• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3147 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي

اميدواري صالحي به انعقاد قراردادهاي جديد هسته‌يي با ديگر كشورها


علي اكبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان روز گذشته در مراسم بازگشايي سالن آموزشي دكتر حسابي در محل سازمان انرژي با اشاره به قرارداد منعقد شده با روسيه در خصوص ساخت دو نيروگاه جديد هسته‌يي، نسبت به انعقاد قراردادهاي جديد با ساير كشورها ابراز اميدواري كرد و گفت: اگر چنين شود سازمان بايد دچار دگرديسي شود. مهم‌ترين سرخط‌هاي سخنان وي به شرح زير است:
 سازمان انرژي اتمي وارد فاز و عهد جديدي شده است. با قراردادي كه با روسيه منعقد شده و در آينده نزديك عملياتي مي‌شود، حجم بزرگي از كار پيش روي سازمان خواهد بود.
  اميدواريم با كشورهاي ديگري هم قراردادهاي همكاري منعقد كنيم كه اگر چنين شود سازمان بايد دچار دگرديسي شود تا با اين حجم كاري جديد بتواند امور خودش را بگرداند. ما اميد زيادي به فعاليت‌هاي اين سازمان داريم.
 ان‌شاء‌الله از اين به بعد روز به روز شاهد اقدامات چشمگيرتري در حوزه انرژي هسته‌يي خواهيم بود. اميدواريم سازمان به عنوان يك سازمان پيشتاز و الگو براي مملكت كاري خداپسندانه و مردم پسندانه انجام و در جهت منافع ملي پيش ببرد.
 ما مشكلات زياد داريم، از آرمان‌هاي خود دور هستيم. اما دستاوردهاي‌مان هم كم نبوده است. اگر 35 سال گذشته را مرور كنيد متوجه مي‌شويد چگونه بوديم و حالا چه هستيم و چه دستاوردهاي عظيمي داشته‌ايم، از جمله در سازمان انرژي اتمي.
 آرژانتين تاسيسات آب سنگين خود را از سوييس گرفته بود. آن زمان آرزو كردم روزي در ايران ما راجع به آب سنگين صحبت كنيم و تجهيزاتي مشابه اينها داشته باشيم. حالا خودمان طراحي كرديم و ساختيم و توليد مي‌كنيم، اينها دستاوردهاي ارزشمندي است كه جاي شكر الهي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون