• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3521 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

خبر كوتاه

درمان رايگان بيماران سوختگي و اسيدپاشي در مراكز دولتي و خصوصي

اعتماد| متخصصان جراحي پلاستيك، قربانيان اسيدپاشي و بيماران سوختگي را به‌طور رايگان درمان مي‌كنند. اين اقدام جراحان پلاستيك داوطلبانه بوده و مصطفي ده مرده‌اي؛ رييس بيمارستان سوختگي شهيد مطهري خبر داد كه با همكاري جراحان پلاستيك و انجمن حمايت از بيماران سوختگي، هر بيمار سوختگي كه داراي تابعيت ايراني بوده و دفترچه بيمه داشته باشد، در صورت عدم استطاعت مالي در بيمارستان شهيد مطهري و حضرت فاطمه‌(س) به صورت رايگان تحت درمان قرار مي‌گيرد.  به گفته وي درمان هر درصد سوختگي در بيمارستان‌هاي خصوصي حدود 5 ميليون تومان است كه در بيمارستان‌هاي دولتي اين رقم يك ميليون تومان بوده كه 6 درصد آن را نيز دولت مي‌پردازد.  همچنين سيد ابوالحسن امامي؛ رييس انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي هم اعلام كرد هزينه جراحي قربانيان اسيدپاشي گرفته نشود و فقط هزينه بيمارستان از آنها گرفته شود.

 

قيمت آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه اعلام شد

فارس| رييس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران قيمت آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه را اعلام كرد. مصطفي قنبرنژاد گفت: شهروندان از طريق سايت www.tehran.ir و همچنين از طريق تلفن همراه با شماره #137* مي‌توانند آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي دريافت كنند. قيمت آرم طرح ترافيك نوع اول 37 هزار و 440 تومان است كه شهروندان مي‌توانند از ساعت 6:30 صبح تا 17 در محدوده طرح ترافيك تردد كنند. قيمت ‌آرم‌هاي طرح ترافيك نوع دوم 28 هزار و 800 تومان است كه شهروندان مي‌توانند از ساعت 10 صبح تا 17 در محدوده طرح ترافيك تردد كنند. همچنين قيمت ‌آرم طرح ترافيك نوع سوم 18 هزار تومان است كه شهروندان مي‌توانند با خريد اين آرم از ساعت 14 تا 17 در محدوده طرح ترافيك تردد كنند.

 

«گردشگري حلال، ظرفيت‌هاي ايراني» شعار سومين جشنواره ملي گردشگري

اسفندماه گذشته همايشي بين‌المللي برند گردشگري در شهر اصفهان برگزار شد. همايشي كه قرار بود تكليف برند گردشگري ايران را روشن كند اما هنوز خبري از جلسات همفكري و كارگروه‌هايي كه قرار بود در راستاي تعيين برند گردشگري ايران تشكيل شود، نيست و هنوز نماد يا الماني به عنوان برند گردشگري ايران معرفي نشده است. روز گذشته مرتضي رحماني موحد در حاشيه نشستي كه جهت تشريح برنامه‌ها و اطلاع‌رساني در زمينه زمانبندي سومين جشنواره ملي گردشگري برگزار شد، در مورد نتايج همايش برند گردشگري و همچنين دليل انتخاب گردشگري حلال به عنوان محور اين جشنواره گفت: «يك بحث جهاني درباره برند «حلال» وجود دارد كه شامل استانداردهاي بهداشت، غذا و دارو است. علاوه بر نشان حلال، ما به دنبال طراحي يك برند گردشگري هم هستيم كه در همين راستا اسفندماه گذشته همايش برند گردشگري را برگزار كرديم كه منتج به تشكيل كارگروهي شد كه موظف است ضوابط و استانداردهاي برند گردشگري ايران را تعيين كند. هدف اين كارگروه تعيين ضوابط و معيارهاي تعيين برند است. گردشگري حلال نيز يكي از خروجي‌هاي اين كارگروه خواهد بود.» سومين جشنواره ملي گردشگري با محوريت «گردشگري حلال» برگزار مي‌شود. اين جشنواره در چهار بخش عكس (حرفه‌اي و عمومي)، سفرنامه‌نويسي، ايده و فيلم برگزار مي‌شود و مهلت ارسال آثار به دبيرخانه آن تا 15 مرداد ماه است.  مرتضي رحماني موحد معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در خصوص سومين جشنواره ملي گردشگري گفت: براي اين دوره از جشنواره شعار «گردشگري حلال، ظرفيت‌هاي ايراني» را انتخاب كرده‌ايم، به اين دليل كه بيش از 60 درصد گردشگران ورودي با اولويت ديدار از مقاصد زيارتي به ايران سفر مي‌كنند.  رحماني موحد در مورد دليل انتخاب «گردشگري حلال» به عنوان محور اصلي جشنواره ملي گردشگري در سال جاري گفت: جشنواره مشاركت ملي امسال با تمركز بر گردشگري حلال برگزار مي‌شود تا پايه‌هاي ايجاد نشان و برند گردشگري را بنا كند. تمام پايه‌هاي گسترش گردشگري حلال در كشور ما وجود دارد. اگر بتوان در بستر گردشگري خارجي آن را بهينه‌سازي كرد بخش عمده‌اي از علاقه‌مندان را در سراسر جهان مي‌توان به ايران جذب كرد. متاسفانه ما تاكنون به داشته‌هاي‌مان توجه نداشته‌ايم و اكنون بايد به آن بپردازيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون