• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3513 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

پخش‌كننده ايراني داور جشنواره كن شد

كتايون شهابي «فروشنده» فرهادي را داوري مي‌كند

 

كتايون شهابي از ايران به عنوان يكي از داوران بخش رقابتي جشنواره فيلم كن سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.
 به نوشته نشريه ورايتي جشنواره فيلم كن با اعلام اسامي داوران بخش رقابتي از كتايون شهابي در كنار كريستن دانست و دونالد ساترلند بازيگران امريكايي، مدس ميكلسن بازيگر دانماركي و لاسلو نمس كارگردان مجار نام برد.
كتايون شهابي يكي از محبوب‌ترين پخش‌كنندگان در بين سينماگران ايراني است. شهابي پخش‌كننده جهاني فيلم «ناهيد» ساخته آيدا پناهنده بود كه در ايران و‌ جهان موفقيت‌هايي كسب كرد. اين فيلم سال گذشته از بخش نوعي نگاه جشنواره كن جايزه گرفت.
اين در حالي است كه نمس سال پيش با فيلم «پسر شائول» جايزه بزرگ داوري كن را برد و اين جايزه را از دست ميكلسن در مراسم اختتاميه كن دريافت كرد. والريا چولينو بازيگر ايتاليايي كه به جرگه كارگردان‌ها هم پيوسته و سال ۲۰۱۳ با نخستين فيلمي كه ساخت با عنوان «ميله» در بخش نوعي نگاه كن حضور داشت، ديگر داور بخش رقابتي كن است. دانست جايزه بهترين بازيگر كن را براي بازي در فيلم «ماليخوليا» ساخته لارس فون‌تريه در سال ۲۰۱۱ برد.
بخش رقابتي كن با نمايش ۲۱ فيلم، امسال برگزار مي‌شود. برنده جايزه در مراسم اختتاميه كه ۲۲ ماه مه ‌برگزار مي‌شود معرفي مي‌شود.
شايان ذكر است اصغر فرهادي نيز با فيلم «فروشنده» يكي از حاضران در بخش رقابتي شصت و نهمين دوره جشنواره‌ كن است.
رخشان بني‌اعتماد قبلا در مورد شهابي با انتشار نامه‌اي نوشته بود: در اين روزگار غريب و توهم‌زده، در اين وانفسا كه جايگاه اهل انديشه به بند و جزاي بي‌مايگان و تاراج‌گران، به رهايي بدل شده، در يادها خواهد ماند كه كتايون، نازنين‌بانوي پرتلاش و خستگي‌ناپذير، چه تاثير از يادنرفتني و ماندگاري داشته است در ارايه و عرضه توليدات سينماي ايران، به چشم و گوش جهانيان و حتما در يادها خواهد ماندكه مجتبي، خالق «بانوي گل سرخ»، هر كجا كه باشد آفريننده اثري خواهد بود كه عصاره عميق‌ترين لايه‌هاي ناب انساني را، به چشم و دل، و غرور و سربلندي را به هر ايراني، پيشكش خواهد كرد. در فضاي غبارآلود و پرسوءتفاهم اين روزگار، برساند باد به گوش كتايون و مجتبي، كه حقيقيت زير ابر نمي‌ماند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون