال ايتاليا رسما رسانه‌اي شود.

جباري: نرفتن به جام جهاني بهترين تصميم بود
فروردين سال ۹۴، يك خبر ويژه فوتبالي داشت؛ خداحافظي مجتبي جباري. بعد از اتمام تعطيلات، خبر خداحافظي جباري منتشر شد و اين خبر، مثل بمب صدا كرد. مجتبي حالا درباره آن تصميم حرف‌هاي تازه‌اي زده است. او در اين باره به روزنامه گل گفته است: «وقتي نمي‌توانستم مثمرثمر باشم، كنار كشيدم چون جام جهاني براي من آينده‌اي نداشت. فكر مي‌كنم يكي از بهترين تصميم‌هاي زندگي‌ام را گرفتم. خيلي از بازيكناني كه در جام جهاني بودند، الان در ليگ قطر بازي مي‌كنند. مي‌توانستم بروم جام جهاني ولي دوباره برگردم و در ليگ قطر بازي كنم.» جباري ادامه داد: «در آن زمان ديدم تيم ملي به بازيكني با شرايط من نياز ندارد.» مجتبي درباره از دست دادن جام جهاني ۲۰۰۶ هم گفت: «وقتي به خاطر مصدوميت بازي در آن جام را از دست دادم، فهميدم كه خدا نمي‌خواهد و همه‌چيز دست اوست. از اين بابت درس گرفتم. من در فوتبالم زياد پايين و بالا داشتم و خيلي براي جايگاهي كه در آن قرار دارم زحمت كشيدم.»

تماس سوئدي‌ها با كفاشيان؛ از استقلال گلايه داريم
سفر استقلالي‌ها به سوئد كنسل شده و رييس فدراسيون اين كشور مراتب اعتراض خودش را به كفاشيان رسانده است. «اريك نيلسون» رييس فدراسيون فوتبال سوئد، روز گذشته به صورت تلفني با علي كفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران صحبت كرد. در اين تماس تلفني، رييس فدراسيون سوئد به گلايه از لغو سفر استقلالي‌ها به سوئد پرداخت و به كفاشيان گفت: «پس از آنكه تيم ملي ايران را به سوئد دعوت كرديم، راه براي اردوها و بازي‌هاي بيشتر براي شما باز شد. قصد داشتيم تيم ملي جوانان، نوجوانان و همين‌طور تيم فوتسال بانوان شما را هم به سوئد دعوت كنيم ولي حالا با كاري كه استقلال كرده، اين كار را نخواهيم كرد.» اين مكالمه دقايقي به طول انجاميد و علي كفاشيان گفت كه در جريان چرايي لغو اين اردو قرار ندارد. او به رييس فدراسيون سوئد گفت: «من امروز با مسوولان باشگاه استقلال حرف مي‌زنم تا پيگير ماجرا باشم. اگر باشگاه هاماربي تمام هماهنگي‌هاي اين بازي را انجام داده، ما هم معتقديم بايد طرف ايراني به قولش عمل كند.»

گاف سرپرست باشگاه پرسپوليس درباره پرونده مكاني
روزي كه سوشا مكاني بازداشت شد، اين خبر در حد شايعه به گوش رسيد كه وي سال گذشته هم نظير همين مشكل را داشته و با پرداخت غرامتي سنگين، از شاكي شخصي خود رضايت گرفته است. اين شايعه هيچ‌گاه از سوي منابع رسمي تاييد نشد و فقط يكي از نزديكان دادسراي فرهنگ و رسانه به رسانه‌هاي ورزشي گفت سوشا بار اولش نيست! حالا با وجود گذشت چند ماه از آن ماجرا و در حالي كه سوشا به شكل مشروط مجوز بازي هم گرفته، علي اكبر طاهري، سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس به مساله سال قبل سوشا هم اشاره مي‌كند! طاهري وسط يك مصاحبه نوروزي ناخواسته عليه سوشا دست به افشاگري زد و گفت مكاني سال قبل هم نظير اين پرونده را داشت اما بدون سر و صدا مشكل را حل كرديم. اين‌بار هم اگر عده‌اي به قصد دلسوزي ورود نمي‌كردند، مشكل قابل حل بود. سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس نگفت ماجراي سال قبل سوشا چه بود، اما اين افشاگري او همه را متوجه همان شايعه قديمي كرد. انگار سال قبل هم از سوشا سر يك ماجراي منشوري (!) شكايت شده بود كه مكاني از آن شكايت با غرامت و جلب رضايت شاكي شخصي‌اش، نجات پيدا كرد.

چرا مدير اسبق پرسپوليس بازداشت شد؟
يكي از مديران اسبق باشگاه پرسپوليس با حضور در دادسراي ويژه جرايم ورزشي و با حكم بازپرس پرونده بازداشت شد. ماجراي بازداشت اين مقام اسبق باشگاه پرسپوليس به اين شرح است كه در دوره مديريتش در باشگاه تصميم مي‌گيرد تا با سرمايه‌گذاري در كشور امارات يك آكادمي با نام پرسپوليس راه‌اندازي كند تا از طريق آن علاوه بر درآمدزايي به پرورش استعدادها هم كمك كند، اين ميان فردي به نام «ح. م» كه در آن مقطع همكار مديريتي مديرعامل باشگاه پرسپوليس بوده، با سوءاستفاده‌ از موقعيت شغلي‌اش سهام شركتي را كه با سرمايه باشگاه پرسپوليس در امارات تاسيس شده، به نام خود ثبت مي‌كند و در ادامه نيز قرارداد همكاري با باشگاه پرسپوليس منعقد مي‌كند. اين شركت در ادامه و پس از اينكه با باشگاه پرسپوليس قطع همكاري كرد از اين باشگاه به دليل پرداخت نشدن مطالباتش شكايت مي‌كند و متهم خواهان دريافت مبلغ 15 ميليارد تومان خسارت مي‌شود. موضوع در دادسرا مطرح مي‌شود و پس از اينكه توضيحاتش را در دادسرا ارايه كرد، بازپرس پرونده حكم به بازداشت «ح. م» داده تا پرونده مراحل تحقيق خود را طي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون