• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3589 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ مرداد

چهره‌ها- خبرها

انفجار در كابل

انفجار يك دستگاه كاميون بمبگذاري شده در برابر هتل «نورث گيت»، شهر كابل را لرزاند. طالبان مسووليت اين بمبگذاري را كه حدود ساعت يك و سي دقيقه بامداد به وقت محلي روي داد، برعهده گرفته است. ميهمانان اين هتل، عمدتا از نيروهاي نظامي خارجي بوده و فاصله زيادي تا پايگاه نظامي امريكا در بگرام ندارد. پس از محاصره اين منطقه، صداي انفجار و تيراندازي پياپي شنيده شده است. عبدالرحمان رحيمي، فرمانده پليس كابل گفته است كه يكي از مهاجمان همزمان با انفجار كاميون كشته شده و دو مهاجم ديگر نيز توسط نيروهاي امنيتي از پا درآمدند. در پي اين درگيري يك پليس كشته و چهار تن ديگر مجروح شدند.


سيگنال مثبت عربستان به سوي روسيه

عادل جبير، وزير خارجه عربستان در مصاحبه با خبرگزاري اين كشور گفت كه كشورش خواهان برقراري بهترين روابط با روسيه است كه كشوري بزرگ و مهم است و بيش از 20 ميليون مسلمان در آن زندگي مي‌كنند. وي افزود: تعداد زيادي توافقنامه همكاري را در زمينه‌هاي نفت، انرژي و تقويت سرمايه‌گذاري‌ها و همكاري سازنده در زمينه مبارزه با تروريسم با روسيه امضا كرده‌ايم. روسيه به اصل حاكميت كشورها احترام مي‌گذارد و اين همان مساله‌اي است كه عربستان همواره بر آن تاكيد مي‌كند. جبير به تفاهم ميان دو كشور در قبال مسائل منطقه و در رأس آن مساله فلسطين اشاره كرد كه روسيه از بزرگ‌ترين حاميان آن است. وزير خارجه عربستان تاكيد كرد: با وجود اختلاف نظر رياض و مسكو درباره بحران سوريه اما اين مساله به هيچ‌وجه تاثيري بر سطح همكاري مشترك ميان ما ندارد.


ارتش بهترين عامل مبارزه با تروريسم است

بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه در گفت‌وگو با مجله «ارتش ملت» به مناسبت هفتاد و يكمين سالگرد تاسيس ارتش سوريه خطاب به ارتش سوريه گفت: از بيش از پنج سال گذشته تا امروز شما در مقابل بدترين هجمه تروريستي در طول تاريخ كشور و در مواجهه با طرح‌هاي استكباري و سلطه‌جويانه قديمي و جديدي هستيد كه همه مقابل عزت، بازدارندگي، وحدت و پايداري ما ساقط شده‌اند. رييس‌جمهور سوريه افزود: سراسر جهان شاهد صلابت و قدرت شما در دفاع از سرزمين‌تان است و شما به دشمن قبل از دوست ثابت كرديد كه شما نيروهاي سازماني ريشه‌دار و با پيشينه‌اي پر افتخار هستيد. وي باز هم خطاب به نيروهاي مسلح كشورش تصريح كرد: شما با شرف مبارزه كرديد و مي‌كنيد، سختي‌ها را تحمل كرديد و با مشكلات جنگيديد و پايدار مانديد و مي‌مانيد. شما همان‌طور كه ما با شما وعده كرديم نسبت به سرزمين خود و مردم كشورتان وفادار مانديد و هر روز اعتماد مردم به شما بيشتر مي‌شود و بيشتر از شما در مقابل دشمنان انسانيت، تمدن و تاريخ حمايت مي‌كنند. اسد تاكيد كرد كه ارتش سوريه در مقابله با تروريسم و نابودي آن قوي‌ترين بوده و ستون حمايتي براي امنيت و ثبات سوريه، منطقه و دژي براي كشور خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون