• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3587 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ مرداد

«مالاريا»ي پرويز شهبازي در جشنواره ونيز روي پرده مي‌رود

هفته گذشته مسوولان جشنواره بين‌المللي ونيز فهرست كامل آثار شركت‌كننده در بخش‌هاي مختلف اين جشنواره را معرفي كردند و فيلم «مالاريا» تازه‌ترين ساخته پرويز شهبازي براي نمايش در بخش افق‌هاي جشنواره بين‌المللي فيلم ونيز پذيرفته شده است. ساعد سهيلي، ساغر قناعت، آزاده نامداري و آذرخش فراهاني در اين فيلم ايفاي نقش مي‌كنند. داستان فيلم درباره دختر و پسر جواني است كه در تهران‌گردي‌هاي خود با مردي ملاقات مي‌كنند كه مشكلي دارد و اين دو سعي مي‌كنند مشكل او را از ميان بردارند. بخش افق‌ها، بخشي است كه هيات داوران آن ژانر، مدت زمان فيلم‌ها را در نظر نمي‌گيرند و تمركز بر آثاري است كه سعي بر بازتعريف هنر سينما دارند. هفتادوسومين جشنواره فيلم ونيز به گراميداشت ياد عباس كيارستمي و مايكل چيمينو اختصاص دارد.
ياد و خاطره كيارستمي با نمايش فيلم مونتاژي تحت‌عنوان «76 دقيقه و 15 ثانيه با كيارستمي» كه به همت دوست نزديك و همكار او سيف‌الله صمديان ساخته شده و همچنين فيلم كوتاه ديجيتال ديده‌‌نشده‌اي كه قسمتي از مجموعه‌اي تمام‌نشده با عنوان «24 فريم»، زنده خواهد شد. در مجموعه «24 فريم» هركدام از فيلم‌ها براساس نقاشي‌ها و عكس‌هاي پيش از ظهور سينما است. اين جشنواره با نمايش فيلم «سال اژدها» با بازي ميكي رورك، ياد چيمينو را گرامي خواهد داشت. در بخش اصلي نيز بيست فيلم براي دستيابي به برترين جايزه جشنواره بين‌المللي ‌فيلم ونيز يا شير‌طلايي رقابت خواهند كرد.
در هفتادوسومين جشنواره فيلم ونيز آثاري از مل گيبسون، تام فورد، پابلو لارين، آنتوني فوكوآ و ديمين شزل و همچنين آثار اميدبخش از ساخته كارگردانان بنام بين‌المللي همانند امير كوستوريكا، فرانسوا اوزون و ويم وندرس حضور خواهند داشت.  ترنس ماليك با مستند «سفر زمان» به جشنواره ونيز بازگشته است. وندرس نيز با درام «روزهاي زيباي آراشويز» براساس نمايشنامه‌اي كه او با همكاري پيتر هانكه نوشته، در اين جشنواره حضور دارد.  فيلم «هفت دلاور» ساخته آنتوني فوكوآ كه بازسازي فيلم كلاسيك وسترني به همين نام است، دهم سپتامبر به كار اين جشنواره خاتمه مي‌دهد. از سوي ديگر و در اتفاقي نادر، «هفت دلاور» آغازگر جشنواره فيلم تورنتو خواهد بود.
سرخط

خبركوتاه
نمايش «كلوزآپ» براي بزرگداشت كيارستمي
واكر آرت سنتر، مركز هنري مينه سوتا در امريكا (۲۸ جولاي) را به گراميداشت عباس كيارستمي اختصاص داد. براي گراميداشت ميراث او و يادبود درگذشتش، مركز «واكر» فيلم كلوزآپ ساخته ۱۹۹۰ كيارستمي را به نمايش مي‌گذارد. اين فيلم سال ۱۹۹۸ در اين مركز در قالب «مجموعه ديالوگ‌ و بازنگري واكر» اكران شد و زماني به نمايش درآمد كه كمي پيش از آن كيارستمي نخل طلاي كن ۱۹۹۷ را براي فيلم «طعم گيلاس» دريافت كرده بود. در آن زمان برنامه «عباس كيارستمي: مروري بر آثار» ميزبان اين كارگردان به عنوان بيست و پنجمين مهمان اين مجموعه بود. مهر

 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون