• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3508 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

فوتبال ايران در بهت و شوك خبر درگذشت بازيكن سابق سرخابي‌ها

ايست قلبي مهرداد اولادي در خانه

گروه ورزش| ساعت 14:10 ظهر ديروز، به صورت بيهوش و وضعيت جسماني وخيم، توسط خانواده‌اش به بيمارستان شهداي تجريش منتقل شد. با توجه به ايست قلبي و تنفسي او كه قبل از رسيدن به بيمارستان و در منزل اتفاق افتاده بود، پزشكان 30 تا 40 دقيقه عمليات احيا را انجام دادند تا بلكه با يك معجزه هم كه شده قلب او دوباره به كار بيفتد، اما متاسفانه او به زندگي بازنگشت. ساعت 14:54 زمان دقيق مرگ او در پرونده پزشكي‌اش ثبت شد و دقايقي بعد خبري شوك آور و باورنكردني، ‌صدر اخبار رسانه‌هاي مختلف و شبكه‌هاي مجازي را به خود اختصاص داد. مهرداد اولادي درگذشت.

از همان دقايق ابتدايي اعلام اين خبر، جامعه فوتبال و ورزش ايران و رسانه‌ها و مردم در بهت و حيرت فرو رفتند. خبر فوت مهرداد اولادي 30‌ساله، مهاجم اين فصل باشگاه ملوان، ‌اتفاقي نبود كه بتوان به راحتي با آن كنار آمد. هر چند سال گذشته هم يك بار خبر خودكشي اين بازيكن در رسانه‌ها در انزلي منتشر شد، ‌اما مهرداد در آن مقطع با قدرت اين خبر را تكذيب كرد و به فوتبال بازگشت. با اين وجود طبيعتا شايعه و حرف و حديث درباره دلايلي كه به فوت ناگهاني مهرداد اولادي منجر شد بسيار زياد بود. اما در اخبار اوليه كه در رسانه‌ها منتشر شد، علت مرگ مهرداد ايست قلبي اعلام شد. برخي رسانه‌ها هم علت ايست قلبي را مسموميت دارويي عنوان كردند. با اين حال جسد مهرداد بلافاصله بعد از مرگ ناگهاني، به پزشكي قانوني فرستاده شد تا با كالبدشكافي تحقيقات رسمي درباره علت مرگ اين جوان فوتبال ايران انجام شود. از همان دقايق ابتدايي اعلام خبر هم كادر پزشكي و مديريتي بيمارستان شهداي تجريش از اظهارنظر درباره مرگ مهرداد اولادي منع شدند. به اين ترتيب طبق برنامه‌ريزي انجام شده قرار بر اين شد كه پزشكي قانوني گزارش نهايي درباره علت فوت را اعلام كند. تنها واكنش رسمي از سوي روابط بيمارستان شهداي تجريش همان چيزي بود كه در رسانه‌ها منتشر شده بود. مدير روابط عمومي بيمارستان شهداي تجريش در مورد درگذشت مهرداد اولادي، مهاجم سابق پرسپوليس گفت: « ساعت 14 و 10 دقيقه امروز از طريق اورژانس به بيمارستان شهداي تجريش منتقل شد. وقتي هم به بيمارستان رسيد، فاقد علائم حياتي بود. اولادي بلافاصله به بخش احيا منتقل شد و پزشكان حدود يك ساعت امور مربوط به احيا را روي وي انجام دادند. چندين بار اقدامات احيا انجام شد اما با توجه به اينكه او زماني به بيمارستان رسيد كه فاقد علائم حياتي بود اين تلاش‌ها نتيجه نداد و جان خود را از دست داد».

مهرداد اولادي كه در تعطيلات نيم فصل دوباره با باشگاه ملوان بندرانزلي قرارداد امضا كرده و به اين تيم ملحق شده بود، به دليل مصدوميت كمر خود در تهران حضور پيدا كرده بود. او روز دوشنبه به همراه بهداد سليمي با حضور در كلينيك دكتر نوروزي فيزيوتراپي هم انجام داده بود. در حاشيه همين حضور در كلينيك هم او با بهداد سليمي عكسي به يادگار گرفت و آن را در اينستاگرامش منتشر كرد كه آخرين پست اين مهاجم فقيد در فضاي مجازي به حساب مي‌آيد. بهداد سليمي، قهرمان وزنه‌برداري المپيك ايران كه از دوستان مهرداد اولادي به حساب مي‌آمد و همشهري‌اش هم بود درباره اين ضايعه گفت: «روز دوشنبه در كلينيك دكتر نوروزي همديگر را ديديم و در مورد المپيك با هم صحبت كرديم. اولادي پيگير مراحل درماني من شد و خيلي خوشحال بود. وقتي اين خبر را شنيدم ياد جمله‌اي از او در ذهنم مي‌افتم كه من را خيلي اذيت مي‌كند. او ديروز به من گفت يكي از آرزوهايش اين است كه من در برزيل مدال بگيرم و شاهد اين موضوع باشد، هنوز هم نمي‌توانم مرگ مهرداد را هضم كنم و با اين موضوع كنار بيايم چرا كه باور كردني نيست. شنيدن اين خبر براي دوستان و خانواده‌اش واقعا دردناك است. مهرداد از دوستان، همشهريان و ورزشكاران بسيار خوب و محجوب بود كه هيچكس خاطره بدي از او در ذهن ندارد.»
با اعلام خبر فوت مهرداد اولادي هم تقريبا تمام چهره‌هاي مشهور فرهنگي و ورزشي در صفحات مجازي خود پيام تسليت گذاشتند. فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ و باشگاه‌هاي مختلف فوتبال ايران هم اين ضايعه را تسليت گفتند. اما بدون ترديد ديروز براي پرسپوليسي‌ها و ملواني‌ها و همچنين استقلالي‌ها روز تلخي بود چرا كه مهرداد اولادي سابقه پوشيدن پيراهن هر سه تيم را در كارنامه داشت. از زمان اعلام خبر مرگ اولادي البته شهر انزلي ‌هم در شوك عجيبي فرو رفت و بازيكنان ملوان هم در جريان تمرين اين تيم از شرايط روحي بسيار بدي به خاطر فوت همبازي خود برخوردار بودند.

مهرداد اولادي متولد 4 خرداد 1364 در قائم‌شهر ديروز 31 فروردين 1395 در تهران گذشت. اولادي بازيكن باشگاه ملوان انزلي بود. هرچند كه وي سابقه بازي در تيم‌هاي پرسپوليس و الشباب امارات و استقلال و نفت تهران را نيز در كارنامه داشت. اولادي فوتبال را از تيم‌هاي پايه در قائمشهر آغاز كرد و سپس در اوايل دهه 80 به تيم فوتبال پرسپوليس پيوست و پس از آن در تيم‌هاي الشباب امارات، ملوان، نفت تهران و استقلال بازي كرد. اين فصل براي سومين بار به عضويت ملوان در‌آمد. مهاجم متوفي ملوان سابقه بازي در رده‌هاي سني تيم‌هاي ملي را در كارنامه دارد. ضمن اينكه
13 بازي ملي و يك گل ملي نيز در كارنامه وي ديده مي‌شود. اين بازيكن در تاريخ بيستم آبان ماه سال 92 با امضاي قراردادي يك سال و نيمه به تيم استقلال پيوست. هرچند كه حضور اين بازيكن در استقلال هم با ناكامي همراه بود و پس از نيم فصل، استقلال را با پشيماني ترك كرد. اين پشيماني به وضوح در اظهارات اولادي مشخص بود. اولادي پس از حضور در استقلال به انزلي بازگشت و تعداد بازي‌هاي اندكي را براي اين تيم انجام داد.
خالق لحظات شيرين براي سرخ‌ها خداحافظ
اولادي در سه مقطع سابقه پوشيدن لباس پرسپوليس را در كارنامه دارد و طي فصل‌هاي حضور در اين تيم 13 گل نيز براي سرخ پوشان به ثمر رسانده است. هرچند كه حضور اولادي در ملوان فراز و نشيب‌هاي زيادي را به همراه داشت يا پوشيدن پيراهن استقلال نيز با خاطرات خوشي براي استقلالي‌ها همراه نشد اما به همان اندازه، فوتبال‌دوستان پرسپوليس از اين بازيكن خاطرات شيرين دارند. اولادي در داربي 61 و در حالي كه پرسپوليس چهار سال بود رنگ پيروزي در داربي را به خود نديده بود و پس از سه شكست پرسپوليس در داربي، با ضربه زيباي چيپ خود دروازه رحمتي را باز كرد و با يك پشتك به ياد ماندني براي هميشه در قلب هواداران نشست. 13 داربي بعد يعني در داربي 74 كه به داربي ايمون زايد معروف است، اولادي در دقيقه 68 از زمين مسابقه در حالي اخراج شد كه اين تيم دو بر صفر نيز عقب بود. همين اخراج، پرسپوليسي‌ها را متحدتر كرد تا جايي كه اين تيم در نهايت در يك ديدار تاريخي 3 بر 2 حريف آبي‌پوش را مغلوب كرد تا به واسطه اخراج اولادي، داربي 10 نفره، 10 دقيقه به وقوع بپيوندد. اولادي طي اين سال‌هاي اخير در انزلي بازي مي‌كرد و چه بسا او با وجود اينكه در تهران دار فاني را وداع كرده است، اما از مرداب به سمت آسمان‌ها پر كشيد! بازيكني كه خيلي‌ها معتقد هستند استعداد بسيار زيادي داشت. اما او هم مثل خيلي‌هاي ديگر قدر خودش را ندانست...

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون