• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3552 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۶ خرداد

هشداري براي يك بحران اجتماعي

مسعود جعفري‌جوزاني، چهره كم‌پيدايي است؛ از آن دست از چهره‌ها كه معمولا درباره هر چيزي نظر نمي‌دهند و حرف نمي‌زنند و ترجيح مي‌دهند كه سكوت پيشه كنند تا هميشه همه‌جا باشند و درباره هر چيزي حرف بزنند.
با اين خصلت و خصوصيت اما جعفري‌جوزاني، چهره‌اي هم نيست كه در مواقع لزوم سكوت كند و حرفي نزند و ساده بگذرد. در بزنگا‌ه‌هاي مختلف، جعفري‌جوزاني جزو آن دسته از چهره‌هاي فرهنگي و هنري حاضر و آماده است و سكوت را جايز نمي‌داند؛ در مسائل اجتماعي و حتي در زماني كه خانه سينما مهر تعطيلي خورده بود، جوزاني سكوت نكرد. حالا هم بعد از مدت‌ها، اين كارگردان سكوتش را شكسته و اين‌بار درباره يك مساله اجتماعي مهم و يك بحران كه اين روزها كارشناسان وزارت بهداشت و كارشناسان امور اجتماعي درباره آن هشدار مي‌دهند، صحبت كرده.
بحراني به نام گسترش بيماري ايدز. اين كارگردان دوشنبه شب به مراسم افطار حاميان مادران و كودكان مبتلا به ايدز رفته و در اين مراسم درباره اين بحران صحبت كرده و هشدار داده: « شايع است كه زندانيان در اثر تزريق با سرنگ‌هاى آلوده به ايدز مبتلا شده‌اند.
پرسش اينجاست كه چرا هيچ كسي نمى‌پرسد: مواد مخدر چگونه و به وسيله چه كسانى به زندان راه يافته است؟ چرا از واقعيت‌هاى جانگداز و آمار ترسناك ايدز، مردم را مطلع نمي‌كنند تا با عزم ملى به مبارزه با اين پديده شوم برخيزند؟ چنانچه جلوي اين توفان شرخيز و ويرانگر را با عزم ملى نگيريم به‌زودى از خانه‌هاي‌مان سر برمي‌آورد. پس تا هنوز فرصتى باقيست؛ هيولاي ويرانگر ايدز را بكشيد».
جوزاني بعد از اين صحبت‌ها هم اعلام كرده كه فيلمي درباره اين موضوع مي‌سازد تا رسالت يك فيلمساز اجتماعي با دغدغه‌هاي اجتماعي را به انجام برسد. آمار بيماري ايدز در سال‌هاي اخير در ايران بالا رفته است و الگوي آن‌كه در سال‌هاي اخير مواد مخدر و سرنگ‌هاي آلوده بود، تغيير كرده.
اما همچنان يكي از زنگ خطرهاي مهم وزارت بهداشت و كارشناسان اين بيماري است و راه‌هاي انتقال آن‌كه بايد فرهنگ‌سازي و آموزش درباره آن بيشتر از گذشته جدي گرفته شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون