• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3490 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند

تشكل‌ها

نوروز ويلا نخريد | وزارت راه و شهرسازي درباره خريد ويلا و زمين در شهر‌هاي شمالي بدون در نظر داشتن شرايط لازم در ايام نوروز هشدار داد. سيد قاسم بي‌نياز، رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: متاسفانه برخي افراد سودجو، زمين‌هاي داراي كاربري كشاورزي را به ويژه در استان‌هاي شمالي بدون مجوز از مراجع ذي‌صلاح تفكيك مي‌كنند و به معرض فروش مي‌گذارند و حتي در مواردي پس از ساخت غيرقانوني ويلا آن را مي‌فروشند. وي افزود: اين موضوع موجب شده است بخش قابل توجهي از آگهي‌هاي نشريات به فروش زمين‌ها و ويلاهاي فاقد اسناد مالكيت و مجوز ساخت اختصاص يابد كه وزارت راه و شهرسازي به هموطنان توصيه مي‌كند دقت لازم را به هنگام خريداري اين املاك به كار گيرند. بي‌نياز تصريح كرد: در اين زمينه استعلام از اداره كل راه و شهرسازي، مشورت با مشاور حقوقي و ديدن اسناد لازم براي خريد زمين و ويلا   توصيه مي‌شود.

دو روي سكه مسكن | بخش مسكن در سال 1394 با ركود مطلق در نيمه اول و بهبود وضعيت در نيمه دوم مواجه بود. فرشيد پورحاجت، كارشناس مسكن با بيان اين مطلب اظهار كرد: بخش مسكن در شش ماهه ابتدايي سال 1394 دچار ركود مطلق و بدترين شرايط 30 سال گذشته بود اما در شش‌ماهه دوم وضعيت كمي بهبود پيدا كرد. وي با اشاره به سير صعودي معاملات مسكن از مهرماه تا اسفندماه 94 افزود: براي اينكه وضعيت بخش مسكن را تحليل كنيم بايد بببينيم در حال مقايسه چه سالي با چه سالي هستيم. به نظر مي‌رسد اطلاعاتي كه از سوي مراكز آماري ارايه مي‌شود تماما نسبت به سال 1393 است كه در آن سال حال و روز صنعت ساختمان جالب نبود. اما اگر معاملات و ساخت‌و ساز در سال 1394 را با دوران رونق مسكن مقايسه كنيم بايد بگوييم سال 1394 سالي سخت براي حوزه صنعت ساختمان و تجربه‌اي تلخ براي كارآفرينان و حرفه‌مندان واقعي اين صنعت   بود.

بادام هندي قاچاق هم رسيد|  پس از قاچاق ميوه‌ و حاشيه‌هاي آن، در آستانه عيد نوروز، زمزمه‌هايي مبني بر افزايش عرضه قاچاق برخي از اقلام آجيل همچون بادام‌هندي مطرح شده كه معاون اتاق اصناف تهران با تاييد اين مطلب، از تشديد نظارت‌ها خبر داد و تاكيد كرد كه بازرسان از همه واحدهاي صنفي فاكتور خريد كالا را مطالبه مي‌كنند و در صورت نداشتن فاكتور، واحد صنفي مربوطه، متخلف شناخته شده و برابر قانون با آن برخورد مي‌شود. حسين دروديان در گفت‌وگو با‌ خبرنگار ايسنا، اظهار كرد: با توجه به مصرف بالاي ميوه‌و‌آجيل در ايام نوروز بيشتر تخلفات مربوط به ميوه و آجيل است و در اين بين اقلام قاچاق نيز به چشم مي‌خورد. بازرسان مربوطه در صورتي كه با كالاهايي مواجه شوند كه مشكوك به قاچاق هستند فاكتور خريد را از آنها مطالبه مي‌كنند و اگر فروشنده فاكتور را ارايه ندهد، متخلف شناخته مي‌شود.

شناسايي ويزيتورهاي قاچاق ميوه‌| رييس كميسيون نظارت بر‌مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران اعلام كرد: ويزيتورهاي قاچاق ميوه شناسايي شده‌اند اما سرمنشاهاي اصلي قاچاق هنوز شناسايي نشده‌اند كه اين موضوع توسط مبادي مربوطه در حال بررسي است و به محض اينكه رگه‌هاي اصلي اين موضوع شناسايي شوند اطلاع‌رساني‌هاي لازم صورت مي‌گيرد. علي‌اكبر پوراحمدنژاد اظهار كرد: از ماحصل بررسي‌هاي انجام‌شده در زمينه ميوه‌هاي قاچاق، اين‌گونه برداشت مي‌شود كه بعضا افرادي به عنوان «ويزيتور» به ميدان ميوه و تر‌بار مراجعه و سفارشاتي براي ميوه‌هاي قاچاق اخذ كرده‌ و سفارش‌‌هاي اخذ شده را به ميدان ارسال كرده يا آنها را به انبارك‌ها و سردخانه‌هاي داخل يا خارج استان فرستاده و پس از آن به دست مبادي عرضه خرد مي‌رسانند. وي گفت: با وجود امحاي ميوه‌هاي قاچاق كه روز 19 اسفند سال جاري صورت گرفت، هنوز تكليف 10 تن ميوه قاچاق كشف شده مشخص نيست كه در دستور كار مرجع قضايي مربوطه است و حدود 83 پرونده نيز در اين زمينه تشكيل شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون