• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3513 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

دولت يازدهم بدشانسي آورد


«فراموش نكنيم اين دولت با بدشانسي بزرگ كاهش قيمت نفت رو به رو شد و آنقدر درآمد نفتي كشور پايين آمد كه در سال گذشته اصلا نتوانست كار عمراني انجام دهد كه اشتغال موجود كشور حفظ شود.» اين نظر را حسن سبحاني، استاد اقتصاد دانشگاه تهران در شرايطي عنوان مي‌كند كه يك سال تا پايان كار دولت يازدهم زمان باقي است و مردم چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها هستند. اين كارشناس اقتصادي مي‌گويد: وعده‌هاي كوتاه‌مدتي كه دولت به مردم مي‌دهد كارش را راه نمي‌اندازد. بايد به مردم توضيح داد كه نتيجه بسياري از اقدامات در طولاني مدت خود را نشان مي‌دهد و ممكن است طي يكي، دو سال اثري ديده نشود. او كه به عنوان فعال،ترين نماينده پس از انقلاب در دوره‌هاي پنجم، ششم و هفتم مجلس انتخاب شد از انتخابات مجلس نهم كناره‌گيري كرد. پس از يك دوره كناره‌گيري در دور دهم مجلس ثبت نام كرد اما نتوانست آراي لازم براي ورود دوباره به پارلمان را از آن خود كند. او در گفت‌وگو با ايسنا از آنچه در اقتصاد ايران طي سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده صحبت مي‌كند و راه‌هاي مقابله با مشكلات را برمي‌شمارد كه گزيده‌هايي از آن را در ادامه مي‌خوانيد:
- اكنون در ايران حتي 10 يا پنج گروه قطب بخش خصوصي وجود ندارد كه در توليد دست داشته باشند و بخواهند سه هزار تا 5 هزار اشتغال ايجاد كرده‌ و توليدات متنوعي هم به بازار عرضه ‌كنند.
- فارغ از اينكه آيا وعده يارانه 250 هزار توماني به مردم داده شود يا اخبار مربوط به آن شايعه باشد، بيان مطالبي كه اجراي آن يا غير ممكن است يا به قيمت تخريب است، از طرف هر كسي كه مطرح شود، بسان رفتار همان سياستمداراني تلقي مي‌شود كه با احساسات مردم بازي مي‌كنند.
- من معتقدم بايد افق 10 ساله‌اي را براي ملت شجاعانه ترسيم كرد و به آنها گفت كه مشكلات‌مان كجاست. اين شرايط حتما راي‌آور نيست و ممكن است عده‌اي هم خوش‌شان نيايد ولي مي‌تواند راهكار باشد و عده‌اي هم با آن همراهي خواهند كرد.
- در سه سالي كه دولت يازدهم بر سر كار بود، از نظر خط مشي اقتصادي، جز در يك مورد شاهد انحراف تيم اقتصادي دولت از مسير سياست‌هاي بازار نبوديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون