• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3147 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي

دستاوردهاي سفر لاريجاني از زبان سفير ايران در لبنان


محمد فتحعلي، سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر به بررسي رابطه تهران و بيروت پرداخته و توضيحاتي را در خصوص سفر اخير رييس مجلس شوراي اسلامي به برخي كشورهاي منطقه از جمله لبنان داده است. مهم‌ترين سرخط‌هاي اين گفت‌وگو به شرح زير است:
  ايران از ابتدا به كشورهاي منطقه و فرامنطقه‌يي هشدار داده بود كه راه‌حل بحران سياسي را نبايد در بركناري بشار اسد از رياست‌جمهوري جست‌وجو كنند زيرا كه اين باعث تضعيف حكومت در سوريه و در واقع تقويت جريان‌هاي تروريستي خواهد شد. در نهايت هم با گذشت زمان اين موضع جمهوري اسلامي ايران به اثبات رسيد.
  در اين سفر لاريجاني با همه گروه‌هاي فلسطيني گفت‌وگو و نشست مشترك برگزار كرد و مجددا تاكيد ايران بر لزوم وحدت، هوشياري و هماهنگي اطراف مختلف فلسطيني در مقابل رژيم غاصب را يادآور شد كه اين اقدام مورد استقبال همه فلسطيني‌ها قرار گرفته است.
   ما قبلا هم در سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به لبنان، با ارايه پيشنهاد صريح خود براي تامين و تقويت ارتش ملي لبنان، عملا دولت لبنان را از هرگونه حمايت خود مطمئن ساخته‌ايم و در اين سفر هم مقام عاليرتبه ايراني به مقامات لبناني اطمينان خاطر بخشيد كه اين كشور دوست و برادر ما، در برابر تهديدات و خطرات تروريستي چه از ناحيه مرزهاي جنوبي و چه از مرزهاي شرقي خود تنها نخواهد بود.
  آقاي لاريجاني در اين سفر انتخاب رييس‌جمهور در لبنان را يك مساله داخلي اين كشور دانستند كه بايد بر اساس توافقات داخلي لبنان از ميان جامعه مسيحيان انتخاب شود لذا وي با بيان اين مطلب احترام جمهوري اسلامي ايران به توافقات داخلي ميان گروه‌ها و اقوام لبناني را تصريح كرده و احزاب مسيحي را براي رسيدن به اتقاق نظر و تسريع در اين خصوص تشويق كرد.
  موضوع مذاكرات و پرونده هسته‌يي ايران نيز مساله‌يي است كه آقاي لاريجاني در مذاكرات با مقامات لبناني گزارشي از آخرين وضعيت آن ارايه كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون