• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3587 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ مرداد

با دادخواست مديريت حقوقي نيروي زميني ارتش

عباسي بايد در دادگاه پاسخگوي اظهارات خود باشد

گروه سياسي|«سخنان نسنجيده» بهترين تعبير براي اظهارات تخريبي غيرقابل باوري است كه ارتش را مورد خطاب قرار مي‌دهد. اظهاراتي كه از سوي حسن عباسي يكي از تحليلگران سياسي كشور مطرح شده و‌ چند روزي دست به دست در فضاي رسانه‌اي كشور مي‌چرخد، آنچنان قابل تامل است كه اجازه سكوت براي هر كسي كه كوچك‌ترين شناخت از خدمات و اقدامات آن داشته باشد را صادر نمي‌كند. اين را مي‌توان به راحتي از انبوه واكنش‌هايي فهميد كه از آن روز به بعد در فضاي رسانه‌اي كشور مطرح مي‌شود. اما اين موضوع آنقدر براي فرماندهان ارتش ايران نيز غير قابل باور است كه واكنش‌ها به هر ميزان هم كه باشد و از سوي هر فردي هم كه مطرح شود، پيگيري حقوقي براي برخورد با اين دسته از اظهارات را لازم بدانند. وقتي فرماندهان نيروي زميني و دريايي ارتش نيز به جمع منتقدان اظهارات حسن عباسي اضافه مي‌شوند، ‌يعني ارتش ايران براي انجام پيگيري‌هاي حقوقي اين ماجرا مصمم است. امير پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش در واكنش‌ به اظهارات حسن عباسي مي‌گويد: «او بايد هر چه سريع‌تر از ارتش جمهوري اسلامي و مردم ولايت‌مدار ايران اسلامي عذرخواهي كند و در غير اين صورت بايد در مراجع قضايي پاسخگو باشد». به گزارش پايگاه خبري نيروي زميني ارتش، امير احمدرضا پوردستان در جريان ديدار با جانبازان قطع‌نخاعي دفاع مقدس در مشهد در اين زمينه خاطرنشان كرد: «مديريت حقوقي نيروي زميني دادخواستي عليه حسن عباسي تهيه كرده و به زودي وي توسط دادگاه احضار خواهد شد تا پاسخگوي اظهارات خود باشد». فرمانده نيروي زميني با اشاره به اينكه گفته‌هاي ايشان سخنان نسنجيده‌اي است كه بدون شناخت و آگاهي از شرح وظايف سازمان‌ها و نيروها بيان شده اظهار كرد: «مجموعه نيروي زميني در خصوص پاسداري از مرزها، نيروهاي انساني را با چينش منظمي در لايه‌هاي مختلف در سرحدات مستقر كرده است.»
عباسي تصور مي‌كند صحبت‌هايش در همه زمينه‌ها دقيق است
اما واكنش‌ها از سوي مقامات ارتش جمهوري اسلامي ايران تنها به نيروي زميني خلاصه نمي‌شود. دريادار سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش در گفت‌وگو با تسنيم ضمن تقبيح اين اظهارات و با تاكيد بر اينكه چنين مواضعي قطعا نمي‌تواند به سود منافع ملت باشد، اظهارات عباسي را نسنجيده مي‌خواند و مي‌گويد: «با توجه به وضعيت پيراموني ايراني اسلامي، امروز به لطف خدا و به بركت رهنمودهاي مقام معظم رهبري و پشتيباني ملت، نيروهاي مسلح قادرند امنيت كشور را به خوبي تامين كنند؛ اما در اين ميان اظهاراتي توسط يك فرد مطرح شده كه قطعا نسنجيده است و نمي‌تواند خدمت به نظام باشد».
دريادار سياري در توضيح اظهارنظرهاي عباسي كه با عنوان كارشناسي صورت مي‌گيرد، گفت: «به عنوان مثال، من مدتي قبل صحبت‌هاي ايشان را گوش مي‌كردم كه در حوزه دريا و مباحث مربوط به دريا در دفاع مقدس صحبت مي‌كرد. مثلا بحث‌هايي درباره سكوهاي البكر و الاميه طرح كرد و من با شنيدن صحبت‌هاي ايشان متوجه شدم كه اساسا متوجه موضوع نيستند و نمي‌دانند كه در هشت سال دفاع مقدس در درياچه اتفاقي افتاده است. با توجه به سن و سال و موقعيت ايشان در زمان دفاع مقدس، يقينا نمي‌توانسته به همه آنچه در حوزه دريا رخ داده اشراف داشته باشد. فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: حال بايد از وي پرسيد شما بهتر به امور اشراف داريد يا رهبر معظم انقلاب؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون