• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3604 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۳۰ مرداد

رييس‌جمهور در جمع وزير، معاونان و مديران وزارت اطلاعات:

افراط و تفريط در كار اطلاعاتي زيانبار است

گروه سياسي| «امنيت» و «آرامش»، واژه‌هايي كه دولت يازدهم از زمان استقرار، تمام نگاه خود را به حاكميت آن معطوف كرده است، اينك پس از گذشت سه سال بازهم و البته اين‌بار در حضور عوامل اجرايي آن مورد تاكيد قرار مي‌گيرد. رييس‌جمهور كه وعده تحقق جامعه‌اي پرنشاط را بر مدار امنيتي قرار مي‌دهد، كه لازمه آرامش ذهني است، در جمع كاركنان وزارت اطلاعات، آرامش ذهني و امنيت فكري و روحي را مهم‌ترين بخش امنيت جامعه دانسته و تاكيد مي‌كند: «دولت يازدهم از آغاز فعاليت، حفظ آرامش براي مردم را هدف خود قرار داده است.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حسن روحاني عصر چهارشنبه و در ديدار وزير، معاونان و مديران وزارت اطلاعات، هدف از تلاش مجموعه اطلاعاتي و امنيتي كشور را حراست از آرامش و احساس امنيت آحاد مردم قلمداد كرد. رييس دولت يازدهم براي دستيابي
به امنيت باز هم بر شعار «اعتدال» تاكيد مي‌كند. شعاري كه در تمام اين سه ساله حضور دولت، سرلوحه اقدامات دولتمردان بوده است، در كار اطلاعاتي هم بايد مورد توجه قرار بگيرد. بر همين اساس رييس شوراي عالي امنيت ملي رعايت اعتدال را ضرورت كار اطلاعاتي برشمرده و تاكيد مي‌كند: « افراط و تفريط در كار اطلاعاتي هم مثل هر كار ديگري زيانبار است.» حسن روحاني اگرچه حساسيت نسبت به نفوذ را لازم و ضروري مي‌داند، اما براي فرصت‌سوزي‌ها هم هشدار مي‌دهد. آنجا كه مي‌گويد: «هم بايد نسبت به هرگونه نفوذ و سوءاستفاده از موقعيت‌ها هوشيار و حساس بود و هم نبايد راه‌هاي استفاده كامل و مفيد از فرصت‌هاي روابط علمي و اقتصادي را بست.»
با توفيق دولت در برجام، بدخواهان ناكام ماندند
توافق هسته‌اي از ديگر موضوعاتي بود كه رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به آن پرداخت. حسن روحاني با اشاره به اينكه بدخواهان جمهوري اسلامي در مساله هسته‌اي دو هدف را دنبال مي‌كردند، اظهار كرد: نخست آنكه از ادامه راه در دانش و فناوري هسته‌اي جلوگيري كنند و دوم آنكه با اعمال فشار به اين بهانه، به اعتماد و دلبستگي مردم به نظام لطمه بزنند. حسن روحاني با تاكيد بر اينكه بدخواهان با توفيق در برجام در هر دو هدف ناكام ماندند، گفت: «امروز ما با هدايت رهبر انقلاب و حمايت مردم هم در دانش، فناوري و بازار جهاني انرژي هسته‌اي حضور خود را تثبيت كرده‌ايم و هم به پشتوانه حمايت و اعتماد مردم از اين حركت، بر انسجام ملي و اعتماد عمومي به كارآمدي نظام افزوده‌ايم.»
كاركنان وزارت اطلاعات براي اعتلا و امنيت كشور از جان و انديشه مايه مي‌گذارند
رييس شوراي عالي امنيت ملي در پايان اين ديدار تاكيد كرد: «وزارت اطلاعات همچنان‌كه در مسير تحقق برجام نقش داشت، بايد در بهره‌گيري اقتصادي از نتايج برجام هم نقش‌آفريني كند.» روحاني با تقدير از تلاش‌هاي كاركنان و مديران وزارت اطلاعات كه براي امنيت و اعتلاي نظام و كشور از انديشه و جان خود مايه مي‌گذارند، تاكيد كرد: «سرعت در اطلاع، دقت در تحليل و قدرت پيش‌بيني، لازمه موفقيت وزارت اطلاعات، به ويژه در بخش خارجي است.» پيش از سخنان رييس‌جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات گزارشي از اقدامات، دستاوردها و برنامه‌هاي اين وزارتخانه را ارايه كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون