• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3551 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ خرداد

كيخسرو پورناظري، حميد متبسم و عليرضا قرباني در تهران روي صحنه مي‌روند

فصل دوم موسيقي در راه است

علي مطلب‌زاده

دور دوم كنسرت‌هاي موسيقي در سال جاري با پيشتازي كنسرت‌هاي موسيقي سنتي در حالي از ميانه تيرماه سال جاري آغاز مي‌شود كه با توجه به لغو تعدادي از كنسرت‌ها در طول هفته‌هاي گذشته همچنان نگراني‌هايي در اين باره در بين اهالي موسيقي وجود دارد. در اين ميان، تازه‌ترين كنسرت پيش ‌رو را عليرضا قرباني برگزار خواهد كرد. او كه به تازگي براي شركت در هشتمين جشنواره موسيقي كلاسيك و فولك «لنز بورگايد» به سوييس سفر كرده پيش از شروع ماه رمضان كنسرت «دخت پري‌وار» را در تهران برگزار كرد؛ كنسرتي كه با استقبال زياد مخاطبان روبه‌رو شد و حالا قرار است با تمديد اين كنسرت بار ديگر در روزهاي ۲۸ خرداد و ۱۸ تير در تالار وحدت روي صحنه برود. عليرضا قرباني در جشنواره «لنز بورگايد» كه يكي از رويدادهاي معتبر موسيقي اروپاست همراه با سامان صميمي و ميلاد محمدي امروز، سه‌شنبه ۲۵ خرداد اجراي برنامه خواهد داشت.
كيخسرو پورناظري در تالار وحدت
  روي صحنه مي‌رود
اما كيخسرو پورناظري هم قرار است بعد از سه‌سال در كنسرتي كه روزهاي 30 و 31 تيرماه برگزار مي‌شود در تالار وحدت روي صحنه برود؛ اجرايي كه با بداهه‌نوازي تنبور و ديگر قطعاتي كه براي اين ساز توسط كيخسرو پورناظري آهنگسازي‌شده همراه خواهد بود. اين برنامه در سه بخش برگزار مي‌شود كه بخش نخست آن تك‌نوازي است. بخش دوم اين كنسرت سه‌نوازي كيخسرو پورناظري همراه با سهراب و تهمورس پورناظري خواهد بود و در بخش آخر هم گروه‌نوازان تنبور همراه با پورناظري‌ها اجراي برنامه خواهند داشت. همنوازان تنبور همچون حسين رضايي‌نيا، سپند دادبه، خورشيد دادبه، كاوه گرايلي، نيكناز ميرقلم و عليرضا جوادي پورناظري‌ها را در بخش سوم كنسرت‌شان همراهي خواهند كرد. فروش بليت‌هاي اين برنامه كه توسط موسسه فرهنگي- هنري بارانا برگزار مي‌شود، از ديشب در سايت مي. ر. سي آغاز شده است.
نوبت به كنسرت حميد متبسم رسيد
حميد متبسم كه ساكن اروپا است، تقريبا سالي يك‌بار به ايران مي‌آيد و در مدت حضورش در ايران رپرتوارهاي مختلفي را براي علاقه‌مندان به موسيقي ايراني روي صحنه مي‌برد. او اين‌بار قصد دارد تا كنسرتي را با عنوان «ساز دل، آواز دل» در روزهاي 29 و 30 مردادماه در تالار رودكي برگزار كند. بهنام معصومي، نوازنده تنبك و سازهاي كوبه‌اي و همچنين حسين عليشاپور به عنوان خواننده در اين كنسرت، تار و سه‌تار حميد متبسم را همراهي مي‌كنند. متبسم در بخش اول نوازندگي تار خواهد داشت و در بخش دوم با سه‌تار و تعدادي از قطعات قديمي خود را به همراه قطعات جديد ديگري اجرا مي‌كند. اين براي نخستين‌بار است كه متبسم با چنين تركيبي از نوازندگان روي صحنه مي‌رود. مرداد امسال همچنين قرار است اثر تازه‌ حميد متبسم به نام «تو كيستي» كه پيش از اين در مهرماه سال ۹۳ در برج ميلاد با اجراي گروه مضراب و خوانندگي «سالار عقيلي» روي صحنه رفته بود منتشر شود. در اين آلبوم موسيقي كه با تركيب سازهاي مضرابي منتشر مي‌شود نوازندگاني چون نوشين پاسدار و بهناز بهنام‌نيا (بربط)، پويان بيگلر و پديده احرارنژاد (تار)، آوا ايوبي و جلال اميرپورسعيد (بم‌تار) حميد متبسم و سميرا گلباز را به عنوان نوازنده سه‌تار همراهي مي‌كنند. سينا خشك‌بيجاري و افشين بابايي هم به عنوان نوازنده سازهاي كوبه‌اي در اين آلبوم حضور دارند. متبسم در اين اثر از آثار شاعراني همچون مولانا، سعدي، نيما و شاملو بهره برده است. «تو كيستي» مردادماه امسال توسط شركت «ايران گام» با حضور آهنگساز و عوامل آن رونمايي مي‌شود. متبسم همچنين قرار است آلبوم «سيمرغ» را براي دومين‌بار منتشر كند. «سيمرغ» نخستين‌بار پنج سال پيش منتشر شد. سيمرغ اثري است بر اساس داستان زندگي زال از شاهنامه فردوسي كه با آهنگسازي حميد متبسم، خوانندگي همايون شجريان و همراهي اركستر سيمرغ كه از سال ۱۳۸۸ ابتدا به رهبري «محمدرضا درويشي» و در ادامه به رهبري هومن خلعتبري روي صحنه رفت.
شروع كنسرت‌هاي پاپ با
كنسرت پالت در شهرستان‌ها
گروه «پالت» هم در حالي قرار است تور كنسرت‌هاي آلبوم «شهر من بخند» را تابستان سال جارى در شهرستان‌ها ادامه دهد كه در تازه‌ترين خبرها اعلام شد نخستين آلبوم تصويرى اين گروه هم به زودي منتشر مي‌شود. نخستين آلبوم تصويرى اين گروه شامل چند ويديو- موزيك و منتخبى از كنسرت‌هاى «پالت» و همچنين مستندي از فعاليت‌هاي اين گروه است كه تابستان سال جارى منتشر مي‌شود.
روزبه اسفندارمز نوازنده كلارينت و سرپرست گروه نيز درباره آلبوم جديد «پالت» مي‌گويد: ما در حال كار روى آلبوم سوم «پالت» هستيم اما فعلا از لحاظ زمانى، اولويت با پروژه‌هاى انفرادى اعضاى گروه است. در واقع پس از انتشار نخستين آلبوم گروه (آقاى بنفش)، با توجه به پتانسيل‌ها و علايق شخصى اعضا، تصميم گرفتيم در كنار فعاليت‌هاى «پالت»، هر يك روى پروژه‌هاى انفرادى خود نيز تمركز كنيم اما با اين شرط كه بعد از آلبوم دوم (شهر من بخند)، آنها را منتشر كنيم. به گفته روزبه اسفندارمز، نوازنده كلارينت و سرپرست گروه پالت، در حال حاضر ديگر اعضاي گروه پالت از جمله اميد نعمتى و داريوش آذر (كنترباس) و كاوه صالحى (گيتار) مشغول كار روى پروژه‌هاى انفرادى خود هستند و قرار است هر يك از آنها به زودى با انتشار يك تك‌قطعه، پروژه خود را به مخاطبان‌شان معرفى كنند. نخستين آلبوم انفرادي اعضاي «پالت» كه به زودي ضبط آن تمام مي‌شود، آلبوم اميد نعمتى است كه پس از پايان مراحل فني و اخذ مجوزهاي لازم، تابستان امسال منتشر و اطلاعات دقيق‌تر درباره جزييات آن به زودى اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون