• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3152 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي

خبر كوتاه

تولد يك نوزاد در بوران شديد ميانه

ايرنا| رييس اداره عمليات آذربايجان شرقي از تولد نوزادي در آمبولانس در پي برف و كولاك شديد در شهرستان ميانه خبر داد.
محمد يوسفي‌پور، رييس اداره عمليات استان آذربايجان شرقي گفت: در پي عمليات امداد رساني به يك خانم باردار در روستاي توين واقع در 100 كيلومتري شهرستان ميانه ساعت 15 روز گذشته با هماهنگي شبكه بهداشت يك ماما به محل اعزام شد. وي در ادامه با اشاره به تشريح اين امداد رساني افزود: در حين عمليات امداد رساني كه سه ساعت به طول انجاميد، نوزاد اين مادر حين انتقال به مراكز درماني در آمبولانس و در ميان برف و كولاك متولد شد و مادر و فرزند براي انجام اقدامات درماني به بيمارستان خاتم‌الانبيا ميانه منتقل شدند.

خارج كردن دم هواپيماي ايرآسيا از  دريا

اعتماد| مقامات عمليات جست‌وجوي كشف هواپيماي مالزيايي از بيرون آوردن لاشه دم آن از قعر دريا خبر داده‌اند كه مي‌تواند مقدمه‌يي براي كشف راز سقوط آن باشد.
هواپيماي ايرآسيا روز يكشنبه، هفتم دي ماه، با 162 سرنشين مسير هوايي اندونزي به سنگاپور را پرواز مي‌كرد كه تنها 40 دقيقه بعد از پرواز، به دليل آنچه تاكنون «بدي شرايط آب و هوايي» عنوان شده است، ناپديد و در درياي جاوا سقوط كرد. اكنون نيروي دريايي اندونزي اعلام كرده است كه غواصان تيم‌هاي جست‌وجو موفق شده‌اند با استفاده از تجهيزات بادي دم هواپيماي ايرباس ‌اي 320-200 را از كف دريا بيرون آورند. آنان در جست‌وجوي جعبه سياه هواپيماي ايرآسياي مالزي هستند كه حاوي اطلاعات مربوط به پرواز است. احتمال جداشدن جعبه سياه از دم هواپيما، در تمامي سخنان مقامات اندونزي شنيده مي‌شود. در روزهاي گذشته امواج شديد و توفان‌هاي دريايي، عمليات جست‌وجو را با كندي همراه كرده است. در آخرين پيامي كه از سوي خلبان اين هواپيما به برج مراقبت اندونزي مخابره شده است، درخواست «پرواز در ارتفاع بالاتر» به دليل نامناسب بودن وضعيت جوي را نشان مي‌دهد. پيش از اين وزارت راه و ترابري اندونزي، در خبري مهم، با صدور بيانيه‌يي از نداشتن مجوز پرواز شركت ايرآسيا براي پرواز هواپيماي سقوط كرده پرده برداشت و از تعليق مسوول صدور مجوز پرواز خبر داد. شركت ايرآسيا محتواي اين بيانيه را تكذيب كرده است. تاكنون جسد 46 سرنشين اين هواپيما پيدا شده است. نيروهاي جست‌وجوگر بر اين باورند بيشتر بقاياي مربوط به اجساد ديگر سرنشينان داخل بدنه هواپيما محبوس است.

انفجار ترقه، عروسي را به عزا تبديل كرد

انفجار ماده‌يي محترقه در يك مراسم عروسي در فلاورجان اصفهان، يك كشته و سه مجروح بر جا گذاشت.
به دنبال تماس‌هاي متعدد مردمي با فوريت‌هاي پليسي 110، ماموران در جريان وقوع انفجار مهيب يك دستگاه خودروي وانت در مسير كارواني عروسي در فلاورجان قرار گرفتند و به سرعت تيمي از ماموران را به محل مورد نظر اعزام كردند.
به گفته سرهنگ نيكبخت، فرمانده انتظامي فلاورجان، با حضور ماموران در صحنه مشخص شد در قسمت بار خودروي وانت چهار سر‌نشين اقدام به پرتاب مواد محترقه به سمت خيابان كرده‌اند كه ناگهان با انفجار ماده محترقه در دستان يكي از سرنشينان، انفجاري شديد رخ مي‌دهد كه در جريان آن يكي از سرنشينان كشته و سه نفر ديگر مجروح شده‌اند. وضعيت سه مجروح اين حادثه كه به دليل شدت جراحات به بيمارستان منتقل شده‌اند، «وخيم» گزارش شده است.
به گفته سرهنگ نيكبخت، ساير متهمان پس از تشكيل پرونده، براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون