• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3508 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

خبر كوتاه

حضور حدادي در ليگ الماس دوحه
نخستين مرحله از رقابت‌هاي دووميداني ليگ الماس كه هر ساله در 14 مرحله در اقصي نقاط جهان برگزار مي‌شود، روز 17 اريبهشت ماه جاري در حالي در دوحه قطر آغاز خواهد شد كه احسان حدادي، نايب قهرمان پرتاب ديسك المپيك لندن، در اين مسابقات حاضر مي‌شود. اين مسابقات در سال 2016 به ترتيب در14 كشور دوحه قطر، شانگهاي چين، رابات مراكش، ايگن امريكا، رم ايتاليا، بيرمنگام انگليس، اسلو نروژ، استكهلم سوئد، موناكو فرانسه، لندن، لوزان سوييس، پاريس فرانسه، زوريخ آلمان و براسل بلژيك برگزار مي‌شود. ليگ الماس مسابقاتي است كه بهترين ورزشكاران دنيا در مواد مختلف دووميداني مجاز به حضور در آن هستند و احسان حدادي به عنوان نماينده كشورمان در ماده پرتاب ديسك در اين مسابقات به ميدان مي‌رود. لازم به يادآوري است در نخستين مرحله در دوحه قطر ورزشكاران در بخش مردان در مواد 200 متر، 400 متر، 1500 متر، 110 متر با مانع، سه هزار متر، پرش ارتفاع، پرش سه گام و پرتاب ديسك و در بخش زنان در مواد 100 متر، 800 متر، سه هزار متر، 400 متر با مانع، پرش با نيزه، پرش سه گام، پرتاب وزنه و پرتاب نيزه با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.

توتي، سكوت خود را شكست
بعد از توقف رم برابر آتلانتا در هفته سي و سوم رقابت‌هاي سري A، رسانه‌هاي ايتاليايي از درگيري لفظي لوچيانو اسپالتي، سرمربي رم با فرانچسكو توتي، اسطوره اين باشگاه سخن به ميان آوردند و همين هم باعث شد تا شايعه‌هاي جدايي توتي از جالوروسي در پايان فصل زياد شود. توتي كه گل تساوي تيمش را در ديدار برابر آتالانتا به ثمر رساند، تاكيد كرد هيچ درگيري با اسپالتي نداشته است و به حمايت از اين مربي با تجربه پرداخت. او گفت: هيچ مشكلي با اسپالتي ندارم و هيچ درگيري هم بين ما به وجود نيامده است. همه‌چيز آرام و خوب پيش مي‌رود و شب گذشته با اسپالتي شام خوردم. او انسان بسيار خوبي است و به خوبي همديگر را درك مي‌كنيم. گذشته فراموش شده است و الان رابطه بسيار خوبي با اسپالتي دارم. رم با بركناري رودي گارسيا و آمدن اسپالتي، به كلي متحول شده است. اين تيم  در رده سوم جدول رده‌بندي جاي دارد و شانس بسيار كمي براي قهرماني دارد اما مي‌تواند سهميه ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

جانشين سجاد انوشيرواني مشخص شد
با اعزام تيم ملي وزنه‌برداري به مسابقات قهرماني آسيا 2016 تاشكند، چهار ملي پوش المپيكي در اردوي تيم ملي باقي مي‌مانند. با توجه به اينكه انوشيرواني و ايوان گارچف مشاور بلغاري نيز در مسابقات حضور دارند، قرار است فراز رامهرمزي مربي تيم ملي جوانان در مدتي كه انوشيرواني در ازبكستان به سر مي‌برد، بالاي سر ملي پوشان باشد. وحيد ربيعي نيز در كنار تيم ملي جوانان خواهد بود. از ميان اين چهار نفر باقي مانده، كيانوش رستمي كه با برنامه‌هاي شخصي خود تمرين مي‌كند و به نوعي اينكه چه كسي بيايد برايش فرقي نخواهد داشت. بهداد سليمي نيز تمرينات فيزيوتراپي دارد و هنوز تمرينات وزنه‌برداري او به صورت سنگين و پرفشار نيست. نواب نصير شلال و سهراب مرادي نيز مشغول آماده شدن براي حضور در جام فجر هستند. مسابقات وزنه‌برداري قهرماني آسيا از سوم ارديبهشت آغاز مي‌شود اما از آنجا ايران از وزن 77 كيلوگرم به بعد نماينده دارد بنابراين كار وزنه برداران ايراني از هشتم ارديبهشت آغاز خواهد شد.

فدراسيون فوتبال عراق: تصميم ما بازي در ايران است
فدراسيون فوتبال عراق در انتخابي جام جهاني 2018 روسيه به خاطر محروميت از سوي فيفا نمي‌تواند در خاك خود ار حريفان پذيرايي كند و به همين خاطر آنها ايران را به عنوان ميزبان بازي‌هاي خود معرفي كردند كه اين با مخالفت سعودي‌ها همراه شد. فدراسيون فوتبال عراق اصرار دارد بازي‌هاي اين كشور به ميزباني عراق برگزار شود. اين در حالي است كه عربستان تاكيد دارد در هر كشوري غير از ايران به ميدان مي‌رود. رسانه‌هاي سعودي در اين چند روز اخير نوشتند فدراسيون فوتبال عراق و عربستان به زودي در دوحه قطر جلسه‌اي را برگزار مي‌كنند تا بر سر ميزبان به توافق برسند اما كامل زغير، عضو فدراسيون فوتبال عراق در گفت‌وگويي كه با الإتجاه پرس داشت تاكيد كرد عراق به هيچ‌وجه كشور ديگري به غير از ايران را به عنوان ميزبان بازي‌هاي خود انتخاب نخواهد كرد و تلاش سعودي‌ها در اين زمينه بي‌فايده است.

سابريست‌هاي ايران 3 ارديبهشت به ريو مي‌روند
تيم ملي شمشيربازي اسلحه سابر ايران براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان جمعه 3 ارديبهشت به ريو برزيل مي‌رود. مجتبي عابديني، ‌علي پاكدامن، محمد فتوحي و فرزاد باهر ارسباران تركيب تيم ملي را براي حضور در اين رقابت‌ها تشكيل مي‌دهند. سرمربي‌گري تيم ملي اسلحه سابر نيز بر عهده پيمان فخري است. تيم ملي اسلحه سابر ايران در حال حاضر در رده نهم جهان و دوم آسيا قرار دارد. بعد از حضور در رقابت‌هاي تيمي قهرماني جهان در ريو، تيم ملي براي حضور در دو اردوي اروپايي 23 ارديبهشت به اسپانيا مي‌رود و بعد از آن هم 7 خرداد راهي روسيه مي‌شود. علي پاكدامن و مجتبي عابديني دو شمشيرباز المپيكي ايران خود را براي حضور در بازي‌هاي المپيك آماده مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون