• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3564 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۰ تير

هفته سوم ليگ جهاني واليبال در تهران

شاگردان لوزانو در فكر شكست صدرنشين ليگ

تيم ملي واليبال ايران در اولين بازي خود در هفته سوم ليگ جهاني 2016 در سالن 12 هزارنفري آزادي به مصاف صربستان مي‌رود و تلاش مي‌كند باخت هفته دوم خود را برابر اين تيم در خانه جبران كند. تيم‌هاي ايران و صربستان در هفته دوم ليگ جهاني در بلگراد صربستان به مصاف هم رفتند كه اين بازي با برتري 3 بر يك صربستان همراه بود. ديدار در تهران هفتمين مصاف ايران با صربستان است. پيش از اين سه بازي را ملي‌پوشان ايران و سه بازي را صرب‌ها با پيروزي پشت سر گذاشته‌اند.
بازي ايران با صربستان ساعت 21 جمعه 11 تير برگزار مي‌شود. تيم ملي صربستان كه از صعود به المپيك 2016 ريو بازمانده است تلاش مي‌كند براي نخستين بار قهرماني ليگ جهاني واليبال را به دست آورد و به نوعي عدم صعود به المپيك خود را جبران كند. نتايج اين تيم در شش بازي گذشته نشان مي‌دهد كه صرب‌ها مي‌توانند مدعي كسب عنوان قهرماني باشند. اين تيم هر شش بازي خود را با كسب سه امتياز كامل پشت سر گذاشته و با 18 امتياز صدرنشين ليگ جهاني است. صربستان تاكنون 19 بار در ليگ جهاني حاضر بوده و پنج مدال نقره و سه مدال برنز را كسب كرده است.
با وجود اينكه اين تيم در المپيك ريو غايب است اما سابقه پنج دوره حضور متوالي در اين بازي‌ها را دارد كه در دومين دوره حضور خود در المپيك، در سيدني قهرمان شد و مدال طلا را از آن خود كرد. صرب‌ها در اولين حضور خود در المپيك 1996 آتلانتا به مدال برنز رسيدند. اين تيم در سه دوره ديگر شركت در المپيك دو مقام پنجمي و يك مقام نهمي را در كارنامه دارد. «كوواسويچ»، «پودراشچني» و «آتناسويچ» از بازيكنان تاثيرگذار تيم ملي صربستان هستند كه در صدرنشيني اين تيم و كسب 18 امتياز از شش بازي اين تيم در ليگ جهاني نقش زيادي داشتند. «نيكولا گربيچ» سرمربيگري اين تيم را برعهده دارد. تيم ملي ايران نيز كه در شش بازي گذشته خود چهار شكست و دو پيروزي را براي خود ثبت كرده است تلاش مي‌كند در ديدار برابر صربستان و همچنين دو بازي ديگر برابر ايتاليا و آرژانتين كه در تهران برگزار مي‌شود، نتايجي را به دست بياورد كه در رده‌بندي كلي در جايگاهي بهتر از دهمي قرار بگيرد. ايران با دو برد برابر بلغارستان و آرژانتين پنج امتيازي است. اما در حالي كه تيم ‌ملي واليبال صربستان قرار بود سه‌شنبه از بلگراد به تهران سفر كند، اما حملات انتحاري تروريستي در فرودگاه آتاتورك استانبول آنها را در بين راه گرفتار كرد. تيم ‌ملي واليبال صربستان در هفته‌ سوم از سطح يك ليگ جهاني قرار بود پس از دو روز تمرين، روز جمعه برابر ايران به ميدان برود.
اما حملات انتحاري در فرودگاه آتاتورك استانبول اين تيم را در ميانه راه گرفتار كرد. با توجه به اينكه پس از حملات روز گذشته مسوولان فرودگاه تركيه اجازه پرواز هيچ هواپيمايي را ندادند، تكليف تيم ‌ملي واليبال صربستان هنوز مشخص نيست و بايد ديد اين تيم چه زماني به تهران مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون