• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3519 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

مظاهريان اعلام كرد

امسال مسكن از ركود خارج مي‌شود

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه ماليات بر خانه‌هاي خالي در كوتاه‌مدت تاثيري در افزايش قيمت ندارد، گفت: امسال سال خروج از ركود مسكن است.
حامد مظاهريان در خصوص نقش مجوزهاي جديد بانك مركزي در رونق بازار مسكن، گفت: بر اساس مجوز جديد بانك مركزي همه بانك‌ها مي‌توانند اقدام به فروش اوراق حق تقدم تسهيلات مسكن (تسه) كنند و اين اقدام از انحصار بانك مسكن خارج شده است. اين كار كمك مي‌كند تا ميزان سرمايه‌گذاري در بخش مسكن و همچنين اعطاي تسهيلات در اين بخش افزايش يابد. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تاثير ماليات بر افزايش قيمت مسكن اندك است، توضيح داد: خانه‌هايي كه خالي هستند تا يك از سال شمول ماليات بر خانه‌هاي خالي معاف هستند، همچنين ميزان ماليات اين خانه‌ها در سال دوم معادل نيمي از ميزان اجاره‌بهاي اين خانه بر اساس قيمت كارشناسي است و در سال سوم است كه ماليات بر خانه‌هاي خالي به اندازه مصرح در قانون مي‌رسد.
وي ادامه داد: بنابراين ماليات بر خانه‌هاي خالي در كوتاه‌مدت تاثيري در افزايش قيمت مسكن ندارد. وزارت امور اقتصادي و دارايي با همكاري وزارت راه و شهرسازي در حال تهيه آيين‌‌نامه اجرايي قانون ماليات بر خانه‌هاي خالي است و در سال‌هاي بعد است كه مي‌توانيم نتيجه اين قانون را ببينيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون