• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3145 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي

افتتاح جشنواره عمار با تقدير از مسعود ده‌نمكي

پنجمين جشنواره فيلم عمار با تقدير از مسعود ده‌نمكي و سيد مسعود شجاعي و نيز با تقدير از خانواده‌هاي شهدا آغاز به كار كرد. پنجمين دوره جشنواره مردمي فيلم عمار روز چهارشنبه - دهم دي‌ - در سينما فلسطين آغاز به كار كرد. در اين مراسم از سيد مسعود شجاعي و مسعود ده‌نمكي به عنوان هنرمندان جبهه انقلاب تقدير شد. قبل از تقدير از مسعود ده‌نمكي، با پخش كليپي، از ننه عصمت فلكيان به خاطر زحماتش تقدير و تشكر شد؛ ننه عصمت در طول جنگ براي رزمنده‌ها دستكش مي‌بافت و پس از جنگ براي سربازان لب مرز و پس از آن براي سربازان جبهه فرهنگي دستكش مي‌بافت. مسعود ده‌نمكي جايزه خود را از ننه عصمت دريافت كرد و پس از آن چند جمله‌يي خطاب به حضار گفت: شما بچه‌هاي عمار، سونامي دهه 90 فرهنگ انقلاب هستيد. شما نيامده لرزه به اندام كساني انداختيد كه اين عرصه را حياط خلوت خود مي‌دانستند. من يك جمله از رهبر ياد گرفتم كه مي‌فرمايند: «لازمه انقلاب تحمل سختي‌هاست» و شهيد آويني مي‌گفت: هرجا امكانات هست كار هست و هرجا كار هست امكانات نيست. در بخش ديگري از اين مراسم از سيد مسعود شجاعي طباطبايي، كاريكاتوريست حوزه انقلاب تقدير شد. سيد مسعود شجاعي لوح تقدير خود را از دست سكينه جمشيدي، معروف به ننه سكينه و همچنين از پدر و مادر خود دريافت كرد.
معرفي برگزيدگان
در بخش ديگري از اين مراسم از برگزيدگان تعدادي از بخش‌هاي اين جشنواره تقدير شد. در بخش اول از داوران بخش پوستر دعوت شد تا روي سن بروند. داوران اين بخش مسعود نجابتي، محمدرضا ميري، مجيد دلدوزي بودند. در بخش برگزيدگان بخش پوستر فانوس جشنواره به مهدي باديه‌پيما براي طراحي پوستر فيلم‌هاي «آن مرد خواب بود» و «چريكه بي‌رنگ» و پويا رييسي براي پوستر فيلم «باباخون داد» اهدا شد. اين برگزيدگان جوايز خود را از نادر طالب‌زاده، دبير جشنواره و خانواده‌هاي شهدا دريافت كردند. در ادامه داوران بخش فيلمنامه معرفي شدند كه محمدحسين نيرومند، محمدحسن ابوحمزه، محسن خسروي، سيدناصر هاشم‌زاده و محمد انوري بودند.
طالب‌زاده: تنها يك نيرو مي‌تواند بر داعش مسلط شود
در بخش ديگري از اين مراسم نادر طالب‌زاده، دبير جشنواره فيلم عمار در سخناني به آغاز شدن جشنواره فيلم عمار اشاره كرد و اينكه اين جشنواره از سال‌ها قبل وجود داشته و چند سالي است بطور رسمي فعاليت مي‌كند. امروز امريكا و صهيونيست‌ها از دفع فتنه داعش عاجز هستند و تنها يك نيرو مي‌تواند بر داعش مسلط شود و آن هم آن اسلام احياگر است. وي در ادامه با اشاره به تلاش گسترده فيلمسازان و حمايت رسانه ملي از جشنواره عمار گفت: سال به سال همت دوستان و سازندگان آثار بيشتر مي‌شود و رسانه ملي نيز حمايت خود را از اين جشنواره و آثار آن بيشتر كرده است و هر شب در شبكه چهار برنامه‌يي يك‌ساعته براي اين جشنواره در نظر گرفته شده كه به خوبي اهداف و نگاه فيلمسازان مشخص مي‌شود. طالب‌زاده در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به ظرفيت جشنواره عمار در ساير استان‌ها اشاره كرد و گفت: بايد به اين ظرفيت‌ها توجه و شبكه‌هاي استاني را تقويت كنيم. جشنواره فيلم عمار از دهم تا نوزدهم دي‌ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون