• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3609 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور

محمد بنا ماندني است اما مشروط !

محمد بنا بعد از ناكامي در المپيك ريو برخلاف هميشه حرف از ماندن زد و گفت حاضر است دوباره به عنوان سرمربي در ميدان بماند و به كارش ادامه دهد. مطمئنا شنيدن اين جملات از مربي بزرگي كه باوجود كارنامه‌اي درخشان، يد طولايي در قهر و آشتي دارد، بسيار عجيب و كم‌سابقه بود. به ويژه آنكه اين‌بار با وجود اختيارات تام، شكست بزرگي را در كارنامه خود و كشتي فرنگي ثبت كرد.
اهالي كشتي هم پيش‌بيني مي‌كردند محمد بنا بعد از بازگشت از المپيك ريو، به محض ورود به فرودگاه امام خميني(ره)، همچون رقابت‌هاي آسيايي ۲۰۱۱ ازبكستان، المپيك ۲۰۱۲ لندن و آسيايي ۲۰۱۴ قزاقستان، راهي منزل شود و طبق همان سنت هميشگي، قيد همكاري با فدراسيون را بزند، اما اين‌بار اتفاق ديگري افتاد و او خبر از تصميمي
متفاوت داد.
البته سوال اينجاست، حالا كه محمد بنا حرف از ماندن زده، آيا متوليان فدراسيون كشتي و شوراي فني كشتي فرنگي همچنان حاضرند به خواسته‌هاي مختلف او تن دهند؟ آيا رسول خادم دوباره راضي مي‌شود با توجه به مصلحت كار و فضاي حاكم بر كشتي، چشمان خود را بر اجراي قانون و فرآيند انتخابي در كشتي فرنگي ببندد و دوباره همه‌چيز را تحت اختيار بنا قرار دهد؟
به واقع آقاي خاص بايد با توجه به اتفاقات المپيك ريو به اين حقيقت رسيده باشد كه در صورت ماندن ديگر خبري از آن اختيارات تمام و كمال پيش از ريو نيست و او بايد همچون ديگر سرمربيان عرصه ملي تابع قوانين مصوب و جاري فدراسيون باشد.
در واقع اين‌بار، او نيست كه حرف اول و آخر را مي‌زند و اگر قرار به همكاري باشد، برخلاف گذشته، تصميم‌گيرنده اصلي، رييس فدراسيون و اعضاي شوراي فني خواهند بود. همان نفراتي كه پيش از المپيك از نگراني قهر دوباره محمدبنا با هر خواسته منطقي و غيرمنطقي او همراهي كردند و سياست سكوت و مدارا را در پيش گرفتند.
پيش از اين شايد بنا مي‌توانست بر نتايج تاريخي و طلايي المپيك ۲۰۱۲ لندن تكيه كرده و هر‌سازي كه خواست كوك كند، اما حالا يك ناكامي بزرگ در پرونده دارد. يك ناكامي بزرگ در المپيك ۲۰۱۶ ريو كه در واقع ضعيف‌ترين عملكرد دوران سرمربيگري اوست و هيچ بعيد نيست در آينده نيز به پاشنه آشيل آقاي خاص بدل شود.
به هر حال فعلا همه در انتظار بازگشت رسول خادم از برزيل هستند تا او طي روزهاي آينده با همفكري شوراي فني كشتي فرنگي در خصوص ادامه همكاري با بنا تصميم‌گيري كند. تصميمي كه اميدواريم اين‌بار برخلاف چند ماه گذشته بر پايه منطق و واقعيت اتخاذ شود و رنگ و بويي از نگراني قهر دوباره بنا و بلاتكليفي تيم المپيكي
 نداشته باشد.
با توجه به داشته‌هاي كشتي فرنگي و تاريخ اين رشته، محمدبنا همچنان مي‌تواند آقاي خاص باشد و بزرگي كند، اما با يك تفاوت بزرگ؛ چراكه او ديگر اجازه و شرايط اعمال نظرات و سلايق شخصي در عرصه ملي و همچنين ادامه روند انتصاب ملي‌پوشان را ندارد. او ماندني است، اما مشروط. مشروط بر احترام به قانون فرآيند انتخابي و سازندگي در اوزاني كه به دليل حضور ستارگان طلايي لندن، مدت‌هاست هيچ پشتوانه و جانشيني ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون