• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3617 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ شهريور

اجراي دستور رييس‌جمهور براي كاهش نرخ سود به 8 درصداز روز گذشته

تسهيلات 80 ميليوني مسكن ارزان شد

گروه اقتصادي| مصوبه كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن از شنبه ۱۳ شهريورماه ۱۳۹۵، در تمامي شعب اين بانك اجرايي شد. بر اين اساس باتوجه به تك‌رقمي شدن نرخ سود تسهيلات مسكن، اقساط پرداختي با نرخ سود ۸درصد، كاهش ۴۱درصدي و با نرخ سود 5/9درصد، كاهش ۳۲درصدي خواهد داشت.
با توجه به اعلام رييس‌جمهور در پايان هفته دولت نرخ سود تسهيلات تك‌رقمي شده و نظر به اهميت احياي بافت‌هاي ناكارآمد شهري اين نرخ به ۸ درصد در بافت‌هاي فرسوده و 5/9 درصد در ساير مناطق كاهش يافته است. محمدهاشم بت‌شكن مديرعامل بانك مسكن در نشست خبري افزود: كاهش نرخ سود تسهيلات صندوق يكم از روز گذشته در هزار و ۲۵۵ شعبه بانك مسكن ابلاغ و اجرايي شده و دستورالعمل اجرايي كاهش حدود ۴۱ درصدي در اقساط پرداختي براي استفاده‌كنندگان را به همراه داشته است.
مديرعامل بانك مسكن تصريح كرد: مبلغ هر قسط براي تسهيلات ۶۰ ميليون توماني كه متوسط ميزان وام پرداختي در سراسر كشور است، در بافت‌هاي فرسوده، ۵۱۲ هزار تومان و در ساير مناطق ۵۵۷ هزار تومان است، ضمن اينكه براي تهران سقف وام ۸۰ ميليون تومان است نيز قسط ماهانه در بافت‌هاي فرسوده با نرخ ۸ درصد معادل ۶۸۳ هزار تومان و در ساير مناطق با نرخ 5/9 درصد، ۷۴۲ هزار تومان تعيين شده است. بت شكن گفت: اقساط تسهيلات ۴۰ ميليون توماني با نرخ ۸ درصد، ۳۴۱ هزار تومان و با نرخ 5/9 درصد، ۳۷۱ هزار تومان تعيين شده و متقاضيان در مجموع در ۱۴۴ ماه معادل ۱۲ سال اقساط را به صورت پله‌كاني پرداخت مي‌كنند.
وي گفت: اگر فردي بخواهد يكسال پول خود را در بانك مسكن سپرده نكند، مي‌تواند از اوراق حق تقدم يا تسه در فرابورس استفاده كند كه سقف وام‌هاي انفرادي آن براي تهران ۶۰ ميليون تومان، شهرهاي بزرگ ۵۰ ميليون تومان و ساير مناطق ۴۰ ميليون تومان تعيين شده است ضمن اينكه زوجين در تهران تا سقف ۱۰۰ ميليون تومان، در شهرهاي بزرگ تا سقف ۸۰ ميليون تومان و در ساير مناطق شهري تا سقف ۶۰ ميليون تومان با نرخ سود 5/17 درصد مي‌توانند وام دريافت كنند. مديرعامل بانك مسكن اضافه كرد: بر اين اساس قسط وام مسكن با خريد اوراق حق تقدم براي وام‌هاي ۶۰ ميليون توماني در تهران ۸۹۵ هزار تومان و وام‌هاي ۴۰ ميليون توماني ۵۹۶ هزار تومان تعيين شده است و اين در شرايطي است كه وام‌هاي تركيبي شامل صندوق پس‌انداز يكم و اوراق حق تقدم براي زوج‌هاي جوان محصول ديگري است كه اگر يكي از زوجين در صندوق يكم مسكن افتتاح سپرده كرده باشد و همزمان بخواهد از اوراق حق تقدم نيز استفاده كند، مي‌تواند ۸۰ ميليون تومان وام و ۵۰ ميليون تومان وام حق تقدم را دريافت كند كه متوسط براي اقساط اين وام كه حدود ۱۰۰ ميليون تومان است به طور متوسط، يك ميليون و ۱۰۰ هزار تومان قسط پرداخت خواهد شد. بت شكن گفت: افرادي كه در صندوق پس از جوانان در سال‌هاي ۷۹، ۸۰ و ۸۱ سپرده‌گذاري كرده‌اند، مي‌توانند از تركيب تسهيلات بدون سپرده نيز تا سقف ۶۰ ميليون تومان در تهران، ۵۰ ميليون تومان در شهرهاي بزرگ و ۴۰ ميليون تومان در ساير شهرها استفاده كنند كه نرخ سود آن براي صندوق جوانان ۱۱ درصد و براي تسهيلات بدون سپرده ۱۸ درصد است.
 او همچنين گفت: شوراي هماهنگي بانك‌ها در هفته جاري دستورالعملي را براي هماهنگي داخلي و بين بانكي ابلاغ خواهد كرد كه شرايط جديد اعطاي وام به كاركنان بانك‌ها را مشخص مي‌كند. بر اين اساس علاوه بر اينكه بانك‌ها اجازه وام دهي به كاركنان خود از منابع قرض‌الحسنه مردم را ندارند، نرخ سود تسهيلات ارايه شده به كاركنان بانك‌ها نيز ۱۰ درصد تعيين شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون