• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3519 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

اشتغال در مناطق محروم كليد اقتصاد مقاومتي

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتي راه عبور از مشكلاتي است كه جبهه‌ استكبار به آنها اميد بسته است، گفت: ايجاد اشتغال در مناطق محروم بهترين شيوه اجراي اقتصاد مقاومتي است.  عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتي راه عبور از مشكلاتي است كه جبهه‌ استكبار به آنها اميد بسته است، گفت: ايجاد اشتغال در مناطق محروم بهترين شيوه اجراي اقتصاد مقاومتي است. علي‌نعمت چهاردولي با اشاره به اينكه شعار محوري انقلاب اسلامي مردم ايران «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» بود، گفت: از ابتداي انقلاب تاكنون براي تحقق اين شعار شهداي بسياري داده‌ايم. امروز راه تحقق اين شعار پيگيري سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است.
به گفته وي، اگر روزي سردمداران و استكبار با تحميل جنگ قصدشان ايجاد مانع بر سر استقلال و آزادي مردم ايران بود اكنون با تحريم‌ها و حربه اقتصادي به جنگ مردم ما آمده‌اند و راه شكست دادن‌شان تقويت اقتصاد ملي است كه اصول اقتصادي به دقت بر همين مبنا تدوين شده است. نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي افزود: سردمداران جهان و دشمنان فكر مي‌كنند اگر فشار اقتصادي بر اقشار محروم جامعه وارد كنند، مردم از پيگيري شعار استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي دست خواهند كشيد و همين تلقي باعث شده تاكنون بيشترين فشار را از همين ناحيه وارد كنند. اما با مقاوم‌سازي اقتصاد كشور از طريق اقتصاد مقاومتي است كه مي‌توان حربه‌ شوم آنها را خنثي كرد.
عضو كميسيون عمران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه پيش از ابلاغ اين سياست‌ها برخي نهادها در مسير تبلور اقتصاد مقاومتي فعاليت مي‌كردند، گفت: بنياد بركت و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) از جمله اين نهادها هستند و چند سالي است كه در مسير اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي حركت مي‌كنند.
چهاردولي با تاكيد بر اينكه بنياد بركت با فعاليت‌هايي كه در حوزه‌ محروميت‌زدايي و توانمندسازي اقتصادي در مناطق محروم و كمتر برخوردار كشور انجام داده است در مسير واقعي اقتصاد مقاومتي قرار دارد، گفت: كمك به سرپا شدن واحدهاي توليدي نيمه‌تعطيل يا در حال ساخت، ايجاد و ساخت مدرسه و در نهايت كمك به رفاه مردم اين مناطق باعث شده تا مردم در اين مناطق چشم‌انداز بهتري را پيش ‌روي خود ببينند.
وي تاكيد كرد: بهترين شيوه پيگيري اقتصاد مقاومتي ايجاد اشتغال است و هر اندازه ايجاد اشتغال در مناطقي باشد كه معضل بيكاري در آنجا دامنه‌دارتر باشد، پسنديده‌تر است و بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) نيز در همين راستا قدم بر مي‌دارد. به گفته وي يكي از نكاتي كه در ايجاد اشتغال و توجه به واحدهاي توليدي داراي اهميت است، كمك به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط و در نهايت صنايع سبك است چرا كه عمده اشتغال كشور در همين واحدهاي توليدي كوچك است كه در مورد فعاليت‌هاي بنياد بركت و به خصوص در استان همدان و شهرستان ملاير كه از نزديك شاهد فعاليت‌هاي بنياد بوديم نيز اين مساله به چشم مي‌خورد. علي نعمت چهاردولي با تاكيد بر اينكه رفع محروميت جز با ايجاد شغل دايمي ممكن نيست، گفت: بايد براي اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي گام‌هاي عملي‌برداريم كه مهم‌ترين گام در اين راستا ايجاد اشتغال و كمك به واحدهاي توليدي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون