• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3609 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور

نكونام در بازي‌ خداحافظي‌اش شركت نمي‌كند

انتخاب عجيب

اتفاقات عجيب و غريب در فوتبال ايران تمام نخواهد شد. امروز بازي موسوم به خداحافظي جواد نكونام بين ستارگان ايران و لاليگا برگزار خواهد شد اما خود جواد نكونام در اين مسابقه حضور پيدا نخواهد كرد. علاوه بر نكونام بسياري ديگر از چهره‌هاي شناخته‌شده فوتبال ايران مثل علي دايي، علي انصاريان و احمدرضا عابدزاده هم در اين بازي شركت نخواهند كرد.
پاي صحبت اكثر پيشكسوتان فعلي و قديمي‌تر فوتبال كه بنشيني از يك مساله مشترك گلايه دارند. اينكه براي آنها و همبازي‌هاي‌شان بازي خداحافظي گرفته نشده است. حتي بازيكني در حد علي دايي هم بدون خداحافظي و كوچك‌ترين تشريفاتي مستطيل سبز را بوسيد و رفت. اين در حالي است كه در فوتبال دنيا براي بازيكناني به مراتب كم‌اهميت‌تر هم مراسم ويژه‌اي گرفته‌ مي‌شود. اين گلايه‌اي به حق از بازيكناني است كه سال‌ها براي تيم ملي زحمت كشيده و يك مراسم مختصر براي يك پايان خوب كمترين كاري است كه مي‌توان براي آنها انجام داد. اين يك سوي قضيه است. سوي ديگر اين است كه در معدود دفعاتي كه مسوولان يا همبازيان يا هر نهادي در فوتبال ايران تصميم به برگزاري بازي خداحافظي گرفته چه اتفاقاتي افتاده است! از تمام مشكلات و ناهماهنگي‌هاي برگزاري بازي و ايرادهاي نهادهاي مربوط و غيرمربوط كه بگذريم مي‌رسيم به همين بازيكناني كه گلايه دارند. همين‌هايي كه قرار است براي يكي از همبازياي‌هاي‌شان بازي خداحافظي ترتيب داده شود تا شايد بالاخره به يك عادت تبديل شود.
يكي از آنها قهر مي‌كند. يكي از آنها مصدوم است. يكي با ديگري اختلاف دارد. يكي از مسائل مالي شاكي است. يكي به تبعيض‌ها اعتراض مي‌كند. همين‌طور اگر يكي‌ها را كم كنيد مي‌رسيم به همين تيمي كه قرار است چند روز آينده مقابل تيم ستارگان جهان قرار بگيرد؛ تيمي كه هيچ‌ ستاره‌اي ندارد. آنقدر بي‌ستاره است كه حتي خود نكونام هم كه قرار است بازي به نام او برگزار شود نمي‌آيد. اتفاقات و حاشيه‌هاي بازي‌اي كه به اسم مهدوي‌كيا هم برگزار شد را فراموش‌ نكرده‌ايم. آن موقع هم همين داستان‌ها برگزار شد اما آن زمان شايد به خاطر نام حريف و به خاطر اسم مهدوي‌كيا ستاره‌ها در نهايت تمام اتفاقات باز هم بازيكناني مانند كريمي و مجيدي و عابدزاده حاضر شدند اما اين آبروريزي اين‌بار شايد پاياني باشد بر اينكه كسي تصميم بگيرد براي بازيكني بازي خداحافظي برگزار كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون