• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3587 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ مرداد

در پي توهين امام جمعه قائم‌شهر صورت گرفت

برنامه‌ريزي كرده‌اند « سيد حسن» را از رهبري جدا كنند

اين‌بار در قائمشهر. از تريبون رسمي و از سوي امام جمعه شهر است كه بيت امام مورد تخريب قرار مي‌گيرند. تخريبي كه با واكنش مردم و تماس‌هاي تلفني حاوي پيام مخالفت چهره‌هاي ملي روبه‌رو مي‌شود. هرچند كه برادر كوچك سيد حسن خميني تلاش مي‌كند تا از برادر و بيت امام دفاع كند اما اين مردم بودند كه ديروز با ابراز احساسات‌شان براي سيد‌علي خميني مخالفت‌شان با اظهارات و انتقادات امام جمعه قائمشهر را نشان دادند. ديروزمراسم پانزدهمين سالگرد رحلت آيت‌الله صالحي مازندراني در مصلاي شهر قائمشهر با سخنراني نوه گرامي امام برگزار شد. مراسمي كه اصولا هر سال يكي از چهره‌هاي بارز سياسي به عنوان سخنران اصلي در آن حاضر مي‌شوند اما اين‌بار سخنران از بيت امام بود. همين هم بهانه‌اي شد براي انتقادات امام‌جمعه شهر از بيت امام و دفاعيه سيد‌علي خميني از برادر ارشدش. آن‌گونه كه خبرگزاري جماران گزارش داده است: «در ابتداي مراسم روزگذشته امام جمعه قائمشهر سخناني را ايراد كرد كه بخش‌هايي از آن انتقاداتي از بيت امام و يادگار گرامي امام، سيد‌حسن خميني را شامل مي‌شد كه با پاسخ سيد‌علي خميني و دفاع وي از يادگار گرامي امام مواجه شد.
به گزارش جماران، سيد علي خميني در اين مراسم گفت: بحث فيش‌هاي حقوقي هم اين‌گونه است.
رهبري مي‌گويند حقوق‌هاي نجومي هجوم به ارزش‌هاست. اين ارزش چيست؟ در نظام اسلامي نفس مسووليت ارزش ندارد بلكه ارزش به تقوا و خدمت است. لذا حقوق نجومي هجوم به ارزش‌هاي ما است. ايشان اما نمي‌خواهند مردم را نااميد كرده و دستاويزي براي نااميد كردن مردم قرار دهند و مي‌گويند كه همه بدانند اين موضوع از استثنائات است و اكثر مديران پاكدست هستند اما اين تعداد كم هم بايد مورد‌برخورد قرار گيرند؛ با اين سخنان نه دشمن خوشحال مي‌شود نه مردم نااميد مي‌شوند و نه به مسوولان تهمت زده مي‌شود. در نظام اسلامي با اين افراد برخورد شده و خواهد شد.  
وي سپس به سخنان امام جمعه قائم‌شهر در اين جلسه پرداخت و گفت: هركسي در جايگاهي كه هست نعمتي را كه خداوند داده بايد قدر بداند. من در هر جلسه‌اي مشابه اين جلسه گفته‌ام كه بنده هيچ نيستم؛ بنده يك طلبه عادي هستم كه بر‌حسب خودم درسم را خوانده‌ام، هزاران طلبه بهتر يا بدتر از من در حوزه هست؛ حتي اگر در حوزه پيشرفت ظاهري هم كرده‌ام به بركت امام است. بنده در سن
 17 سالگي بنا به پيشنهاد يكي از حوزه‌هاي علميه تدريس را آغاز كردم. من اگر نوه امام نبودم اجازه درس دادن پيدا مي‌كردم؟ من اگر يك طلبه عادي بودم يك عالم بزرگ پاي سخنراني من مي‌نشست؟ بنده اگر نوه امام نبودم اين عكس‌ها و تبليغات بود؟ اگر من نوه امام نبودم اين مردم سخنراني مرا مي‌شنيدند؟ خداوند اين نعمت را به من داده كه نوه امام هستم و وقتي به خانه يك شهيد مي‌روم پدر او مرا در آغوش مي‌گيرد. اگر كسي مرا احترام مي‌كند به خاطر امام است. نوه ‌گرامي امام ادامه داد: اين امر بر‌عهده من و شما مسووليتي مي‌آورد. مسووليتي براي من هست كه از منيت‌ها حرف نزنم و پايم را كج نگذارم كه در اين صورت امام در آخرت مرا بازخواست مي‌كند. من حق امام، رهبري و شهدا را ادا نكردم. ما و مجموعه بيت امام خيلي بهتر از اين را مي‌توانستيم عمل كنيم و نكرديم. اما خداوند شاهد است كه نخواستيم
كم‌كاري كنيم. امام حقوق زيادي به گردن اين نظام دارد و اگر امام نبود مسوولان هم چيزي نبودند.  وي تصريح كرد: من تا به حال در منبري از حاج‌حسن آقاي خميني اسم نبرده بودم. ما خبر داريم كساني در خارج كشور و دنباله‌هاي داخلي برنامه‌ريزي كرده بودند و يكسري غرض‌ورزي‌ها وجود داشت كه ايشان را از رهبري و نظام جدا كنند. چون امام جمعه گفتند من اسم مي‌برم؛ خيلي از اين كساني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند و مي‌گويند كه شما كجا بوديد و مي‌گويند از ولايت دفاع كنيد؛ تو نديدي!(تكبير مردم) اين درد است كه خانواده امام پشت سر رهبري بوده و هست و اين محبت رهبري را نمي‌دانم نسبت به كسان ديگري دارد يا نه. دشمن نمي‌خواهد اينها ديده بشود! ايشان(امام جمعه) مي‌گويند چرا صحيفه نور را منتشر نمي‌كنيد؟ من جهت اطلاع شما مي‌گويم موسسه تنظيم و نشر آثار امام «صحيفه امام» را پس از گرفتن اشكالات «صحيفه نور» منتشر كرده است. مي‌گويند چرا صحيفه و وصيتنامه امام را بازنشر نمي‌كنيد! من ايشان را مقصر نمي‌دانم(كه چنين حرف‌هايي مي‌زند) و به ايشان علاقه‌مند هستم. ايشان از اول با امام بوده‌اند و چند سال است به من محبت دارند. منظور من كساني است كه در خارج كشور هستند. ايشان در سال 47 در نجف از امام در امور حسبيه اجازه گرفته‌اند و پاي درس امام نشسته بودند؛ لذا سخنان من جسارتي به ايشان نيست. وي ادامه داد: دشمنان ما نشسته‌اند كه بين بيت امام و نظام اسلامي فاصله بيندازند. انسان تعجب مي‌كند كه هرگاه حاج حسن آقاي عزيز با رهبري جلسه دارند و بعد آن 20، 30نفر مي‌فهمند، عده‌اي از داخل به خارج‌ گرا مي‌دهند و ناگهان چيزي گفته مي‌شود كه فاصله بيفتد. شما اگر پنج سال يك‌بار رهبري را مي‌بينيد ايشان در فواصل زماني خيلي كوتاه رهبري را مي‌بينند. برخلاف تبليغات دشمن نظام محكم‌تر از قبل پيش مي‌رود و در 200 سال گذشته دوره‌اي قدرتمند‌تر از امروز به رهبري آيت‌الله سيد علي خامنه‌اي نداشته‌ايم.  
برادرم دشمنان را نااميد كرد
وي گفت: در انتخابات خبرگان كه برادر ما را ردصلاحيت كردند، ايشان چه كار كرد؟ دشمنان ما را نااميد كردند. هفته قبل از ثبت نام ايشان و رهبري با هم صحبت كردند؛ دو هفته بعد ردصلاحيت دوباره ملاقات كردند و به خدمت ايشان رفتند. رهبري هم در زمان سالگرد امام به حرم امام آمدند. اگر شما بعد از سال‌ها تدريس در حوزه علميه ردصلاحيت شويد، در حالي كه هرروز حداقل دويست سيصد نفر سر درس شما هستند به شما مي‌گفتند تو بي‌سوادي، چه مي‌كرديد؟! اگر بحث امتحان است، آيت‌الله مومن گفتند امتحان لازم نيست. نمي‌خواهم تك‌تك آقايان را اسم ببرم، اما همه مى‌دانند علت رد صلاحيت ايشان امتحان نبود و آقايان شاهرودي، مومن و آيت‌الله يزدي گفتند مساله، امتحان نبود! هركس ديگر بود در چنين شرايطي حركتي مي‌كرد. اما كلمه‌اي گله و شكايت از امام و انقلاب و رهبري از حاج حسن آقا نديديم. غير از اين هم انتظاري نبود. رهبري نگفتند شوراي نگهبان كار درستي كرد كه ايشان را رد يا تاييد كرد. ايشان بعد از انتخابات گفتند اگر قانون مشكلي دارد بايد اصلاح شود. خود آقايان شوراي نگهبان گفتند ما 12 نفر هستيم و 12 هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند، چگونه مي‌توانيم اين همه را بررسي كنيم؟! در خبرگان هم حاج حسن آقا اعتراض كردند اما باز هم گفتند صلاحيت براي ما احراز نشده است. وي گفت: چه كسي گفته است ايشان به نفع رهبري حرفي نزده است؟ شما مصاحبه اخير ايشان با تلويزيون را نديديد كه ايشان گفتند رهبري خلف شايسته امام است و خداوند كمك كرد كه ايشان در اين جايگاه قرار گرفت. چه كسي نفع مي‌برد كه خانواده امام را از رهبري معظم انقلاب جدا كند؟ منافقين نفع مي‌برند! نفع جدا كردن بيت امام از رهبري براي امريكا، صهيونيست‌ها و منافقين است. ما هميشه كنار ايشان و در خدمت بوده‌ايم و از فرزندان امام يك كلام در تضعيف آيت‌الله خامنه‌اي نخواهيد شنيد. سيد علي خميني در پايان گفت:
ميزبان عزيز ما ! اين حرف‌ها دردآور است و براي ما قابل تحمل نيست؛ البته من مدعي نيستم ما هميشه درست رفتار كرده‌ايم. حتما ما و مجموعه بيت كوتاهي داشته‌ايم؛ هم نسبت به امام، ائمه و رهبري كوتاهي داشته‌ايم. اما بزرگ كردن اين مساله آن هم در چنين جلسه‌اي كه قرار است براي الفت مردم باشد درست نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون