• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3551 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ خرداد

جوايز توني 2016 اهدا شد

نمايش «هميلتون» برترين‌ جوايز تئاتر را درو كرد

بهار سرلك

 

نمايش موزيكال «هميلتون» پيش از اين جايزه پوليتزر و گرمي را به خانه برده بود و در هر هفته‌اي كه روي صحنه مي‌رفت 600 هزار دلار به دست مي‌آورد، بنابراين جاي تعجب نيست كه اين نمايش در مراسم يكشنبه شب جايزه «توني» برترين جوايز را تصاحب كند.
به گزارش گاردين؛ اين موزيكال كه در سبك خود پيشتاز است روايت الكساندر هميلتون يكي از بنيانگذاران امريكا است كه 11 جايزه از جمله برترين افتخار برادوي يعني جايزه بهترين موزيكال را به دست آورد. اما با وجود اين موفقيت، نمايش هميلتون نتوانست ركورد بيشترين جوايز توني را كه از آن موزيكال «تهيه‌كنندگان» اثر مل بروكس بود كه در سال 2001 توانست 12 جايزه را از آن خود كند، بشكند.
اما شب بزرگ «هميلتون» با يك تراژدي ملي رقم خورد؛ 18 ساعت پيش از برگزاري مراسم، مردي مسلح 50 نفر را در كلابي شبانه مورد اصابت گلوله قرار داد. اين كشتار مرگبارترين حادثه در تاريخ امريكا نام گرفته است و مهمانان مراسم جوايز توني براي اداي احترام به كشته‌شدگان اورلاندو لحظاتي را در سكوت گذراند.
 جيمز كوردن، ميزبان اين دوره از جوايز توني، مراسم را با اين جملات آغاز كرد: «قلب ما با تمامي كساني كه از اين فاجعه رنج ديده‌اند، همدردي مي‌كند. تنها چيزي كه مي‌توانيم بگوييم اين است كه حق شما اين نبود و تراژدي‌اي كه شما درگيرش شديد، تراژدي ما نيز هست. صحنه تئاتر مكاني است كه هر فردي با هر نژادي، با هر عقيده‌ و جنسيتي برابر و دوست‌داشتني است. نفرت هرگز پيروز نمي‌شود... برنامه امشب نشاني از همين نماد و جشني براي اين قانون است.»
اما در اين مراسم، جايزه بهترين موسيقي متن به لين مانوئل ميرندا، خالق و ستاره نمايش «هميلتون» اهدا شد. فرانك لاگلا نيز جايزه بهترين بازيگر مرد نقش اول را براي بازي در نمايش «پدر» به دست آورد. او به هنگام دريافت جايزه‌اش گفت: «زماني كه حادثه‌ دردناكي روي مي‌دهد سه راه داريم: بگذاريم اين حادثه شخصيت ما را تعيين كند، بگذاريم ما را نابود كند يا از آن قدرت بگيريم. امروز در اورلاندو حقيقتي هولناك را شاهد بوديم. از اورلاندو مي‌خواهم قوي باشد...»
از آنجايي كه نمايش «هميلتون» با اجراي بازيگران رنگين‌پوست روي صحنه تئاتر برادوي مي‌رفت، برادوي فصل گذشته بيشترين بازيگر تحسين‌شده را به عمر خود ديد. كوردن با طعنه به مراسم اسكار گفت: «جوايز توني شبيه به اسكار است، فقط توني تنوع جنسيتي دارد... آنقدر متنوع است كه دونالد ترامپ تهديد به ساخت ديواري دور ساختمان اين سالن كرده است.»
در واقع، هفتادمين مراسم جوايز توني نوآورانه عمل كرد: براي نخستين‌بار تمامي چهار جايزه بازيگري بخش موزيكال به بازيگران رنگين‌پوست رسيد؛ لزلي اودوم، ديويد ديگز و رنه اليس گولدزبري براي بازي در نمايش «هميلتون» و سينتيا اريو براي بازي در نمايش «به رنگ ارغوان» جوايز بهترين بازيگري موزيكال را به خانه بردند. اريو به هنگام دريافت جايزه‌اش اداي احترامي به آليس واكر، نويسنده رمان «به رنگ ارغوان» كرد و از اوپرا وينفري، تهيه‌كننده اين نمايش تشكر كرد. اين نمايش جايزه بهترين نمايش بازسازي‌شده موزيكال را نيز به دست آورد.
نمايش «انسان‌ها» نمايش ديگري بود كه با چهار جايزه، ديگر برنده بزرگ مراسم توني بود كه جايزه بهترين نمايشنامه را از آن خود كرد. استفن كرم 36 ساله در اين نمايشنامه، خانواده‌اي را ترسيم مي‌كند كه در مواجهه با فشارهاي مالي و احساسي قرار گرفتند. اين نمايش دو جايزه نيز براي بازيگرانش، ريد بيرني و جين هوديشل به ارمغان آورد.
جسيكا لنگ نيز جايزه بهترين بازيگر زن نقش اول را براي بازي در نمايش «سفر يك روزه به شب» به‌دست آورد.
ايو ون هوو، كارگردان بلژيكي براي اقتباس از نمايش «چشم‌اندازي از پل» اثر آرتور ميلر، جايزه بهترين نمايش بازسازي‌شده و بهترين كارگرداني را از آن خود كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون