• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3152 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي

ولايتي:

مذاكرات در چارچوب رهنمودهاي مقام معظم رهبري است

گروه سياسي|رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر اينكه تيم مذاكره كننده هسته‌يي تاكنون مذاكراتي كه انجام داده‌اند در چارچوب رهنمودهاي مقام معظم رهبري است كه با رعايت خط قرمزهايي كه رهبري ترسيم كردند بوده و از اين به بعد هم همين طور است؛ گفت: جوهر اين سياست‌ها حفظ حقوق هسته‌يي ملت ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌يي و حفظ دستاوردهايي است كه تاكنون داشته‌ايم. علي اكبر ولايتي با ابراز تاسف از آنچه كه در فرانسه طي روزهاي گذشته روي داده است، گفت: فرق نمي‌كند كشتن انسان‌هاي بي گناه، چه در منطقه خاورميانه و منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا باشد و چه در اروپا يا هركجاي ديگر؛ نفس تروريسم از نظر جمهوري اسلامي محكوم است.
به گزارش ايرنا، گزيده سخنان علي اكبر ولايتي پس از ديدار با وزير امور خارجه قبرس در جمع خبرنگاران در ادامه مي‌آيد:
  بابت آنچه در فرانسه اتفاق افتاد متاسفم و ما اين حركات تروريستي را محكوم مي‌كنيم. فرق نمي‌كند كشتن انسان‌هاي بي گناه، چه در منطقه خاورميانه و منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا باشد و چه در اروپا يا هركجاي ديگر؛ نفس تروريسم از نظر جمهوري اسلامي محكوم است و باعث تاسف است كه تعدادي از مردم بي‌گناه به دست تروريست‌ها در فرانسه كشته شده‌اند. اين، بايد يك هشداري باشد براي آن دسته از كشورهاي غربي و كشورهاي منطقه كه از تروريست‌ها به طور مستقيم و غيرمستقيم حمايت كرده‌اند.
  موقعي كه شعله پليد تروريسم بلند و تقويت شود، دامنش به سراسر دنيا كشيده مي‌شود و حتي دامن آن كساني كه حامي تروريست‌ها بودند را مي‌گيرد. به هر حال جمهوري اسلامي ايران تروريسم را در هر كجاي دنيا محكوم مي‌كند. اميدواريم جامعه بين‌المللي جلوي تروريست‌ها را به صورت قاطع بگيرد تا شاهد اتفاقات نگران‌كننده و تاسف‌بار مانند فرانسه نباشيم.
   هيچ آييني؛ چه اسلام و چه غيراسلام، ترور و تروريسم را تاييد نمي‌كند و آن را محكوم هم مي‌كند. تروريست‌ها افرادي مزدورند كه دست به چنين اقداماتي در كشورها مي‌زنند و توسط بعضي كشورها حمايت مالي مي‌شوند و آدمكش‌هاي حرفه‌يي هستند كه به دنبال اهداف متعالي نيستند، چرا كه يك هدف متعالي نمي‌تواند تعيين كننده اين كارهاي شيطاني باشد و در منطق اسلام هيچگاه هدف، وسيله را توجيه نمي‌كند.
   تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي تاكنون مذاكراتي كه انجام داده‌اند در چارچوب رهنمودهاي مقام معظم رهبري است كه با رعايت خط قرمزهايي كه رهبري ترسيم كردند، بوده و از اين به بعد هم همين‌طور است. جوهر اين سياست‌ها حفظ حقوق هسته‌يي ملت ايران براي استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي و حفظ دستاوردهايي است كه تاكنون داشته ايم.
   ملت ايران با فشار تحريم‌ها دست از پايداري خود برنمي‌دارند، مادامي كه مذاكره‌كنندگان هسته‌يي در چارچوبي كه مقام معظم رهبري ترسيم كرده‌اند، حركت مي‌كنند مورد تاييد مقام معظم رهبري و مردم هستند. تا آنجايي كه من از موضع‌گيري‌هاي تيم مذاكره كننده هسته‌يي اطلاع دارم، مبناي آنان بر اين است كه روش مقام معظم رهبري را در اين زمينه ادامه دهند.
   مطالعه تاريخ بيداري اسلامي نشان مي‌دهد كه چه در ايران و چه در ساير كشورهاي اسلامي سابقه‌يي بيش از 200 سال دارد و ايران همواره پرچمدار بيداري اسلامي بوده است. از نمونه‌هاي سابقه بيداري اسلامي در ايران مي‌توان به موضوع تحريم تنباكو كه توسط ميرزاي شيرازي صورت گرفت اشاره كنيم يا قيام مشروطه يا قيام مردم ايران براي ملي شدن صنعت نفت كه موجب قطع دست ايادي استكبار و ساقط كردن استعمار بوده است.
   انقلاب اسلامي ايران ارزش‌هاي اسلامي را احيا كرد و درصدد توسعه و تقويت ارزش‌ها در تمام جهان اسلام شد؛ البته اگر چه اين، اولين باري نبود كه بيداري اسلامي در كشورها به ويژه كشور مصر به ثمر نشست و پس از آن دچار مشكل شد.
   فراز و نشيب‌هاي بيداري اسلامي امري غيرمنتظره نيست، بي ترديد هر گامي كه به جلو برداشته مي‌شود و زمان جلو مي‌رود مردم آگاه‌تر مي‌شوند و احتمال اينكه بيداري اسلامي به يك نتيجه پايدار در جهت تقويت و انسجام بيداري اسلامي برسد، منتفي نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون