• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3513 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

احكام روزنامه‌نگاران بازداشتي ابلاغ شد

27 سال زندان براي 4 روزنامه‌نگار

صبح ديروز احكام روزنامه‌نگاران بازداشتي با انتقال از زندان به دادگاه به آنها ابلاغ شد. به گزارش ايلنا، در حالي كه صبح ديروز متهمان پرونده مربوط به روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده از زندان به دادگاه منتقل شدند، راي صادر شده از سوي دادگاه به آنها ابلاغ شد كه بر اين اساس «احسان مازندراني» به ۷ سال حبس تعزيري به اتهام اجتماع و تباني و فعاليت عليه نظام محكوم شد.
«سامان صفرزايي» نيز به اتهام اجتماعي و تباني به قصد بر هم زدن امنيت كشور به ۵ سال حبس تعزيري محكوم شد. همچنين «داوود اسدي» و «آفرين چيت‌ساز» از ديگر متهماني بودند كه به ترتيب به ۷ و ۱۰ سال حبس تعزيري محكوم شدند.
حكم پرونده «عيسي سحرخيز» ديگر متهم اين پرونده، به دليل عدم مطالعه پرونده توسط وكيل وي و عدم تشكيل جلسه دادگاه هنوز صادر نشده است. لازم به ذكر است در حالي كه «وحيد ابوالمعالي» و «محمود عليزاده طباطبايي» وكالت پرونده مازندراني را بر عهده داشتند، اواخر فروردين ماه از وكالت اين پرونده استعفا داده‌اند و بنا بر درخواست متهم قرار است در مرحله تجديدنظرخواهي «هوشنگ پوربابايي» وكالت پرونده مازنداراني را بر عهده گيرد.
 با توجه به اينكه حكم ۴ متهم اين پرونده ديروز به خودشان ابلاغ شده است طبق قانون آنها به مدت ۲۰ روز فرصت دارند اعتراض خود را به حكم صادر شده ارايه دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون