• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3604 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۳۰ مرداد

وزير كشور در سفر به اردبيل:

يكي از ضعف‌هاي ما دولتي بودن اقتصاد است

گروه سياسي|  وزير كشور آخر هفته را در يكي از استان‌هاي شمال غربي كشور گذراند. عبدالرضا رحماني فضلي روز پنجشنبه و جمعه مهمان اردبيل بود و برنامه‌هاي فشرده‌اي در اين استان داشت. از حضور در شبكه محلي اين استان تا شركت در همايش توسعه روستايي و جلسه كارگروه استاني ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي. به‌خوبي روشن است، وزيري كه سال گذشته يكي از مهم‌ترين ماموريت‌هاي سياسي خود يعني برگزاري انتخابات را به خوبي پايان رساند و در آستانه انتخابات ديگري در ارديبهشت سال 96 يكي از مهم‌ترين برنامه‌هايي كه در دستور كاري خود قرار داده مساله اقتصاد مقاومتي است؛ از همين رو سفر به اردبيل بيش از هر چيز
رنگ و بوي اقتصادي داشت.

دولت توجه ويژه به استان‌هاي محروم دارد
به گزارش ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي چهارشنبه شب در گفت‌وگوي تلويزيوني در شبكه محلي اردبيل گفت: استان‌هايي چون سيستان و بلوچستان، اردبيل و ديگر مناطق محروم مورد توجه خاص دولت است و بر اين اساس نخستين سفرهاي رييس‌جمهوري به اين استان‌ها بوده است. وزير كشور با اشاره به شرايط مناسب پس از برجام در كشور گفت: براي سرمايه‌گذاري شرايط خوبي فراهم و تحرك در اين بخش بيشتر شده است، در زمينه توليد و صدور نفت نيز موفقيت‌هاي خوبي
به دست آمده است و فضاي موجود نشان مي‌دهد كه راه را درست طي مي‌كنيم. وي تاكيد كرد كه كمك به بخش خصوصي و وارد شدن آحاد مردم به توليد ثروت و مشاركت در سرمايه‌گذاري، راه‌حل رفع معضل بيكاري در كشور است. وي اظهار كرد: استان اردبيل از نظر امنيت در رتبه اول يا دوم كشور است و در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد نيز در رده‌هاي پايين در بين استان‌هاي كشور قرار دارد.

مهاجرت به شهرها در شرايط نامناسب به كرامت انساني آسيب مي‌زند
يكي از برنامه‌هاي وزير كشور در سفر به اردبيل، شركت در همايش توسعه روستايي با محوريت اقتصاد مقاومتي بود كه در دانشگاه محقق اردبيلي برگزار شد. رحماني فضلي در اين همايش به مساله مهاجرت روستاييان به حاشيه شهرهاي بزرگ اشاره كرد و گفت: مهاجرت روستاييان بيشتر به حاشيه شهرها و زندگي در شرايط نامناسب و در نهايت بروز آسيب‌هاي اجتماعي و تحميل هزينه‌هاي اقتصادي و اجتماعي شده و به كرامت انساني نيز آسيب مي‌رساند كه بايد هزينه زيادي براي مقابله با آنها صرف شود. وي افزود: تهران بزرگ‌ترين محل تجمع ثروت كشور است و بالاترين آمار جرم، بزه و آسيب‌هاي اجتماعي را نيز دارد كه ناشي از سيل مهاجرت‌ها است كه در كنار اين مشكلات، خالي شدن روستاها به ويژه در مناطق مرزي مي‌تواند از نظر حفاظت سرزميني و پدافند غيرعامل نيز مشكل‌ساز باشد. او بيان كرد: بناي اقتصادي كشور در گذشته بر پايه كشاورزي بود و شكل‌گيري امپراتوري‌هاي بزرگ و لشكركشي‌هاي ايرانيان با اتكا به اين فعاليت انجام مي‌شد اما از 60 سال گذشته شرايط روستاها با نظام برنامه‌ريزي پس از جنگ جهاني دوم تغيير كرد.

خروج ايران از انزوا از ثمره‌هاي برجام است
وزير كشور در جلسه كارگروه استاني ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در اردبيل براي چندمين‌بار از برجام حمايت كرد. در حالي كه بسياري از مخالفان دولت برجام را بي‌نتيجه مي‌خوانند، رحماني‌فضلي ثمرات و دستاوردهاي آن را مي‌شمارد و مي‌گويد: با اجراي برجام، شر مهمي از ملت ايران دور شده و صدور نفت، به دست آمدن پول، رفع تهديدها، آمدن سرمايه‌گذاران خارجي و خروج ايران از انزوا از ثمره‌هاي برجام است. او همچنين تاكيد مي‌كند: رييس‌جمهوري تلاش خود را روي اقتصاد مقاومتي متمركز كرده است. وزير كشور گفت: با روش‌هاي فعلي تامين منابع مالي، نمي‌شود كشور را اداره كرد و به آينده نفت به‌عنوان منبع قابل اتكا مطمئن نيستيم و به‌عنوان برادري امين مي‌خواهم در استان‌هاي كشور براي اجراي اقتصادمقاومتي رقابتي خير و داراي ثواب ايجاد شود و همه به دنبال جذب سرمايه و بازار تقاضا باشند.
رحماني فضلي افزود: امنيت كاملي در كشور حكمفرما است و انتخابات را با موفقيت و سلامت
پشت سر گذاشته‌ايم و اولويت اصلي ما اقتصادمقاومتي است و حركت براي تحقق آن در استان اردبيل نيز شروع شده است و بايد با ورود مردم به حركت ايجاد شده شتاب لازم داده شود. وي ادامه داد: از نظر اجتماعي نيز مردم هنگامي از مولفه‌هاي قدرت محسوب مي‌شوند كه رضايتمندي لازم از وضعيت را داشته باشند و تامين اين رضايتمندي بر عهده حكومت است و اكنون بزرگ‌ترين نگراني‌هاي مردم اشتغال، تورم و گراني است و بايد براي جلب رضايت و همراهي ملت، حداقل‌هاي زندگاني آنها با اقتصادمقاومتي تامين شود. وزير كشور اظهار كرد: يكي از ضعف‌هاي ما دولتي بودن اقتصاد است و در راستاي تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر مردمي بودن اقتصادمقاومتي بايد مردم وارد صحنه شوند و هر اندازه كه سرمايه دارند به اقتصاد كشور وارد كنند و تجربه دفاع مقدس بيانگر نقش مهم مردم در مديريت امور و پشتيباني از كارها است. وزير كشور ادامه داد: با ترويج گفتمان اقتصاد مقاومتي بايد جسارت ورود مردم به كارهاي اقتصادي تقويت شود و همگان به دنبال خلق ثروت باشيم و مديران نيز به عنوان متولي معيشت مردم، آموزش‌هاي لازم را ببينند و تجهيز منابع، بهره‌‌وري و خلق ثروت مورد توجه قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون