• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3564 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۰ تير

انتشار «پايان رابطه» گراهام گرين

رمان «پايان رابطه» نوشته گراهام گرين با ترجمه احد عليقليان منتشر شد. «پايان رابطه» را يك رمان‌نويس روايت مي‌كند، اما اين نه رماني درباره نوشتن، كه داستان تلاقي عشق و ايمان است.
عشق، نفرت و حسادت تابع رياضي انگيزه‌هاي غريزي هستند كه پيوسته در تلاشند يكديگر را از ميدان به در كنند. نبوغ گراهام گرين در اين كتاب، در روايت داستان از زبان فردي بي‌ايمان است كه تناقض‌هاي سرگيجه‌آور عشقي پرشور و بحراني رواني را به تصوير مي‌كشد. يكي از درونمايه‌هاي اصلي رمان‌هاي گراهام گرين، انسان هميشه در تعقيب است كه به نظر او حقيقت سرنوشت بشر را نمايان مي‌كند و دلمشغولي‌اش مصيبت انسان هبوط كرده، دوپارگي ذهن آدمي، جاذبه پنهاني و موذيانه شر، جاذبه خير و بي‌معنايي زندگي (زشتي و پلشتي) جامعه است. جهاني كه گرين توصيف مي‌كند، بيشتر جهان آدم‌هاي شهري بي‌ريشه و دل‌كنده از ايمان است كه او آن را با وضوحي چشمگير و تخيلي ستودني ترسيم مي‌كند. گرين در باب اين جهان تامل مي‌كند و آن را با دهشت و شفقت به خواننده عرضه مي‌كند. بخشي از داستان‌هاي گرين درباره مسيحيت، خداباوري و ترديدهاي اعتقادي انسان است.
حاصل زندگي اين نويسنده انگليسي، ۲۲ رمان، ۱۲ فيلمنامه، چهار كتاب كودك، دو زندگينامه شخصي، چند مجموعه داستان كوتاه و... بود«پايان رابطه» با قيمت ۱۸۰۰۰تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه با همكاري نشر نامك منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون