• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3147 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي

پزشكيان:

بيش از هر زمان ديگري به اتحاد نياز داريم

گروه سياسي| نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه «اتحاد با دعوا به وجود نمي‌آيد»، گفت كه كشور ما امروز بيش از هر زمان ديگري به اتحاد نياز دارد. به گزارش ايسنا، گزيده اظهارات مسعود پزشكيان را در ادامه بخوانيد:
  آرزو مي‌كنم خدا ما را به وحدتي برساند كه امروز بيش از هر زمان ديگري به آن نياز داريم.
  پيامي كه اين دين و اين پيامبر (پيامبراسلام (ص)) به گوش جهانيان مي‌رساند اين است كه بياييد همه اديان زير پرچم لااله الا‌الله و خدا دست به دست هم بدهيد و به وحدت برسيد؛ جز خدا كسي را عبادت نكنيد، براي او شريك قايل نشويد و انسان‌ها را در حد خدا ودر كنار خدا قرار ندهيد.
  دين ما همه اديان الهي را به وحدت دعوت مي‌كند اما امروز ما در كشور خودمان بيش از هر چيز ديگري به وحدت نياز داريم. در هفته‌يي كه گذشت صدا و سيما و سيستم تبليغاتي ما در رابطه با 9 دي و برنامه‌هايي كه اتفاق افتاده بود پيام‌هاي مختلفي را صبح و ظهر و شب به گوش مردم رساند و نهايت قضيه اين بود كه موسوي و كروبي عامل تمام بدبختي‌ها و گرفتاري‌ها و مشكلات ما هستند و از آن طرف همان صدا و سيما از آقاي خاتمي و رفسنجاني و پشت همين تريبون عليه آنها هر حرفي كه ممكن بود زده شد. من يك سوال دارم و آن اين است كه آيا اين راه ما را به وحدت خواهد رساند يا نه؟ آيا با روندي كه داريم مي‌توانيم به وحدت برسيم؟
  من اين آيات را از زبان شهيد مطهري تفسير مي‌كنم. ايشان مي‌گويد كه قرآن مردم را دعوت به اتحاد مي‌كند و از تفرقه پرهيز مي‌دهد. مي‌گويد كه ‌اي مسلمانان بپرهيزيد از اينكه در ميان شما تفرقه و اختلاف وجود داشته باشد، كوشش كنيد اختلافاتي كه به وجود مي‌آيد را حل كنيد. دايما شكاف‌ها را بيشتر نكنيد از اين شكاف‌ها كه روز به روز بيشتر مي‌شود چه كسي استفاده مي‌برد؟ آيا غير از دشمن اسلام كس ديگري استفاده مي‌برد؟ دشمن از ما چه مي‌خواهد، غير از اينكه به جان هم بيفتيم و به يكديگر فحش دهيم؟
  قرآن مي‌گويد: «از تفرقه بپرهيزيد». همچنين مي‌گويد، «در ميان شما بايد جمعيتي باشد كه هميشه مسلمين را دعوت به وحدت و اتحاد كند» و با تفرقه و افتراق‌هايي كه ميان مسلمين است مبارزه كند و بجنگد. مانند جمعيتي كه متفرق شده‌اند نباشيد.
 قرآن در ميان همه خيرها حسن تفاهم و وحدت و اتفاق ميان مسلمين را مادر و مبدا همه خيرها مي‌نامد و در ميان منكرات، زشتي‌ها و پليدي‌ها آن را كه از همه پليدتر و زشت‌تر و بدتر است اختلاف و تفرقه مي‌داند. حضرت علي (ع) هم در خطبه 16 مي‌فرمايد «در خانه‌ها دعواي خودتان را حل كنيد، توبه كنيد، اگر حمد مي‌كنيد، خدا را حمد كنيد و اگر ملامت مي‌كنيد خود را ملامت كنيد نه اينكه همه گناهان را به گردن ديگران بيندازيد همه حق‌ها را به طرف خودتان بدانيد.»
 ‌حضرت علي (ع) در پيامي به مالك اشتر مي‌گويد: نگوييد ما اميريم، ما دستور مي‌دهيم و ديگران بايد اطاعت كنند. اين ادبيات و اين نوع گفت‌وگو سه پيامد دارد، قلب‌ها را فاسد مي‌كند، دين را پژمرده مي‌كند و تغيير و دگرگوني را نزديك و نزديك‌تر مي‌كند.
 «كشور بيش از هر زمان ديگري به اتحاد نياز دارد.» اتحاد با دعوا و حصر و زندان به وجود نمي‌آيد بلكه با حل اختلاف و مشكلات حاصل مي‌شود؛ لذا بايد دست به دست هم دهيم تا مشكلات ما حل شود آن وقت است كه امريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون