• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3623 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

پيدا و پنهان

نازنين زاغري به ۵ سال حبس محكوم شده است

همسر نازنين زاغري ادعا كرده كه محكوميت همسرش از سوي دادگاه انقلاب پنج سال حبس تعيين شده است. به گزارش ايلنا به نقل از اينديپندنت، ريچارد رادتكليف همسر نازنين زاغري به رسانه‌ها گفته است كه حكم همسرش پنج سال حبس تعيين شده و قاضي صلواتي در دادگاه انقلاب اين حكم را تاييد كرده است. محسني اژه‌اي پيش از اين در مورد بازداشت نازنين زاغري با بيان اينكه سيستم اطلاعاتي در حال پيگيري پروژه نفوذ است، گفته بود كه دليل بازداشت زاغري مسائل امنيتي است و پرونده به تهران منتقل شده و در تهران بررسي مي‌شود. نازنين زاغري تبعه ايراني - انگليسي است كه در تاريخ ۱۵ فروردين - سوم آوريل- سال جاري توسط نيروهاي سازمان اطلاعات سپاه كرمان در فرودگاه امام خميني(ره) دستگير و به كرمان منتقل شد. سپاه ثارالله كرمان در توضيح بازداشت او گفته است: وي با عضويت در شركت‌ها و موسسات بيگانه در طراحي و اجراي پروژه‌هاي رسانه‌اي و سايبري با موضوع براندازي نرم نظام مقدس جمهوري اسلامي مشاركت داشته است.

 

ادعاي عجيب سعيد قاسمي

 عضو ارشد انصار حزب‌الله در ششمين همايش هيات‌هاي محوري و برگزيده كشور به بيان ويژگي‌هاي بچه هياتي‌ها اشاره كرد و گفت: شما بايد هميشه آمادگي‌هاي لازم را داشته باشيد، چراكه وظايف سنگيني بر دوش شما قرار دارد و در مقطع خاصي از تاريخ قرار گرفته‌ايم. به گزارش الف، سعيد قاسمي با بيان اينكه داستان حقوق‌هاي كثيف نجومي به اندازه ده‌ها بمب اتمي در هيروشيما اثر تخريبي داشت، گفت: اين كار بيشتر مردم را از بدنه نظام جدا كرد؛ اين تصور ايجاد شده كه اين همه بيكاري در كشور وجود دارد ولي مديران نظام چنين حقوق‌هايي مي‌گيرند و حق مردم را مي‌خورند. قاسمي ادامه داد: اگر هيات‌ها نمي‌توانند خلأها را پر كنند، بروند كنار و راه را براي فعاليت ديگران باز كنند؛ در كار تشكيلاتي هنوز روي دست مسعود رجوي نداريم كه بعد از ۳۰ سال هنوز اين سازمان دارد نيرو پرورش مي‌دهد؛ داعش انگشت كوچك سازمان مجاهدين خلق است كه نيروهاي استشهادي را به خوبي تربيت مي‌كند. وي ادامه داد: اگر هيچ برنامه‌اي در هيات نداريد فقط همين كه بتوانيد جوانان را جذب كنيد، خوب است و اگر حتي ۱۲ ساعت بر سر و سينه خود بكوبند بهتر از اين است كه بروند در پارك و در فضاي مجازي خزعبلات بخوانند و ببينند. اين فعال سياسي اظهار كرد: هيات برنامه مستمر مي‌خواهد و بايد خلأهاي ايجاد شده در مدرسه و دانشگاه را پر كند؛ شما هر سوالي را جواب دهيد باز شجره ملعونه خبيثه هزار شبهه و سوال ديگر مطرح مي‌كند.


«عدنان حسن‌پور» آزاد شد

وكيل‌مدافع عدنان حسن‌پور، روزنامه‌نگار گفت كه موكلش با اعمال ماده 134 قانون مجازات اسلامي از زندان آزاد شده است. به گزارش ايسنا، محمدصالح نيك‌بخت، اظهار كرد: عدنان حسن‌پور و هيوا بوتيمار دو روزنامه‌نگار در مريوان در سال 85 به اتهام محاربه دستگير شدند كه دادگاه بدوي آنها را بدون‌توجه به محتويات پرونده به اعدام محكوم كرد. وي افزود: پس از فرجام‌خواهي، شعبه 32 ديوان عالي كشور حكم صادره در مورد عدنان حسن‌پور را تاييد ولي حكم مربوط به هيوا بوتيمار را نقض كرد. حكم هيوا بوتيمار در دادگاه بدوي به ده سال حبس كاهش يافت. نيكبخت گفت: در مورد عدنان حسن‌پور هم پس از درخواست اعمال ماده 18 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب، نظر ده نفر از يازده مستشاري كه دادستان كل وقت (حجت‌الاسلام دري نجف‌آبادي) تعيين كرده بود مبني بر عدم توجه اتهام محاربه كسب شد و با پذيرش اعاده دادرسي از سوي آيت‌الله شاهرودي، رييس وقت قوه قضاييه، پرونده به دادگاه ديگري در سنندج ارجاع شد. وكيل مدافع عدنان حسن‌پور ادامه داد: پس از ارجاع پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج، قاضي بابايي، رييس اين شعبه، اين‌بار عدنان حسن پور را به 31 سال حبس محكوم كرد كه دادگاه تجديدنظر به درخواست اينجانب با دقت فراوان، موضوع را بررسي و پس از حذف موارد متعددي از اتهامات، وي را به پانزده سال حبس محكوم كرد. وي افزود: پس از درخواست اعمال ماده 134 قانون جديد مجازات اسلامي مبني بر تجميع و حذف برخي مجازات‌ها، عدنان حسن‌پور پس از گذراندن محكوميت خود، امروز از زندان مريوان آزاد شد. نيكبخت گفت: عدنان حسن‌پور، نويسنده و روزنامه‌نگاري است كه در دوره زندان نيز چند كتاب تاليف و ترجمه كرده است. وي افزود: ‌پيش از اين هيوا بوتيمار نيز پس از گذراندن 6 سال حبس، از زندان آزاد شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون