• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3564 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۰ تير

ترديد شوراي فني در انتخاب نصيري و محمدي براي نماينده وزن 65 كيلوگرم المپيك

يزداني جايگزين ندارد

وحيد جعفري

شواهد حكايت از اين موضوع دارد كه بر خلاف انتشار خبر المپيكي شدن ميثم نصيري، آزادكار وزن 65 كيلوگرم ايران، هنوز تكليف اين وزن براي بازي‌هاي تابستاني ريو به درستي مشخص نشده است. اعضاي شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي آزاد، پس از تشكيل جلسه به اين نتيجه رسيدند كه براي معرفي نام قطعي نماينده اين وزن دست نگاه داشته و البته حداكثر تا 15 روز مانده تا شروع بازي‌هاي تابستاني اقدام به معرفي نماينده اين وزن كنند و اين بر خلاف خبر قطعي ملي پوش شدن ميثم نصيري است و نشان مي‌دهد كه اعضاي شوراي فني به جمع‌بندي كامل در مورد اين وزن نرسيده‌اند و به احتمال زياد در نظر دارند تا در آينده نيز شرايط محمدي را ارزيابي كنند. در واقع مردان فني كشتي با اين كار به سيداحمد محمدي چراغ سبز ديگري براي ملي پوش شدن همچون سال‌هاي گذشته نشان داده‌اند. منصور برزگر، سرمربي پيشين تيم ملي و عضو شوراي فني كشتي آزاد نيز در اين باره گفته است: «در وزن ۶۵كيلوگرم نيز با توجه به وضعيت سيد احمد محمدي و مصدوميت او از ناحيه زانو، بهتر ديديم تا همچنان به درمان و تمرين بپردازد و تصميم نهايي با توجه به روند پيشرفت اين آزادكار بر عهده كادر فني قرار گيرد. محمدي يكي از آزادكاران خوب و باتجربه اين وزن است و فعلا بايد تلاش خود را براي بهبودي ادامه دهد.»

يزداني نرسد، فرد ديگري هم به ريو نمي‌رود
شنيده‌ها حكايت از اين موضوع دارد كه در صورت مهيا نشدن رضا يزداني براي حضور در المپيك ريو، رسول خادم فردي را در وزن 97 كيلوگرم به اين رقابت‌ها اعزام نخواهد كرد. رضا يزداني كه مصدوميت مانع او شد تا در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد به ميدان نرود و به طبع حضور در جام جهاني و تورنمنت‌هاي مختلف را از دست دهد، اين‌بار نيز از طرف اعضاي شوراي فني از حضور در تورنمنت اسپانيا منع شد تا مصدوميتش تشديد نشده و با تمرينات درون اردويي، مهياي حضور بازي‌هاي المپيك ريو شود. البته گفته مي‌شود در صورتي كه يزداني شرايط شركت در المپيك را پيدا نكند، رسول خادم سرمربي تيم ملي و رييس فدراسيون كشتي ايران در اين وزن فردي را به برزيل اعزام نخواهد كرد تا توقع‌ها از تيم ملي كشتي آزاد بيش از حد بالا نرود.
كادرفني در اين وزن در جام جهاني به عباس طحان و امير محمدي فرصت داد تا خود را نشان داده و در صورتي كه رضا يزداني آماده حضور در المپيك نشد، يكي از اين دو راهي المپيك شوند كه متاسفانه هيچ‌يك از اين افراد در جام جهاني لس آنجلس عملكرد خوبي نداشتند تا رسول خادم را نااميد كنند. عملكرد بسيار ضعيف طحان باعث شد تا او به كل از اردوي تيم ملي برود اما امير محمدي اين فرصت را يافت تا در روزهاي گذشته در جام استفان سركيسيان ارمنستان روي تشك حاضر شود. آزادكار كشورمان در اين تورنمنت كارنامه قابل قبولي داشت و به فينال رسيد و در ديدار پاياني مقابل گئورگي كتوئف قهرمان روسي جهان -كه اين روزها با فاصله گرفتن از روزهاي اوج خود براي ارمنستان به ميدان مي‌رود- كشتي گرفت و در حالي كه شش بر هفت از حريف عقب بود در ثانيه‌هاي پاياني موفق شد به پشت حريف برود و دو امتياز بگيرد. او با اين امتياز هشت بر هفت پيروز ميدان بود اما به دليل تصميم اشتباه مربيان در اعتراض به تصميم داور و درخواست چهار امتياز براي محمدي فيلم مسابقه بازبيني شد و اعتراض مربيان مورد قبول قرار نگرفت تا طبق قانون در اين شرايط يك امتياز به حريف داده شود. در صورتي كه محمدي بدون اعتراض هم پيروز ميدان بود!
باري، با اينكه محمدي در اين ميدان عملكرد قابل قبولي نسبت به جام جهاني داشت اما پرواضح است كه او هنوز تجربه و شرايط موفقيت در المپيك را ندارد، از همين رو به نظر مي‌رسد در صورتي كه رضا يزداني آماده و مهياي شركت در المپيك نشود، كادر فني تيم ملي كشتي آزاد ترجيح خواهد داد تا در اين وزن فردي را به برزيل اعزام نكند تا حداقل توقع‌ها از كشتي آزاد در حد مطلوب باشد.

توكليان: شجاعت اعتراف به اشتباهم را دارم
امير توكليان با اشاره به اينكه آنقدر شجاعت دارد تا در صورتي‌كه اشتباهي كرده باشد، به آن اعتراف كند، اذعان داشت: هر انساني ممكن است دچار اشتباه شود و بنده هم اگر اشتباهي كرده باشم، شجاعت به گردن گرفتن آن را دارم اما در جام سركيسيان داوران و مسولين برگزاري درصدد بودند تا تحت هرشرايطي طلاي وزن ۹۷ كيلوگرم به نماينده كشور ميزبان برسد. توكليان در رابطه با نوع برخوردي كه با امير محمدي داشت، اينچنين گفت: تشر زدن يك مربي به شاگرد امري طبيعي است و اعتراض من به اين كشتي‌گير به خاطر نحوه مبارزه‌اش در مقابل كتوئف پا به سن گذاشته بود. ما به محمدي تاكيد كرده بوديم كه از همان ابتداي كشتي بايد حريف را تحت فشار قرار دهد و با اين كار شرايط را براي اقدام به حمله و زيرگيري مهيا كند؛ اما محمدي اين تاكتيك را خيلي دير در دستور كار خود قرار داد و متاسفانه دست داوران را براي اعمال سليقه بازگذاشت. ديديم كه كتويف در اواخر كشتي نايي براي ايستادن روي پاهاي خود نداشت و حالا شما تصور كنيد كه اگر محمدي از همان ابتداي مبارزه، اين كشتي‌گير را تحت‌فشار قرار مي‌داد، نتيجه‌ كشتي چه مي‌شد؟ خب قطعا محمدي مي‌توانست با آن تاكتيك به پيروزي برسد. براي ما مهم اين بود كه محمدي بتواند آنچه از وي خواسته‌ايم را روي تشك مبارزه پياده كند؛ در آن حالت اگر شكست هم مي‌خورد براي مربيان مهم نبود. توكليان در پايان گفت: جام سركيسيان و اتفاقاتي كه در آن به وقوع پيوست، آنقدر مهم نبود كه بخواهيم تا اين اندازه به آن بپردازيم.

انتخابي، حكم به ملي‌پوش شدن قاسمي و هادي مي‌دهد
در جلسه شوراي فني در مورد انتخاب نماينده وزن 125 كيلوگرم نيز تصميم بر اين شد تا با توجه به سوابق و عملكرد كميل قاسمي از سال گذشته در رقابت‌هاي بين‌المللي فرانسه، جام مدويد، كسب سهميه حضور در رقابت‌هاي المپيك در قزاقستان، رقابت‌هاي جام جهاني امريكا و رقابت‌هاي بين‌المللي ارمنستان، همچنين عملكرد پرويز هادي در جام‌تختي، مسابقات آسيايي، رقابت‌هاي جام جهاني و رقابت‌هاي بين‌المللي ارمنستان و در مجموع عدم‌رضايت و جمع‌بندي لازم كادر فني از عملكرد هر دو آزادكار، كشتي‌گيران مذكور روز دوشنبه چهاردهم تير ماه در رقابتي رو‌در‌رو در شرايط پيروزي در دو مسابقه از سه مسابقه شركت كنند تا فرد برتر به عنوان نماينده ايران در المپيك معرفي شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون