• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3521 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

اردوغان: عقب‌نشيني نمي‌كنم

رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه اعلام كرد كه هيچ عقبگردي درباره دستيابي به سيستم رياست‌جمهوري ايجاد نشده است. به گزارش روزنامه حريت، رييس‌جمهوري تركيه در سخنراني خود يك روز پس از استعفاي احمد داووداوغلو گفت: در حال حاضر هيچ تغييري در دستيابي به سيستم رياست‌جمهوري ايجاد نشده است. همه كس بايد اين مساله را قبول كنند. من معتقدم كه قانون اساسي جديد به گونه‌اي تنظيم خواهد شد كه مسير ايجاد چنين سيستمي براي اداره كشور را با ترجيح و پذيرش مردم فراهم خواهد كرد. مردم ما به خوبي مي‌دانند كه به لطف سيستم رياست‌جمهوري مستقيم، اگر انتخابات برگزار شود و دولت‌ها تغيير يابند، باز هم خللي در اداره كشور ايجاد نمي‌شود.  
وي در ادامه با اشاره به استعفاي احمد داووداوغلو گفت: پست‌هاي حكومتي همانند مسابقات هستند، من پرچم نخست وزيري را از عبدالله گل گرفتم و اكنون هر كسي كه در نشست كنگره حزب در 22 مه انتخاب شود، اين پرچم را از داووداوغلو خواهد گرفت.
 اردوغان در ادامه با آرزوي موفقيت براي داووداوغلو در واكنش به انتقادات وارده درباره دخالت وي در امور داخلي حزب عدالت و توسعه گفت: برخي از اينكه من از نزديك اتفاقات رخ داده در درون اين حزب را تعقيب مي‌كنم، ناراحت هستند، حزبي كه من در آن در كنار دوستانم نزديك به 40 سال حضور داشتم.
من اين حزب را تاسيس كرده و نزديك به 12 سال آن را رهبري كرده‌ايم چرا شما از اين مساله ناراحت مي‌شويد؟ از اين مساله طبيعي‌تر چه مي‌تواند باشد؟!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون