• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3508 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

استقبال مسوولان كميته ملي المپيك از ملي‌پوشان تنيس روي ميز

پاداش المپيكي‌ها پرداخت شد

اعضاي تيم ملي تنيس روي ميز كشورمان كه براي حضور در مسابقات كسب سهميه المپيك به هنگ‌كنگ رفته بودند، پس از كسب ٣ سهميه، با استقبال كيومرث هاشمي و شاهرخ شهنازي، رييس و دبيركل كميته ملي المپيك و مهرداد قارداشي، رييس فدراسيون تنيس روي ميز و همچنين جمعي از اهالي اين رشته و خانواده ورزشكاران به ميهن بازگشتند. بر اساس اين گزارش، پاداش ١٠٠ ميليون ريالي كسب سهميه المپيك ريو نيز از سوي هاشمي و شهنازي به نوشاد و نيما عالميان و ندا شهسواري كه براي نخستين بار در تاريخ اين رشته موفق به كسب ٣ سهميه شدند، اهدا شد. همچنين ٣٠٠ ميليون ريال پاداش كميته ملي المپيك ويژه كادر فني تيم ملي نيز در اختيار رييس فدراسيون قرار گرفت تا به مربيان اهدا شود.
نيما عالميان:
مطمئن بودم كه نوشاد هم مي‌تواند المپيكي شود
نيما عالميان درباره مسابقات انتخابي المپيك و ر‌قا‌بتي كه با برادرش در فينال منطقه آسياي‌ميانه داشت، گفت: براي سومين‌بار بود كه به هنگ‌كنگ مي‌رفتم، بنا‌بر‌اين با همه‌چيز آشنا بودم. در نخستين بازي استراحت داشتم، در دومين بازي توانستم بازيكن قزاق را شكست دهم و در مرحله نيمه نهايي با افشين نوروزي ديگر ملي‌پوش ايران بازي كردم كه ر‌قا‌بت سختي داشتيم، اما خو‌شبختا‌نه توانستم اين بازي را نيز با پيروزي پشت سر بگذارم. نوشاد نيز بازيكن قزاق را شكست داده بود و به فينال رسيد و من از اين بابت خيلي خوشحال شدم. البته اگر بازيكن قزاق به فينال مي‌آمد براي من بهتر بود. با اين حال فينال بسيار سخت و پرفشاري را با برادرم داشتيم زيرا با بازي هم آشنا هستيم و برنده معلوم نيست. نتيجه‌ بازي من و نوشاد هميشه
50 -50 است. در بازي فينال نوشاد را شكست دادم و كسب سهميه از طريق منطقه آسياي ميانه را به دست آوردم. به دليل اينكه سهميه المپيك گرفتم، خوشحال شدم اما براي نوشاد ناراحت بودم، زيرا در آن سوي جدول بازيكنان سختي حضور داشتند. البته ما تمرينات خوبي را داشتيم و مطمئن بودم كه نوشاد مي‌تواند سهميه المپيك بگيرد.
نوشاد عالميان:
تصميم دارم در المپيك ريو مقام بياورم
نوشاد عالميان درباره انتخابي المپيك هنگ‌كنگ و برنامه‌هايي كه براي حضور در بازي‌هاي المپيك ريو دارد، بيا‌ن‌ كرد: براي المپيك ريو دوست دارم نتايج بهتري نسبت به لندن بگيرم. در المپيك لندن سنم كمتر بود و نخستين تجربه من محسوب مي‌شد، اما اكنون مي‌خواهم از تجربه خوبي كه به دست آورده‌ام براي ريو استفاده كنم و نتيجه‌ بهتري بگيريم. من براي خودم تصميماتي گرفته‌ام كه در المپيك ريو مقام بياورم و اين كار ممكن است. البته شانس هم دخيل بوده، با اين حال بايد خوب كار شود و امكانات هم مهيا باشد. كسي كه مي‌خواهد در المپيك مقام بياورد بايد اردوهايش برپا باشد. حريفان تمريني خوبي به ايران بيايند و همچنين مسابقات خارجي تداركاتي داشته باشيم تا بتوانيم در المپيك راحت‌تر بازي كنيم. البته ما در اين مدت تمرينات خوبي داشتيم كه اميدوارم تا المپيك همين‌طور ا‌د‌ا‌مه‌‌دار باشد. مربي ما مي‌گويد كسي كه خوب تمرين مي‌كند خود را لايق اين مي‌داند كه بهترين بازي را انجام دهد. من به اين حرف اعتقاد دارم و بايد تا المپيك خيلي خوب تمرين كنيم تا در آنجا بتوانيم بهترين نتيجه‌ را بگيريم. او درباره ر‌قا‌بت با برادرش در فينال مسابقات منطقه آسياي‌ميانه، گفت: فينال سختي بود به ويژه‌ در اين مسابقه كه به دنبال كسب سهميه المپيك بوديم. هر دو نفر ما جنگيديم. به نظرم بازي قشنگي شد اما نيما بهتر از من بازي كرد و بازي را برد. بعد از مسابقه نيز از اين ناراحت بودم كه بازي را باختم، اما از اينكه نيما سهميه گرفته بود، خوشحال شدم. پس از آن نيز تمركزم را روي مسابقات شانس مجدد گذاشتم. در مسابقه شانس مجدد ر‌قا‌بت اصلي من با كمال از هند بود و با وجود اينكه سه بر يك جلو بودم، بازي را واگذار كردم. بازيكن هنگ كنگ مصدوم بود، اما با اين حال خيلي خوب بازي كرد. ر‌قا‌بت سختي داشتيم و در گيم اول به راحتي من را شكست داد اما همه‌چيزهايي كه بلد بودم را پشت ميز انجام دادم و توانستم سومين سهميه را كسب كنم. در كل بازي سخت و پراسترسي داشتيم و اگر من از او شكست مي‌خوردم شايد سهميه المپيك از دستم مي‌پريد و اين پيروزي خيلي به من چسبيد.
ندا شهسواري:
پيروزي مقابل حريف ازبك هديه خدا بود
ندا شهسواري در ابتدا در مورد متفاوت ظاهر‌شدن خود در المپيك ريو نسبت به لندن صحبت كرد و گفت: براي المپيك لندن مطمئن نبودم كه انتخاب مي‌شوم و حضورم در لندن بيشتر براي كسب تجربه بود، اما براي المپيك ريو شرايط فرق مي‌كند و مي‌خواهم بهتر بازي كنم. تصميم ندارم كه به ريو بروم تا صرفا كسب تجربه برايم باشد. شهسواري درباره امكاناتي كه نياز دارد تا متفاوت‌تر از المپيك لندن ظاهر شود، نيز اظها‌ر كرد: بايد اردوهاي مستمر و تا المپيك حريفان تمريني داشته باشيم. پاداش و حقوق نيز داده شود. بانوي المپيكي ايران در مورد مسابقه فينال خود و اينكه بازي باخته را با پيروزي به پايان رساند، تصريح كرد: سبك بازي حريف تمريني من در ايران شبيه حريفم در بازي فينال بود. دو گيم اول را با سبك اشتباهي بازي كردم، از تمركز لازم نيز برخوردار نبودم. در گيم‌هاي بعدي كار روي روال افتاد. با وجود اينكه يك مقدار دير شده بود، اما در نهايت توانستم به پيروزي برسم. احساس مي‌كنم اين برد هديه خدا در سال 95 به من بود، زيرا با حريفم بازي نزديكي داشتيم. شهسواري در پاسخ به اين پرسش كه با بازيكنان كره‌اي همچنان تمرين خواهد كرد يا حريفان تمريني‌اش تغيير مي‌كنند، گفت: بازيكنان كره‌اي فعلا در ايران هستند و با آنها تمرينات را ادامه مي‌دهيم. قرار است حريفان ديگري نيز به ايران بيايند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون