• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3526 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت

متهمان با تهديد قمه، دست و پاي صاحبخانه‌ها را مي‌بستند

پايان سرقت‌هاي خشن از خانه‌هاي زنان

اعتماد| سه پسر افغان پس از شناسايي خانه‌هايي كه زنان در آن زندگي مي‌كردند، با تهديد چاقو و قمه وارد آن شده و پس از بستن دست و پاي زنان، اقدام به سرقت طلا و جواهرات‌شان مي‌كردند. پليس پايتخت پس از دستگيري اين سارقان فاش كرده است كه آنها علاوه بر سرقت از خانه‌ها، اقدام به زورگيري از شهروندان نيز مي‌كردند.
رسيدگي به اين پرونده از هجدهم اسفند پارسال با وقوع يك فقره سرقت خشن از زنان ساكن يك خانه در منطقه ميني سيتي تهران آغاز شد. تحقيقات پليس نشان مي‌داد كه چند مرد افغان با تهديد چاقو و قمه وارد خانه شده و پس از بستن دست و پاي شاكيه و مادرش، تمام وجوه نقد، طلا و جواهرات آنها را دزيده‌اند.
با تشكيل پرونده «سرقت به عنف منزل»، كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، رسيدگي به آن را آغاز كردند. آنها در ابتدا به ثبت شكايت مالباخته پرداختند. او گفت: «چند روز پيش، سه پسر افغان به عنوان گچكار به خانه من آمدند و متوجه تنها زندگي كردن من و مادرم شدند. تا اينكه نيمه شب روز حادثه (8 اسفند) متوجه باز شدن ناگهاني در خانه شدم اما وقتي از اتاقم بيرون آمدم، دو نفر از همان كارگرها با قمه و چاقو به سمتم حمله كردند و با بستن دست و پاي من و مادرم و حبس كردن‌مان در اتاق، همه طلا و جواهرات و پول‌هاي‌مان به ارزش 40 ميليون تومان را دزديدند و فرار كردند.»
در حالي كه با ثبت شكايت مالباخته، رسيدگي به پرونده آغاز شده بود، به مرور شكايت‌هاي مشابه ديگري نيز به پايگاه يكم ارجاع داده شد كه در همه آنها چند افغان به زور وارد خانه زنان شده و اقدام به سرقت طلا و جواهرات كرده بودند.
يكي از اين سرقت‌ها در منطقه فرمانيه رخ داده بود كه متهمان در آن 150 ميليون تومان دزديده بودند. شاكيه اين پرونده به كارآگاهان گفت: «در اتاقم بودم كه صداي مادرم را شنيدم. وقتي بيرون آمدم ناگهان مردي از پشت، گردنم را گرفت و با تهديد چاقو گفت: «صدايت در نيايد»، لحظه‌اي بعد تعدادشان بيشتر شد. آنها دست و پاي‌مان را بستند و النگوهاي دست‌مان را بريدند. پول و جواهرات داخل گاوصندوق را هم دزديدند و متواري شدند. » شاكي ديگري نيز كه همراه همسرش در يك گاوداري كار مي‌كرد پس از شناسايي متهمان به كارآگاهان گفت كه سارقان با بستن دست و پاي آنها، طلا و جواهرات همسرش را ربوده و متواري شدند.
با ثبت شكايت مالباخته‌ها، به تدريج پرده از هويت متهمان كنار رفت. تحقيقات نشان مي‌داد كه سركرده آنها مردي 27 ساله است كه در منطقه خيرآباد به عنوان نگهبان مجتمعي مسكوني كار مي‌كند. با به دست آمدن اين سرنخ، كارآگاهان به محل اعزام شدند و در عملياتي غافلگيرانه او را دستگير كردند. ساعاتي بعد، دو همدست ديگر او نيز شناسايي و دستگير شدند. پليس در بازرسي از مخفيگاه آنها، تعدادي گوشي همراه، مقاديري طلا و جواهرات و يك دستگاه موتوسيكلت هوندا كشف كرد كه سارقان با استفاده از آن اقدام به زورگيري از عابران نيز مي‌كردند.
با انتقال متهمان به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، يكي از مالباخته‌ها كه مورد زورگيري قرار گرفته بود، گفت: «در پاركينگ خانه‌ام بودم كه ناگهان چند افغان با چاقو به سمتم آمدند. مي‌خواستم فرياد بزنم اما يكي از آنها ضربه شديدي به صورتم زد و من را روي زمين انداخت. آنها گوشي همراه و گردنبند طلايم را دزديدند و متواري شدند.»
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به آغاز بازجويي از متهمان، از انتشار تصاوير بدون پوشش آنها در رسانه‌ها خبر داد و از همه مالباخته‌هايي كه قادر به شناسايي آنها مي‌شوند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر، مسير شرق به غرب، ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون