• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3609 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور

حاشيه‌سازترين خريد پرسپوليس، اوكرايني‌ها نيستند

ماجراي گولچ

وقتي دو بازيكن اوكرايني براي بالا بردن ضريب قدرت پرسپوليس با اين باشگاه به‌طرز عجيب و سوال برانگيزي قرارداد بستند، شديدترين مدل انتقادي شروع شد. آنها اضافه وزن داشتند، كارنامه قابل توجهي براي‌شان وجود نداشت، مدل حضورشان در پرسپوليس بسيار عجيب بود و در فصل قبل نتوانسته بودند كار خاصي در تيم‌شان انجام دهند. هنوز هم ابهامات زيادي در مورد حضور اين دو بازيكن يعني پلي‌يانسكي و پريميوف در پرسپوليس وجود دارد. اما به‌نظر مي‌رسد اين دو بازيكن، حاشيه‌سازترين خريد پرسپوليس نيستند، چون آنتوني گولچ با اخبار و حواشي‌اي كه پيرامون خود دارد، گوي سبقت را از دو بازيكن اوكرايني ربوده است.
گولچ با اصرار شديد برانكو به مسوولان باشگاه، به پرسپوليس پيوست. مديران پرسپوليس مي‌گويند برانكو تقريبا براي جذب هيچ بازيكني تا اين حد اصرار نداشته است. وقتي گولچ به پرسپوليس آمد، همه‌چيز طبيعي به‌نظر مي‌رسيد، اما پس از آنكه آمار عجيب و غريب اين بازيكن منتشر شد، حاشيه‌هايش نيز كليد خورد.
اين بازيكن براي پر كردن جاي لوكا ماريچ در دفاع وسط به پرسپوليس آمد، اما گفتند او اصلا دفاع وسط نيست و تقريبا در تمام سال‌هاي فوتبالش، مدافع چپ بوده است و اين در حالي است كه پرسپوليس به‌غير از حفظ محمد انصاري، موفق به جذب محمدامين آرام‌طبع و محسن ربيع‌خواه در پست دفاع چپ شده بود!
پرسپوليس با گولچ به اردوي اوكراين رفت اما پس از بازگشت، شرايط به گونه‌اي بود كه خبرهايي در مورد عدم تمايل اين بازيكن به ادامه همكاري با باشگاه شنيده شد. انگار برانكو نيز نمي‌خواست اين بازيكن دو تابعيتي (كروات - استراليايي) را به‌زور در تيمش حفظ كند و گفته شد گولچ قبل از انجام حتي يك بازي رسمي از پرسپوليس مي‌رود.
سپس بحث رضايتنامه اين بازيكن در صدر اخبار قرار گرفت. قهر و آشتي‌هاي ادامه‌دار گولچ و بي‌انگيزگي براي ادامه تمرين، باعث شد مسوولان باشگاه براي انگيزه دادن به اين بازيكن، چيزي بيش از 400 ميليون تومان جهت اخذ رضايتنامه‌اش هزينه كنند.
البته اين پايان كار نبود، چون قبل از بازي مقابل سايپا، براي آنكه حال گولچ خوب باشد، بخشي بين 10 تا 15 درصد از قراردادش را به‌صورت نقدي پرداخت كردند، اما در تمام چهار بازي گذشته اين بازيكن نه روي نيمكت، بلكه روي سكوها بود.
جالب اينكه وقتي خبرنگاري از برانكو پرسيد چرا گولچ كه هيچ تاثيري در اتفاقات و نتايج پرسپوليس نداشته را كنار نمي‌گذاريد تا رامين رضاييان را برگردانيد، سرمربي سرخپوشان با عصبانيت جواب داد: «فكر مي‌كنيد همه‌چيز به همين راحتي است؟ باشگاه با اين بازيكن قرارداد بسته و گولچ ما را تا آخر فصل همراهي خواهد كرد.»با اين همه تعريف و تمجيد بايد ديد باشگاه تا چه زماني با گولچ ادامه خواهد داد و بالاخره اين بازيكن چه زماني براي سرخپوشان در يك ديدار رسمي به ميدان مي‌رود تا كيفيتش را به نمايش بگذارد. عملكرد او در بازي‌هاي دوستانه تا حدي ضعيف بود كه باعث تعجب ساير بازيكنان شد، اما شايد در بازي‌هاي رسمي، اتفاقات ديگري براي گولچ رخ دهد. به‌هر حال به نظر مي‌رسد جذب گولچ كه در كارنامه‌اش قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا نيز ديده مي‌شود، جنجالي‌تر از جذب دو بازيكن اوكرايني است و منتقدان، آدرس اشتباهي براي انتقاد از مديريت باشگاه را دنبال مي‌كنند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون