• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3583 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ مرداد

دمشق، مهياي مذاكره بدون پيش شرط

دولت دمشق ضمن استقبال از توافق واشنگتن و مسكو براي مبارزه با داعش و القاعده اعلام كرد: براي آغاز مذاكرات صلح با مخالفان اين كشور و يافتن راه‌حل سياسي جهت خاتمه دادن به پنج سال جنگ دراين كشور آماده است.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، خبرگزاري رسمي سوريه به نقل از يك مقام وزارت خارجه اين كشور اعلام كرد: سوريه براي ادامه مذاكرات سوري - سوري بدون هيچ پيش‌شرطي و بدون هيچ مداخله خارجي و با حمايت سازمان ملل آماده است. سازمان ملل اميدوار است كه دور جديد مذاكرات داخلي سوريه از ماه اوت در ژنو از سر گرفته شود. اين منبع مسوول در وزارت خارجه سوريه افزود: ‌سوريه كه در خط مقدم مقابله با گروه‌هاي تروريستي در منطقه ايستاده، از توافق دو طرف روسي و امريكايي براي مبارزه با گروه‌هاي تروريستي داعش و جبهه النصره استقبال و تاكيد مي‌كند، اراده ارتش و نيروهاي مسلح سوريه بر استمرار مقابله با اين تروريست‌ها در گروه‌هاي مختلف و نابودي آنها با همكاري روسيه بر اساس اصل اعتماد دو طرفه و نيز همكاري با ديگر اعضاي جامعه بين‌الملل استوار است. سوريه آماده است بر اساس توافقنامه امضا شده ميان مسكو و واشنگتن در زمينه عمليات‌هاي هوايي ضد تروريسم هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهد. سوريه موافقت خود را با توقف درگيري‌ها و نيز مسائل توافق‌شده ميان ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه و باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا در تاريخ
27 فوريه 2016 اعلام و بر پايبندي خود به آن همزمان با حفظ حق دفاع از نيروهايش تاكيد كرد. در اين راستا ما مساله قطع ارتباط گروه‌هاي مخالف پيوسته به توافقنامه آتش‌بس از گروه‌هاي تروريستي را بااهميت دانسته و تاكيد مي‌كنيم امريكا بايد به وعده‌هاي خود در اين زمينه عمل كرده و در راستاي ممانعت از ورود شبه نظاميان، اسلحه و پول از كشورهاي همسايه به سوريه از طريق مرزها تلاش كند زيرا بدون خشكاندن اين منابع تروريسم هرگز توقف درگيري‌ها در سوريه مفيد نخواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون